شناسهٔ خبر: 67302035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا مجوز حمله اوکراین به خاک روسیه را صادر کرد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، ارتش اوکراین اجازه دارد از موشک‌های دوربردی که ایالات متحده در اختیار کی‌یف قرار داده است، در حمله به اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، پت رایدر سخنگوی پنتاگون گفت که روسیه از خاک خود به عنوان «منطقه امن» استفاده کرده و از داخل مرزهای خود به اهدافی در اوکراین حمله می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که شاهد چنین عملیاتی از سوی این نیروها بوده‌ایم، به اوکراین توضیح داده‌ایم که می‌تواند و حق دارد در دفاع از خود به این حملات پاسخ دهد.

پنتاگون اعلام کرد که این مجوز به معنی اتخاذ یک سیاست جدید نیست.

چارلی دیتس سخنگوی نیروی زمینی ارتش آمریکا نیز گفت: اگر روسیه از خاک خود حمله کرده یا بخواهد حمله کند منطقی است است که اوکراین اجازه داشته باشد به نیروهایی که از مرز خود به خاک اوکراین حمله می‌کنند، پاسخ دهد.

وی افزود: علاوه بر این، اوکراینی‌ها می‌توانند از سامانه های دفاعی که ارائه شده توسط آمریکا برای ساقط کردن هواپیماهای روس استفاده کنند، حتی اگر این هواپیماها در حریم هوایی روسیه باشند یا بخواهند به حریم هوایی اوکراین شلیک کنند.

از سوی دیگر، واشنگتن پست جمعه گزارش داد که واشنگتن، اوکراین را از هدف قرار دادن برخی پایگاه‌های هوایی در خاک روسیه با استفاده از تسلیحات آمریکایی منع کرده است.

این گزارش به نقل از مقام‌های اوکراینی افزود که آمریکا استفاده از این تسلیحات را به کمتر از صد کیلومتر از مرز محدود کرده است.

مقام‌های آمریکایی از تایید این خبر خودداری کرده و اعلام کردند که صحبت از کمتر از صد کیلومتر دقیق نیست.

در همین حال، کاخ سفید پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد انتقال موشک‌های رهگیری ضدهوایی به اوکراین را تسریع کند.

آمریکا پیشتر سامانه‌های دفاع ضدهوایی از جمله پاتریوت و سامانه موشکی پیشرفته ملی زمین به هوا (NASAMS) را به اوکراین داده بود.

https://tass.com/world/۱۸۰۶۷۵۹

https://abcnews.go.com/US/wireStory/ukraine-fire-us-provided-missiles-deeper-russia-defense-۱۱۱۳۱۲۲۰۳#:~:text=WASHINGTON%۲۰%۲D%۲D%۲۰Ukraine%۲۷s%۲۰military%۲۰is,%۲Ddefense%۲C%۲۰the%۲۰Pentagon%۲۰said.

نظر شما