شناسهٔ خبر: 67303964 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در انتشارات شهید کاظمی؛

چاپ سوم «در فاصله دو بوسه» به کتابفروشی‌ها رسید

چاپ سوم کتاب «در فاصله دو بوسه»؛ شرح زندگی و شهادت مجید حداد عادل به‌قلم غلامعلی حداد عادل در انتشارات شهید کاظمی به کتابفروشی‌ها رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ چاپ سوم کتاب «در فاصله دو بوسه»؛ شرح زندگی و شهادت مجید حداد عادل به‌قلم غلامعلی حداد عادل در ۵۷۴ صفحه و شمارگان هزار نسخه در انتشارات شهید کاظمی به کتابفروشی‌ها رسید.

شهید مجید حداد عادل فرزند سوم خانواده بود و درس‌خوان. هم اهل کار بود و هم اهل مبارزه. برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و در لندن هم فعالیت‌های علیه رژیم پهلوی را ادامه داد. چند روز پس پیرزوی انقلاب به ایران برگشت و در پست‌های مختلف شروع به کار کرد. نقش او از غائله کردستان در سال ۵۸ و سپس حضور در جبهه‌های نبرد علیه دشمن بعثی و در این فاصله انجام کارهای فرهنگی متفاوت و اثرگذار، از او یک شخصیت برجسته ساخته بود.

غلامعلی حداد عادل گویی دِینی چهل‌ساله نسبت به برادر خود داشت. او نوشتن از شهید مجید حداد عادل را وظیفه و تکلیف خود می‌دانست؛ چرا که هیچکس به اندازه او مجید را نمی‌شناخت و صمیمیت بسیاری میان آن‌ها بود. به‌همین‌خاطر در آستانه هشتاد سالگی، کتاب «در فاصله دو بوسه» که شرح زندگی و شهادت شهید مجید حداد عادل است را به رشته تحریر درآورد. کتابی با سیزده فصل که از دوران کودکی شهید آغاز شده و تا روزهای بعد از شهادت او ادامه دارد.

با اینکه هرگونه امکانات و موقعیتی برای زندگی بی دردسر در اختیار داشت؛ ولی هنگامی که سربازان منقضی خدمت برای حضور در جبهه‌ها فراخوانده شدند، کوله‌پشتی نظامی خود را به دوش گرفت و دست از هر کاری کشید و برای خدمت در جبهه رفت و سرانجام در هفتم مهر سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید. مقام معظم رهبری که خیلی خوب شعر را می‌شناسند درباره شهید مجید حداد عادل فرمودند: «اگر بخواهم این شهید را توصیف کنم، شاید این مصراع از صفای اصفهانی بهترین توصیف برای او باشد که: «قطره ناچکیده را مانم».

نظر شما