شناسهٔ خبر: 67302540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان:

تقویت تشکل‌های مذهبی سرمایه‌ای در راستای تحقق اهداف انقلاب است

همدان-ایرنا- استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی گفت: بی‌شک برنامه‌ریزی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و تقویت تشکل‌های مذهبی که زمینه‌ساز ترویج معارف اسلامی و فرهنگ قرآنی است و سرمایه‌ای عظیم در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری به شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در پیام علیرضا قاسمی‌فرزاد که نسخه ای از آن روز شنبه به ایرنا نمابر شد، آمده است: اول تیرماه، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نام گرفته است، رسالتی که توجه به آن در دنیای کنونی و با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار، اهمیتی دوچندان یافته، چراکه دشمن در کمین فرهنگ و دین جهان اسلام است.

استاندار همدان فرا رسیدن روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را بر مبلغان دین و حافظان سنگر فرهنگ اسلامی که بیش از پیش همت خود را بر شناساندن گوهر اصیل معرفت حق مصروف داشتند تبریک گفت و عزت روزافزون اسلام و اعتلای مسلمانان جهان را ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسالت کرد.

در ادامه این پیام آمده است: طبق فرمایشات حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ۵۰ سال وقت لازم است که هر روز یک قدم برای گسترش و تعمیق کار تبلیغاتی به پیش برداشته شود تا به تدریج به جایی برسیم که بر اساس آن بتوان حق قرآن عزیز، اسلام درخشان و ارزش‌های متعالی الهی را ادا کرد.

به گزارش ایرنا، اول تیرماه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است.

هنگامی که انقلاب اسلامی ایران در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ هجری خورشیدی به پیروزی رسید، بر پایه نیاز مردم جامعه اسلامی نهادهای مختلفی به دستور امام خمینی شکل گرفت که شورای عالی تبلیغات اسلامی از آن جمله است. این نهاد در یکم تیر ۱۳۶۰ هجری خورشیدی با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و گسترش شاخص های اعتقادی تشکیل شد.

این نهاد انقلابی در سیر تکاملی خود در سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی به فرمان امام خمینی(ره) به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت.

سالروز تشکیل این نهاد منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گرفت.

نظر شما