شناسهٔ خبر: 67302590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: همچنان محدوده روانی ۲ میلیون واحد، به عنوان حمایت اصلی شاخص کل در نظر گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۷۵ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۱.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۴۳ هزار واحد رسید تا هفته‌ای منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به اینکه شاخص کل از کانال صعودی بلندمدت خود خارج شده است؛ چنانچه حمایت جدی از بورس انجام نشود، احتمال درجا زدن و کاهش شاخص کل یا نوسانات کوتاه مدت وجود دارد. همچنان محدوده روانی ۲ میلیون واحد، به عنوان حمایت اصلی شاخص کل در نظر گرفته می‌شود.

شاخص کل

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۶۷۲ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود یک درصدی، در پایان هفته به تراز ۶۶۵ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: انتظار داریم شاخص کل هم وزن نیز به مانند شاخص کل عمل کند و با توجه به کاهش زیاد این شاخص در هفته‌های گذشته، احتمال برگشت کوتاه مدت دور از انتظار نیست.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

نظر شما