شناسهٔ خبر: 67304490 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت وگو با ایرنا؛

قاچاق محصولات از جمله مشکلات صنعت اسباب بازی است

تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر صمت گفت: مشکلاتی از قبیل دردسرهای صادراتی یا قاچاق محصولات یا تعرفه‌ها و فرآیند ثبت و سفارش برای تامین مواد اولیه از جمله چالش‌های موجود در صنعت اسباب بازی است.

صاحب‌خبر -

سید مهدی فرحی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به چالش های تولیدکنندگان اسباب بازی گفت: مشکلات این صنعت هم عموما همان مشکلاتی است که سایر صنایع عمومی دیگر هم با آن مواجه هستند. مشکلاتی از قبیل دردسرهای صادراتی یا قاچاق محصولات یا تعرفه ها و فرآیند ثبت و سفارش برای تامین مواد اولیه از جمله چالش های موجود در این صنعت است.

در وزارت صمت به دنبال این هستیم که از نزدیک با مشکلات فعالان صنعت اسباب بازی آشنا شده و به حل آنها کمک کنیموی از تاکید وزیر صمت بر حمایت از صنعت اسباب بازی خبر داد و افزود: باید توجه داشت که صنعت اسباب بازی یک حوزه خلاق بوده و از همین جهت باشد بیشتر مورد حمایت قرار گیرد. اخیرا هم با توجه به تاکید وزیر توجه بیشتری به آن می شود و هویت بیشتری به آن داده شده است. ما هم در وزارت صمت به دنبال این هستیم که از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و به حل آنها کمک کنیم.

فرحی همچنین روند توسعه در این صنعت را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: شاید به نقطه ایده آل فاصله زیادی داشته باشیم اما بدون شک وضعیت تولید از نظر کیفیت و تنوع محصولات قابل مقایسه با سال های گذشته نیست. این روند روبه رشد کاملا مشهود بوده و کاملا ملموس است.

قائم مقام وزیر صمت ادامه داد: برخی تولید کنندگان شغل خود را عوض کرده و به سمت صنعت اسباب بازی آمده اند. این نشان می دهد که جذابیت های سرمایه گذاری در این صنعت روبه افزایش بوده و مطمئن هستم که آینده خوبی در انتظار فعالین این صنعت است.

نظر شما