شناسهٔ خبر: 67301806 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

روایت یک طلسم‌شکنی

استیج نوبرانه علیرضا قربانی در تخت جمشید

صاحب‌خبر -

[شهروند] کنسرت علیرضا قربانی خواننده مطرح موسیقی ایرانی در تخت جمشید برگزار می‌شود. در این کنسرت علیرضا قربانی به همراه ارکستر خود به مدیریت هنری حسام ناصری روی استیج خواهد رفت. این خبر را رسانه‌ها به نقل از محسن خباز- تهیه‌کننده تور کنسرت‌های علیرضا قربانی- اعلام کرده‌اند که گفته «درخواست مجوز کنسرت علیرضا قربانی در تخت‌جمشید بیش از یک سال پیش داده شده بود و حالا در نهایت مقرر شده که قربانی از تاریخ 9 تیرماه 1403 در تخت جمشید روی صحنه برود». به گفته خباز؛ «این کنسرت به شکل بلیت‌فروشی با حضور مخاطبان گسترده در پهنه تاریخی پارسه تخت جمشید برگزار می‌شود و جزئیات تکمیلی آن به زودی اعلام خواهد شد».  گفتنی است که علیرضا قربانی پس از اجرای تهران در نوروز 1403، در برلین، گوتنبرگ، میلان و دوبی روی صحنه رفت و در بازگشت به ایران، اجرا در تخت جمشید جدیدترین کنسرت او در داخل کشور خواهد بود.

طلسم‌شکنی
قربانی در یکی دو سال اخیر اجراهای زیادی در ایران داشته و از این نظر کنسرت جدید او اتفاق خارق‌العاده‌ای به شمار نمی‌آید. مگر این که محل کنسرت را در تخت جمشید در نظر آوریم که کنسرت علیرضا قربانی را تبدیل به یک اجرای ویژه می‌کند. اتفاقی که به گفته مدیر دفتر موسیقی «در راستای توجه ویژه وزارت ارشاد دولت سیزدهم به تقویت و ارتقای زیرساخت های رویدادهای هنری کشور» رقم خورده است.
امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی در خصوص برگزاری کنسرت موسیقی در تخت جمشید می‌گوید: «حدود دو ماه پیش با درخواست اجرای کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید مواجه شدم که در نهایت شرایط اجرای این کنسرت فراهم شد. ما معتقدیم حمایت از موسیقی اصیل ایرانی یکی از وظایفی است که بر عهده ما است و همواره تلاش‌مان بر راه گشایی و فراهم کردن زیرساخت‌های حمایت از موسیقی ایرانی بوده است». سمیعی بهره‌برداری از فضا‌های باز در راستای برگزاری رویداد‌های موسیقی را یکی از مواردی می‌نامد که در دولت سیزدهم بر تحقق آن تلاش‌های زیادی  شده است: «الحاق فضا‌های بازی که می‌تواند به ظرفیت برپایی کنسرت موسیقی در کشور کمک کند، یکی از راه‌های برون‌رفت از هزینه‌های سنگین برگزاری کنسرت‌هاست و با تحقق این امر به کاهش هزینه‌های برگزاری کنسرت کمک خواهد شد. من البته برگزاری این کنسرت را تنها به حساب صدور مجوز توسط مدیر دفتر موسیقی نمی‌گذارم، در واقع وزارت ارشاد به معنای واقعی همواره در راستای تقویت زیرساخت‌های هنری تلاش کرده وهمین امر شرایطی را فراهم ساخت تا سرانجام کنسرت موسیقی ایرانی در تخت جمشید با حضور پرشور مردم برپا شود». به گفته سمیعی؛ «به زودی تمام مجموعه‌های فضای بازی که ظرفیت میزبانی رویداد‌های هنری در این فصل از سال را دارا هستند، به ظرفیت موسیقی کشور اضافه خواهند شد».

نظر شما