شناسهٔ خبر: 67304142 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کشف راهی برای درمان تومورهای مغزی

دانشمندان داروهای HIV در افراد مبتلا به تومورهای مغزی نوروفیبروماتوز ۲ را مورد آزمایش کردند.

صاحب‌خبر -

دانشمندان فکر می‌کنند ریتوناویر و لوپیناویر می‌توانند تومورهای مغزی را در بیماران مبتلا به نوروفیبروماتوز ۲ (NF۲) کوچک کنند.

تومورها معمولاً غیرسرطانی هستند، اما می توانند علایمی مانند مشکلات تعادل، از دست دادن شنوایی و زنگ زدن گوش را ایجاد کنند.

این آزمایش شامل ۱۲ نفر است که برای اولین‌بار مطالعات آزمایشگاهی را بررسی می‌کند که نشان می‌دهد داروهای HIV می‌توانند تومورهای NF۲ را کوچک و کند کنند که رهبر این آزمایش الیور هانمن از مرکز تحقیقات تومور مغزی در دانشگاه پلیموث است.

وی گفت: «این کشف می‌تواند نخستین گام برای درمان سیستمیک تومورهای مرتبط با NF۲ باشد، هم برای بیمارانی که nf۲ را به ارث برده‌اند و تومورهای متعددی را توسعه داده‌اند و همچنین بیمارانی که یک جهش nf۲ یک بار دارند و در نتیجه تومور را توسعه داده‌اند.

اگر نتایج مثبت باشد و تحقیقات به یک آزمایش بالینی بزرگ‌تر تبدیل شود، این مهم‌ترین تغییر برای بیماران مبتلا به این بیماری خواهد بود، که هیچ درمان موثری برای آن ها وجود ندارد.»

در این آزمایش بیماران دو دارو را به مدت ۳۰ روز مصرف می‌کنند و قبل و بعد از آن آزمایش خون انجام می‌دهند.

در نیمی از موارد NF۲، ژن معیوب از مادر به کودک منتقل می‌شود، اما در موارد دیگر به نظر می‌رسد ژن به صورت خودکار رشد می‌کند.

نظر شما