شناسهٔ خبر: 67303683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی اتاق بایگانی اسناد و مدارک پزشکی بیمارستان اکبر مشهد

تجهیز ریلی و راه اندازی اتاق بایگانی اسناد و مدارک پزشکی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال انجام شد.

صاحب‌خبر -
راه اندازی اتاق بایگانی اسناد و مدارک پزشکی بیمارستان اکبر
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر هفت سال و در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت و جوانی جمعیت، در آینده‌ای نزدیک پذیرش بیماران در این مرکز افزایش می‌یابد و ما نیازمند توسعه و گسترش اتاق اسناد و مدارک پزشکی خواهیم بود؛ بر این اساس توجه به توسعه و گسترش این مکان نیز امری ضروری محسوب می‌شود.
 
دکتر محمدرضا کشت مندی گفت: در سازمان‌های مراقبت سلامت مثل بیمارستان ها، یکی از منابع اصلی اطلاعات مراقبت سلامت، پرونده پزشکی بیمار به عنوان مهم‌ترین و غنی‌ترین منبع اطلاعاتی است و با این اقدام در بیمارستان اکبر، بیش از ۷۰ هزار پرونده قابل نگهداری شده است.
 
به گفته او، پرونده پزشکی بیمار مهمترین ابزار ذخیره، بازیابی اطلاعات و آنالیز مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و بیانگر همه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماریها، مخاطرات بهداشتی، تشخیص ها، آزمایشات، معاینات، روش‌های درمانی، سیر بیماری، پاسخ بیمار به درمان و پیگیری‌ها است.
 
مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه اتاق بایگانی در سال گذشته ساخته شده بود و عملیات تجهیز ریلی آن نیز در امسال انجام شد تصریح کرد: هم اکنون اتاق بایگانی با مساحت بیش از ۹۰ مترمربع و با وجود ریل‌های پیش بینی شده، تا حدود زیادی نیاز‌های این مرکز را احصا خواهد کرد.

نظر شما