شناسهٔ خبر: 67301055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصاری: وضعیت فعلی حق مردم ایران نیست 

کرمان - ایرنا - مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه تاکنون آنگونه که حق انقلاب و مردم بوده، تدبیر نکردیم، گفت: ما نقش دشمنان را در وضعیت فعلی می دانیم و نباید همه چیز را به آنان متصل بدانیم، اما حق مردم ایران این وضعیتی نیست که امروز در آن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "انصاری" عصر جمعه در گردهمایی ایثارگران ستاد انتخاباتی "مسعود پزشکیان" در استان کرمان افزود: آرزوی من به عنوان یک عضو جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب این بود که کشور در پرتو احکام انقلاب به نقطه ای برسد که تا ۱۰ سال بعد ویرانی و فقری نداشته باشیم، الگوی ما جامعه امام زمان(عج) بود که در دوران عدالت گستری او، مومن و مستحقی پیدا نمی شود و همه برخوردار می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان یک طلبه کوچک که چند صباحی در مجلس و جاهای دیگر بودم به خوبی می دیدیم که منابع ثروت بی نظیر ۷۰۰ میلیارد دلاری کشور (به اندازه کل تاریخ نفت ایران) اگر صرف سرمایه گذاری و اهرمی برای آوردن سرمایه بیشتر کشور و توسعه زیربناها و به جوانان تحصیل کرده امکان سرمایه گذاری داده می شد، فقیری در کشور باقی نمی ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: وضعیت فعلی حق مردم ایران نیست  گردهمایی ایثارگران ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کرمان

فشار تحریم‌ها و نسخه‌های عجیب، غریب و شفابخش

حجت الاسلام والمسلمین انصاری با بیان اینکه در سال های بعد هم دشمنان با تحمیل تحریم ها مشکلاتی برای کشور ایجاد کردند افزود: امروز برخی دوستان نسخه شفابخش و عجیب و غریب می پیچند و قشنگ صحبت می کنند، باید از آنان پرسید که شما به عنوان افرادی که می خواهید رییس جمهور شوید صادقانه به مردم بگویید بار تحریم ها در روز و سال چقدر است؟ و بخاطر تحمیل این تحریم‌ها چند سال است که هر بشکه نفت را ۲۰ تا ۳۰ دلار و حالا تا ۱۵ دلار تخفیف می دهید؟

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: افتخار می کنند که نفت را در شرایطی به فروش می رسانند که در مقابل آن مجبور به خرید کالای آن کشورها با چهار درصد بهره هستیم آیا این افتخار است که پول خودمان را با چهار درصد بهره به خودمان می دهند؟

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: وضعیت ما به گونه ای شده که ما را از بازار جهانی نفت حذف کردند و در شرایطی که توان تولید سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت را داریم، یک میلیون بشکه را صادر می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشور عراق که حاج قاسم، جان خود را فدای آنان کرد، امروز پول‌های ما را پس نمی دهد اما عده ای می گویند که تحریم ها هیچ تاثیری در کشور نداشته است.

وی عنوان کرد: خرید یک قطعه هواپیما با ۱۰۰ روش می چرخد تا چند برابر قیمت به کشور وارد شود و هواپیماهای ۳۰ تا ۴۰ ساله و مستهلک را سوار می‌شویم، شهید رییسی چرا باید بر بالگرد ۵۰ ساله و ناامنی سوار شود و این بالگرد سقوط کند و این وضعیت ناوگان ما است، در حالی که با این وضع هم بلیط پیدا نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری تاکید کرد: فرودگاه‌های ما به پارکینگ هواپیمای اسقاطی دنیا تبدیل شده البته اگر همین هواپیماها هم نبود، مردم ما کلافه می‌شدند.

وی گفت: می خواستیم در مجمع تشخیص مصلحت نظام FATF را تصویب کنیم و برخی می گفتند احتیاجی به ارتباط با بانک های جهانی نداریم و باید پرسید که آیا کشور ما با ۸۵ میلیون نفر جمعیت می تواند پول را با شیوه عصر صفویه را با خورجین جابجا کند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ۲۰۰ کشور به کمیسیون پالرمو ملحق شده آیا این کشورها نمی دانند و فقط ما نباید عضو شویم؟ چرا تاجر ما هزینه چند برابری می پردازد؟

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: زمانی که برجام امضا و تحریم ها لغو شد همه ملت دیدند که تورم تک رقمی و شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری به ایران آمدند و قراردادهای یکی از خودرو سازان کرمان را با فولکس واگن و دیگر خودروسازهای دیدید که اگر انجام می شد در این کشور خودرو لوکس و پیشرفته هم ساخته میشد، حالا عده ای منت می گذارند که خودروهای فرسوده را به داخل کشور آوردند، آیا این وضع اداره کشور است؟

مجمع تشخیص مصلحت نظام جلوی واگذاری میادین نفتی را گرفت

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: در کشور با بحران های زیادی ازجمله ناترازی های انرژی برق روبرو هستیم و کشاورزان از قطعی برق در پیک مصرف آسیب دیدند، در زمستان نیز گاز را قطع می کنند وضعیت نیروگاه ها مشخص است، ناترازی بانکی و بودجه داریم، همین امسال ۷۰۰ همت کسری بودجه در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به روند هزینه و مصرفِ بیش از منابع محدود و رو به پایان کشور گفت: به جای بخشی از بدهی‌های دولت، پتروشیمی آهن‌ و فولاد را به نهادهای مختلف دادند و حالا می خواستند که میادین نفتی را به جای بدهی های دولت به صندوق های بازنشستگی و نیروهای مسلح، واگذار کنند البته جلوی آن را گرفتیم.

جوانان تحصیل کرده فرصت تاریخی ایران است

وی با اشاره به وضعیت دانشجویان و اساتید دانشگاه گفت: جوانان تحصیل کرده فرصت تاریخی ایران است، آیا هیچ گاه چنین فرصتی همچون داشتن دهها میلیون جوان تحصیل کرده، فرهیخته و با سواد واقعی داشتیم؟ این سرمایه بزرگ را هر کشوری داشت با وجود سرمایه گذاری، با سرعت به جلو حرکت می کرد در حالی مه این جوانان ما با وجود غم‌ ناامیدی و افسردگی آینده ای پیش روی خود نمی بینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جوان ما نتوانسته ازدواج و اشتغال پیدا کند و چشم انداز روشنی پیش روی خود ندارد، این نسل قرار است قربانی شود؟ عده ای می گویند بروند خارج!.

وی افزود: اگر کشور به عقلانیت اداره می شد و اگر صداقت در اجرا بود با این همه پزشک و پرستار تربیت شده از توریست درمانی اندازه نفت درآمد داشتیم.

حجت الاسلام انصاری یادآور شد: قطر و امارات بزرگترین مرکز درمان سرطان منطقه و آسیا را با پزشکان ایرانی احداث می کنند و جوانان ما با خون دل کشورهای همسایه را آباد کردند و ما از آنان غافل هستیم.

قانون انتخابات اصلاح شود

وی اضافه کرد: امیدوارم با انتخاب رییس جمهور مردمی در سال های آینده قانون انتخابات نیز با ارسال لایحه ای به مجلس اصلاح شود و شورای نگهبان نیز در مورد آن تجدید نظر کند، زیرا وجود چهار و پنج نامزد از یک جناح در مقابل یک نامزد آیا انصاف است؟

حجت الاسلام انصاری افزود: برخی از برنامه های انتخاباتی عادلانه نیست و باید قانون اصلاح شود به عنوان مثال چهار یا پنج کاندید از یک جناح تایید می شوند و یک کاندید از جناح دیگر و اگر بنا بر آمدن نامزد پوششی است که حداقل سه نفر از هر طرف تایید کنید البته مردم قدر همین روزنه را هم می داند.

وی ادامه داد: تبلیغات در این انتخابات ریاست جمهوری از ۶ ماه به سه هفته کاهش یافته و برخی کاندیدا از دوره قبل، ستاد فعال داشته و دارند و اصلا ستاد خود را تعطیل نکردند، امکانات و نهادهای فعالی داشتند، لذا بایستی شعار دکتر پزشکیان برای هر ایرانی یک ستاد را اجرا کنید.

صداقت پزشکیان را تضمین می‌کنم

این فعال حزبی گفت: پزشکیان را در مجلس و دولت ها آزموده ایم لذا صداقت وی را تضمین می کنم و اگر صداقت در وعده، گفتار و عمل باشد مابقی کارها درست می شود.

وی ادامه داد: زندگی‌نامه پزشکیان گواه صداقت او است، وی فوق تخصص جراحی قلب است که اوقات فراغت خود را در بیمارستان های دولتی به عمل جراحی می پردازد و انسانی شجاع، پاک دست، حر و آزاده ای است؛ می گوید وعده بهشت نمی دهم اما صداقت دارد که می گوید متخصص هر حوزه‌ای نیستم اما کارشناس می گذارم، سابقه جبهه، رزمندگی، جهادی و برادر شهید است.

اگر این مجلس خوب بود از این قوانین تصویب نمی‌کرد

حجت الاسلام انصاری در ادامه با بیان اینکه اگر مجلس اخیر نیم بندی خوب بود از این قوانین تصویب نمی کرد، گفت: اینترنت را بر مردم می بندد و خودشان از اینترنت ویژه استفاده می کنند .

وی ادامه داد: خودشان می دانند که مردم از فیلتر شکن استفاده می‌کنند و دکان فیلتر شکن فروشی راه می اندازند، حداقل فیلتر شکن را رایگان بدهید.

چرا انتخابات امسال مهمتر از همیشه است؟

حجت الاسلام انصاری با طرح این پرسش که چرا انتخابات امسال مهمتر از همیشه است؟ عنوان کرد: این کشور قرار بود در بستر زمان با استفاده از تمام ملت ایران و با استفاده از این سرزمین کهن دینی، ملت فداکار، مواهب طبیعی کم نظیر و بی نظیر در عرصه های مختلف، موقعیت استراتژیک منطقه‌ای و جهانی، یک کشور معتبر، نمونه، الهام بخش و پیشرو در همه زمینه های پیشرفت های مادی، علم، فناوری، تکنولوژی، اقتصاد پویا، فرهنگ غنی، دانش سرشار، امنیت پایدار، رفاه گسترده و در ریشه کن سازی فقر، بی عدالتی و ظلم، ایجاد نشاط اجتماعی و امید به آینده در دنیا و منطقه نمونه باشد؛ قرار بر این بود.

وی ادامه داد: دشمنان می دانستند اگر اینگونه شود الگوی ایران به دیگر کشورها دنیا و منطقه منتقل می شود لذا با جنگ و شرارت سعی بر عقیم‌سازی این حرکت کردند و ضربه محکمی با تحمیل جنگ تحمیلی بر ما زدند.

این مسئول گفت: اگر جنگ تحمیلی نبود، امام خمینی(ره) به حرکت جهادی در علم و توسعه همه جانبه مادی و معنوی همت می گمارد و فرهنگ اهل بیت (ع)‌و قرآن کریم را آنگونه که هست به منصه ظهور می رساند اما امام و یارانش را مشغول جنگ کردند و در این راستا بزرگمردانی جوانی و بهترین سال های عمر خود را هشت سال در جبهه های نبرد گذراندند.

حاج قاسم و جبران جفایی که به نام دین و انقلابی‌گری شد

وی یادآور شد: مردانی مرد همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز که تا روزهای پایانی عمر خود دنبال این بود، جفاهایی را که به نام دین و انقلابی گری شده را جبران کند.

حجت الاسلام انصاری افزود: حاج قاسم به فکر اصلاح امور اجتماعی، وحدت ملی و پیوند همه ملت بود او همه دختران ایران را دختر خودش می دانست.

وی ادامه داد: شجاعت حاج قاسم فقط در جبهه مبارزه با صدام، داعش و آمریکا و عرصه نظامی نبود بلکه این شهید برای پیوند دادن یک دختر و جوان رمیده از انقلاب با همان لباس نظامی و پاسداری که لباس افتخار است، در کنار دختر کم حجاب می‌نشست و می‌گفت که چه می کنی؟ شهید سلیمانی در پایان صحبت پدرانه و برادرانه، آن دختر را برای همیشه به اسلام و انقلاب پیوند می زد.

ستاد ایثارگران پزشکیان نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان نیز در این شهر افتتاح شد.

نظر شما