شناسهٔ خبر: 67304375 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین رویداد‌های محیط زیستی در هفته گذشته

مجله محیط زیست مروری دارد بر مهمترین رویداد‌های این حوزه در هفته‌ای که گذشت.

صاحب‌خبر -

مجله محیط زیست مروری دارد بر مهمترین رویداد‌های این حوزه در هفته گذشته این بسته در تحریریه محیط زیست خبرگزاری صداوسیما تولید می‌شود.
در مجله این هفته مرور می‌کنیم:
- میانگین بارش‌های کشور بعد از چهار سال کم بارشی، به حد نصاب دوره بلند مدت رسید.
- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده از ابتدای امسال تاکنون ۵ نفر بر اثر ابتلا به بیماری هاری ناشی از سگ گزیدگی جونشان رو از دست دادند.
- طرح مدیریت هوشمند پسماند‌های بیمارستانی در کارگروه مدیریت پسماند تصویب شد.
- توله یوز سرگردانی که روز‌های گذشته به تنهایی در حوالی پل ابریشم جاجرم مشاهده شده بود با نظر کارشناسان و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست زنده گیری و به مرکز تکثیر در اسارت توران منتقل شد.
-براساس گزارش جدید دیوان محاسبات در مدت یک سال، ۱۲ درصد از احکام قانون هوای پاک به طور کامل اجرا شده شد.
-بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، هشتم آبان‌ماه، با عنوان «روز محیط‌بان» برای ثبت در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور به تصویب رسید.
- در نشست مشترک رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان کشور چین بر آمادگی دو کشور برای انجام همکاری‌های محیط‌زیستی بر اساس برنامه راهبردی ۲۵ساله دو کشور در حوزه‌های تغییر اقلیم، مبارزه با گرد و غبار، مدیریت پساب و پسماند، حفاظت از حیات وحش، مقابله با آلودگی هوا و توسعه دریامحور تاکید شد
-تالاب دُرگه نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد.

<div id="video-display-embed-code_11238965"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265320/11238965?width=600&height=400"></script></div>

نظر شما