شناسهٔ خبر: 67303057 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خیز فرنگی‌کار ژاپنی برای طلای المپیک پس از شکست برترین‌های جهان

نائو کوساکا با شکست دو عنواندار جهان در یک فاصله زمانی کوتاه عزم خود را برای طلای وزن ۷۷ کیوگرم المپیک جزم کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام امره پولیاک و یانوس وارگا ماه گذشته در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که نائو کوساکا ژاپنی در وزن ۷۷ کیلوگرم زمانی که در روز پایانی مسابقه روی تشک رفت، وضعیت چندان خوبی نداشت. با نگاهی به عملکرد مسابقه نخست مقابل کشتی‌گیر الجزایر می‌توان گفت او از بهترین فرم خود فاصله داشت.

کوساکا درهمین خصوص گفت: تا دور دوم، حرکات من واقعا کُند بود. بدن و ذهن من حتی در تمرین دو روز قبل از مسابقه، از آنجا که در حال کاهش وزن بودم، در شرایط نرمال قرار نداشت. تا اینکه در دور سوم، هنگام مسابقه مقابل محمدرضا مختاری، قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم سال ۲۰۲۲ آسیا، سرانجام توانستم حرکت کنم و با احساسات روی تشک آمدم.

دارنده مدال برنز جهان افزود: متوجه شدم که سبک من می‌تواند در سطح بین‌المللی استفاده شود. اوج این مهم، دیدار نیمه نهایی مقابل سلیمانوف نایب قهرمان جهان در سال گذشته از آذربایجان بود. کوساکا که ۲ بر ۱ پیش بود، با آهی آسوده گفت: من قبلاً (در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در پاییز ۲۰۱۹) به این کشتی‌گیر آذربایجانی باخته بودم، بنابراین می‌خواستم پیروز میدان شوم.

کوساکا در مسابقات قهرمانی آسیا فروردین‌ماه موفق شد آکژول محموداف قهرمان دو دوره جهان (قرقیزستان) را شکست دهد و این بدان معناست که او در یک فاصله کوتاه موفق به شکست کشتی‌گیران شماره یک و دوم جهان شده است.

قهرمان آسیا در فینال به مصاف آیک مناتساکانیان (بلغارستان) که در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در وزن ۷۲ کیلوگرم مقام سوم را کسب کرده بود رفت، اما بلافاصله پس از شروع مسابقه، حریفش به دلیل مصدومیت کنار رفت، بنابراین کوساکا بدون هیچ تلاشی، پیروز میدان شد.

کوساکا ادامه داد: می‌خواستم با این کشتی‌گیر بلغاری حتی قبل از مسابقات المپیک روبه‌رو شوم. او به من حمله نمی‌کند، یا بهتر است بگوییم، او از کشتی حیله‌گرانه استفاده می‌کند.

با این حال، کوساکا با شکست دادن شماره ۲ جهان پس از قهرمان جهان، با افتخار گفت: من متوجه شدم که سبک من می‌تواند در جهان اعمال شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سبک خود را تقویت کنید.

کوساکا با توجه به نتایج این مسابقات و امتیازات مشابهی که کسب کرده پیش‌بینی می‌شود بتواند به عنوان نفر اول در المپیک پاریس شرکت کند و حالا کسب مدال طلا به هیچ وجه برای او یک رویا نیست.

انتهای پیام/

نظر شما