شناسهٔ خبر: 67303400 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ایکنا با حسین کنعانی مقدم/ ۳

فیلم | مسئولیت رئیس‌جمهور حکمرانی مطلوب است

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید: مسئولیت رئیس‌جمهور بحث حکمرانی مطلوب است و رئیس‌جمهور هرچقدر هم فرد خوبی باشد ولی حکمرانی را نداند تمام امورات کشور را مختل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا درباره کابینه نامزد ریاست جمهوری گفت: وقتی مشاهده می‌کنیم نامزد ریاست جمهوری نمی‌داند چه کسی را وزیر کند و یا با چه کسی قرار است کار کند نشان از عمق مشکلی بزرگ دارد و نامزدهای ریاست جمهوری هم به این خلأ پی برده‌اند و برای اینکه دستشان رو نشود و اصطلاحاً آبرویشان حفظ شود از اعلام اسامی وزرای کلیدی و ترکیب کابینه احتمالی خودداری می‌کنند چرا؟ چون گزینه‌ای ندارند و به همین سبب شاهد هستیم تازه بعد از رئیس‌جمهور شدن وارد تعاملات و رایزنی با احزاب و اشخاص می‌شوند.
رئیس‌جمهوری که در زمان انتخابات از بیان اسامی وزرای کلیدی خود عاجز بوده، مردم را گرفتار دولت ناکارآمدی خواهد کرد که فقط رئیس آن به دنبال رئیس‌جمهوری بوده و بس؛ درصورتی‌که مسئولیت رئیس‌جمهور بحث حکمرانی مطلوب است و رئیس‌جمهور هرچقدر هم فرد خوبی باشد ولی حکمرانی را نداند تمام امورات کشور را مختل خواهد کرد و هم خود را خراب می‌کند و هم ارزش‌ها را از بین می‌برد.
 
 
انتهای پیام

نظر شما