شناسهٔ خبر: 67303763 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور رئیس کل دادگستری استان؛

کتاب «زمینه و زمانه حقوق عامه در سیستان و بلوچستان» رونمایی شد

سیستان و بلوچستان- کتاب «زمینه و زمانه حقوق عامه در سیستان و بلوچستان» تالیف ابوالفضل احمدزاده و با حضور رئیس کل دادگستری استان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زاهدان، افزود: مسئله حقوق عامه یکی از موارد بسیار مهم در دستگاه قضا و مورد مطالبه جدی مردم است که باید به بهترین و دقیق ترین نحو اجرایی شود.

وی افزود: در همین راستا کتاب زمینه و زمانه حقوق عامه در استان سیستان وبلوچستان با نظارت و حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز در قالب ۴۲۰ صفحه و تیراژ هزار نسخه به رشته تحریر درآمد.

به گفته احمدزاده، این کتاب طی مراسم رسمی با حضور رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران و اصحاب رسانه رونمایی و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این اثر به عنوان اولین کتاب مرجع حقوق عامه در سیستان وبلوچستان محسوب می‌شود که محتوای آن نیز مبتنی بر تحقیقات میدانی بوده و نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها در حوزه حقوق عامه و شیوه های اصولی و صحیح احیای این فریضه مهم را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.

پژوهشگر فقه اسلامی تاکید کرد: به گفته رئیس کل دادگستری استان این اثر، کتابی کاربردی در حوزه حقوق عامه است و سیستان و بلوچستان اولین استانی است که توسط همکاران قضایی، حوزه حقوق عامه مورد بررسی قرار گرفته است.

احمدزاده ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق عامه در گذشته مورد تاکید و اهمیت جدی نبوده و با تاکید مقام معظم رهبری نگاه‌ها به این سمت جلب شد طبیعتاً تالیف کتاب و سایر آثار فرهنگی در تقویت آن موثر خواهد بود.

نظر شما