شناسهٔ خبر: 67304094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شمار تلفات گرما در مراسم حج امسال از هزار نفر فراتر رفت

دولت عربستان در نخستین پاسخ خود درباره تلفات گرما در میان زائران اعلام کرده است در تامین جان و ایمنی زائران کوتاهی نکرده است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیون ویون، دولت عربستان در حالی از مدیریت مراسم حج دفاع کرد که شمار زائرانی که به علت موج گرما جان باخته اند به هزار و ۱۲۶ نفر رسیده است. نیمی از این زائران از کشور مصر و ۹۸ تن از آنان اهل هند بودند. 

<div id="video-display-embed-code_11239021"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265342/11239021?width=600&height=350"></script></div>

راندیر جِیسوال، سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: هر سال شمار زیادی از مردم هند به سفر زیارتی حج می‌روند. امسال ۱۷۵ هزار نفر از کشورمان به سفر حج رفته اند. ایام حج (تمتع) از نهم مه تا بیست و دوم ژوئیه است. ما تاکنون ۹۸ تن از اتباعمان را در این سفر از دست داده ایم. 

دولت عربستان در نخستین پاسخ خود درباره تلفات گرما در میان زائران اعلام کرده است در تامین جان و ایمنی زائران کوتاهی نکرده است. مقامات مرگ ۵۷۷ نفر را طی دو روز در عرفات و منا که زائران زیر آفتاب سوزان بودند تایید کردند. 

در همین حال، رئیس جمهور تونس وزیر امور مذهبی این کشور را در پی مرگ ۴۹ زائر تونسی در عربستان از سمتش برکنار کرد. کشور‌های مالزی، هند، اردن، ایران، سنگال، تونس، سودان و منطقه کردستان عراق نیز مرگ شماری از زائران خود را در حج امسال تایید کرده اند.

نظر شما