شناسهٔ خبر: 67302159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جلسه شورای سرمایه‌گذاری استان مطرح شد؛

تاکید بر مشارکت در جذب و رفع موانع سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار

جلسه شورای سرمایه‌گذاری در راستای بهبود فضای کسب و کار، تسهیل و تسریع روند و فرآیندهای سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، به منظور تحقق شعار سال ‌«جهش تولید با مشارکت مردم»، در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

کرمی استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه اول تیرماه در این جلسه ضمن تاکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط اظهار کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه باید سریع، شفاف و روشن باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: شرایط استان سیستان و بلوچستان خاص است و باید تصمیمات این استان خاص و ویژه باشد.

استاندار ضمن تشکر از تلاش ها و پیگیری‌های دکتر ریگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها در کنار هم همراه باشند و جهت حمایت از تولید با سازمان منطقه آزاد چابهار همکاری کنند تا مشکلات حوزه سرمایه گذاری و تولید رفع شود. ماموریت اصلی منطقه آزاد تولید بر پایه و محوریت صادرات است و در این حوزه و ایجاد اشتغال همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.

در این نشست، حمیرا ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی و میزان جذب سرمایه‌گذاری ارایه کرد و گفت: در این مدت کوتاه برای جذب سرمایه و ارتباط با کشورهای همسایه گام‌های مثبت زیادی برداشته شده است.

وی افزود: دیدارهایی با سرمایه‌گذاران کشورهای عمان، افغانستان، پاکستان و سریلانکا داشتیم و بسته های سرمایه‌گذاری آماده را ارایه و شرایط و جایگاه ویژه چابهار و سرمایه‌گذاری در این بندر اقیانوسی مهم راهبردی را برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل و ارایه کردیم.

ریگی در ادامه با ارایه گزارشی از میزان جذب سرمایه‌گذاری گفت: تعداد ۱۰۰ مورد تقاضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این مدت کوتاه از مدیریت داشتیم.

وی با اشاره به ۸۱۶ پروژه تعریف شده در سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: ۸۱۱ پروژه در حال ساخت می باشند و در این بین پروژه‌های بزرگی همچون فولاد مکران به ۹۱ درصد پیشرفت کار رسیده است.

گفتتی است، در این جلسه، به دعوت حمیرا ریگی مدیر عامل سازمان، دکتر سالاری رئیس دبیرخانه شورای‌عالی صنایع دریایی کشور نیز ضمن حضور، گزارشی از اهم اهداف شورای‌عالی و سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دریایی کشور و تاثیر آن در منطقه راهبردی اقیانوسی چابهار ارایه کرد.

در خاتمه‌ نشست، تعدادی از سرمایه‌گذاران و فعالین‌اقتصادی بخش‌خصوصی به بیان مشکلات و چالش‌ها، و خواهان حمایت و حل مسائل مطروحه، پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما