شناسهٔ خبر: 67302775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بارندگی در ۱۳ استان کشور طی امروز / کاهش دمای اهواز و استان‌های ساحلی خزر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رخداد بارندگی در ۱۳ استان طی امروز و کاهش دمای اهواز و نوار شمالی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از شرق استان کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان رضوی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، سواحل دریای خزر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد و سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب و مناطقی در مرکز و شمال شرق کشور، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی دو روز آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی در غرب و شمال غرب کشور، در بعضی ساعت‌ها ورزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی، افزایش دما، در بعضی ساعت‌ها افزایش رطوبت و شرجی، در بعدازظهر وزش باد با بیشینه دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که طی پنج روز آینده بیشینه دمای این مرکز استان با کاهش همراه خواهد بود و به ۴۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با احتمال رگبار و رعدوبرق با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد است که طی پنج روز آینده بیشینه دمای این مرکز استان به ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف از بعدازظهر قسمتی ابری، گاهی باد شدید و گاهی گرد و خاک با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف از بعدازظهر قسمتی ابری، گاهی باد شدید و گاهی گرد و خاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما