شناسهٔ خبر: 67302579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خشکسالی به چهار هزار هکتار از گندم‌زارهای ساوه خسارت وارد کرد

ساوه - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی ساوه با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق سردسیری این شهرستان آغاز شد گفت: خشکسالی باعث از بین رفتن چهار هزار هکتار از گندم‌زارهای ساوه در مناطق گرمسیر شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در سال جاری ۳۰ هزار هکتار گندم این شهرستان کشت شده بود که عمده محصول در مناطق گرمسیری برداشت و تحویل مراکز خرید شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار هکتار از این میزان قابل برداشت است،  اضافه کرد: برداشت در مناطق سردسیری شامل روستاهای غرق آباد و نوبران نیز از ابتدای تیرماه آغاز شده است.

طهماسبی افزود: پیش بینی می شود در هکتار از اراضی این شهرستان ۱.۵ تن ‌گندم شامل ۶۵ هزار تن محصول برداشت و ۵۱ هزار تن آن به مراکز خرید تحویل داده شود.

وی خاطر نشان کرد: سالانه ۱۴ هزار تن از محصول برداشت شده به صورت خود مصرفی برای بذر و سایر موارد بین کشاورزان شهرستان مصرف می شود.

در این شهرستان چهار مرکز خرید گندم شامل یک سیلوی مکانیزه و سه تعاون روستایی برای خرید تضمینی این محصول آماده شده است.

شهرستان ساوه با حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۳۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که هم‌اکنون ۷۸ هزار هکتار آن شامل ۵۷ هزار هکتار زراعی و ۲۱ هزار هکتار باغ زیرکشت است و بقیه در حالت آیش قرار دارد.

سالانه در شرایط نرمال اقلیمی و بارش‌ها امکان تولید بیش از ۹۳۵ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان ساوه وجود دارد.

نظر شما