شناسهٔ خبر: 67303151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل ایزوایکو:

امروز ایزوایکو می تواند خدمات خود را پیش فروش کند

مدیرعامل ایزویکو گفت: امیدواریم با انتخاباتی که موجب تقویت وفاق ملی می شود دولتی سر کار بیاید که به سیاست های ابلاغی اقتصاد دریامحور توجه ویژه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل ایزویکو گفت: امیدواریم با انتخاباتی که موجب تقویت وفاق ملی  می شود دولتی سر کار بیاید که به سیاست های ابلاغی اقتصاد دریامحور توجه ویژه داشته باشد.

در جلسه دوره آموزشی تولید محتوای موبایلی که از سوی ایزوایکو و با همکاری روابط عمومی استانداری هرمزگان در سالن کنفرانس مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران برگزار شد،  دکتر سلمان ضربی، مدیرعامل ایزوایکو ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی و تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر و همچنین دهه ولایت و امامت خاطرنشان کرد: ایزوایکو یکی از قدیمی  ترین مجتمع های صنعتی استان است و امسال پنجاهمین سال تولید در ایزوایکو را داشتیم.

وی افزود: صنعت کشتی سازی صنعتی پایدار، استراتژیک و اشتغالزاست و از این رو ایزوایکو نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایفا می کند.

ضربی با اشاره به اینکه در همه کشورها سعی شده این صنعت حفظ شود گفت: آمریکایی ها در ۱۰۰ سال گذشته قانونی را تحت عنوان قانون جونز تصویب کردند که صنعت کشتی سازی خود را حفظ کنند چرا که بر اساس این قانون، هرکشتی که بخواهد پرچم آمریکا روی آن نصب شود باید ساخت آمریکا باشد و  بسیاری از کشورهای شرق آسیا نیز امروز سردمدار این صنعت هستند.

مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران این امکان را داریم که در سایه تلاش همه مدیرانی که در ایزوایکو خدمت کرده اند امروز بزرگترین مجتمع تولید و تعمیر کشتی در خاورمیانه را داریم یادآور شد: از جهاتی حتی شاید امکانات ما در دنیا بی نظیر باشد اما متاسفانه در سال های گذشته کم لطفی هایی در رابطه با سفارش کار ملی به این مجتمع شده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بیشترین ظرفیت تعمیر کشتی در ایزوایکو هستیم گفت: امروز می توانیم بگوییم از نظر حجم تعمیراتی که در این مجتمع انجام می شود ایزوایکو دبی و عمان را نیز پشت سر گذاشته است و بیش از ۶۰ فروند کشتی بزرگ و کوچک در این مجتمع در حال تعمیر است که در تاریخ ایزوایکو سابقه ندارد.

ضربی ادامه داد: در حال حاضر ۲ جک آپ  در درای داک ایزوایکو  در حال تعمیر است که از سازه های بسیار گران قیمت و منحصر به فرد است که در حفاری دریا و حفر چاههای نفتی و گازی استفاده می شود و بیش از ۱۰ فروند کشتی اقیانوس پیما در مجتمع ایزوایکو در حال تعمیر و بازسازی است.

مدیرعامل بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور با اشاره به اینکه امروز کارفرمایان ایزوایکو برای سفارش کار در نوبت می ایستند تصریح کرد: خوشبختانه ایزوایکو امروز به جایی رسیده است که می تواند خدمات خود را پیش فروش کند.

وی با بیان اینکه در بخش سازه های دریایی کارهای بسیار فوق العاده ای در ایزوایکو انجام شده است گفت: ما  بهترین پیمانکار شرکت نفت و گاز پارس بوده ایم و در سالهای گذشته  در پارس جنوبی رکوردهایی ثبت کرده ایم به عنوان مثال در فاز ۱۴ پارس جنوبی در یکی از پروژه ها در نصب سکو از زیر دریا به صخره ای برخورد کردیم که می توانست پروژه را متوقف کند اما همکاران ما با روش های ابتکاری خود  در کف دریا از داخل سکو حفاری هایی روی صخره انجام دادند تا بتوانند پایه ها را نصب کنند.

ضربی افزود: در فازهای ۲۲ گانه پارس جنوبی در آینده با افت فشار مواجه  خواهیم شد به این معنا که در چندسال آینده اگر اقدامات جبرانی انجام نشود با کمبود گاز در فصل زمستان مواجه می شویم از این رو درحال حاضر در تدارک سکوهای فشارافزا هستیم که بتوانیم فشار لازم را  تامین کنیم. پروژه بسیار بزرگی است  و حجم این پروژه ۲۰ میلیارد دلار است که شرکت ملی نفت تعریف کرده و در حال مذاکره هستیم که این پروژه در داخل کشور و ایزوایکو انجام شود.

نظر شما