شناسهٔ خبر: 67303037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برق به چشمه مرتضی علی رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از اجرای شبکه برق و روشنایی منطقه نمونه چشمه آبگرم مرتضی علی خبر داد.

صاحب‌خبر -

عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس با اشاره به تکمیل طرح شبکه برق و روشنایی منظقه نمونه چشمه آبگرم مرتضی علی گفت:  این طرح در سال ۱۳۹۹ اجرا شده، اما به علت وجود نواقص فنی و تغییر در نقشه‌های اجرایی، به شبکه برق متصل نشد که هم اکنون قرارداد رفع نواقص با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از محل منابع استانی این اداره منعقد و عملیات اجرایی طرح به زودی آغاز می‌شود و حداکثر ظرف دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: این طرح به طول سه کیلومتر از روستای هدف گردشگری خرو تا محل ورود به منطقه چشمه آبگرم مرتضی علی اجرا می‌شود و امیدواریم با توجه به نبود امکانات اقامتی و پذیرایی و با توجه به فراهم شدن زیرساخت در آینده نزدیک شاهد ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در این منطقه زیبا باشیم.

بیشتر بخوانید

به گفته عرب در حوالی روستای خرو دره‌ای وجود دارد که آب چشمه ها‌ی کوچک و بزرگ در آن جاری است و کال سردر نامیده می‌شود که پس از حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی، خلاف جهت حرکت آبی که درون دره جاریست به چشمه‌های متعدد آب و به خصوص چند چشمه آب گرم می‌رسیم که به آبگرم مرتضی علی معروف است.

 این اثر طبیعی با شماره ۱۹۶ در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده است.

در درون این دره، یکی از نمونه‌های عالی خلاقیت و دور اندیشی ایرانیان یعنی سد تاریخی شاه عباسی و بنا به قول اهالی طاق شاه عباسی نیز قرار گرفته که با شماره ۳۱۰۷۷ در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت ملی شده است.

نظر شما