شناسهٔ خبر: 67301013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور فارس در گفتگو با شیرازه:

مشارکت حداکثری وفاق ملی به همراه دارد

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور فارس گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات که دلبستگی آحاد مردم به کشور و نظام و مشارکت حداکثری وفاق ملی به همراه دارد، موجب افزایش اعتبار کشور و ارتقای تعاملات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور با سایر کشورها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید خسروی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ملاک اصلی برای انتخاب یک رئیس جمهور اصلح را مطابق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: شرایطی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور بیان شده مانند رجال سیاسی، مذهبی بودن و نظیر آن شرایط حداقلی و کف ملاک‌هایی است که فرد باید از آن برخوردار باشد. 


وی افزود: در عمل رئیس جمهور می‌بایست لیاقت حکمرانی بر کشور را داشته باشد و برخاسته از بطن و متن آحاد جامعه به عبارتی مردمی باشد و همچنین می‌بایستی مسئولیت‌پذیر، صادق و پاسخگوی عملکردش باشد. 


خسروی ادامه داد: رئیس جمهور باید عدالت را در همه امور کشور جاری و ساری نماید و ضد فساد باشد و گلوگاه‌های فسادزا، رانت، امضاهای طلایی و تبعیض را از بین ببرد.

 
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور گفت: شهید رئیسی مظهر شعار انقلاب و مرد کار بود و رئیس جمهور آینده باید مسیر سیدالشهدای خدمت را ادامه دهد؛ زیرا شهید رئیسی با ساده زیستی و پرهیز از خوی اشرافی‌گری، رفاه طلبی و با ایمان و اعتقاد قلبی به توانمندی‌های داخلی بخصوص نیروی جوان کشور و با کار جهادی، وقت خودش را وقف خدمت به مردم به ویژه مردم محروم و مستضعف و مناطق دور افتاده کرد.

معاون اجرایی دانشگاه پیام‌نورفارس در ادامه افزود: شهید جمهور در راه خدمت جان خود را فدا کرد و توانست تراز ریاست جمهوری را ارتقا دهد و شعار ما می‌توانیم را در عمل اجرا کند؛ لذا ادامه راه و مسیر چنین شخصیت و دولتی برای رئیس جمهور بعدی کار سختی است؛ اما حرکت در این مسیرشدنی است. 

وی تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات در عرصه بین‌المللی اهمیت بالایی دارد و نشانگر پشتوانه مردمی نظام و زمینه ساز اقتدار ملی و بین‌المللی است و اثرگذاری آن در امنیت داخلی و خنثی شدگی توطئه‌های خارجی از توانمندی‌های دفاعی،موشکی و هسته‌ای بیشتر است. 


عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور فارس خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آینده باید با تأسی از شهید رئیسی از بحران سازی و حاشیه سازی برای کشور خودداری کند و تمرکز دولت را به هم افزایی با سایر قوا، خدمت صادقانه، بی‌ریا و بدون منت به مردم قرار دهد.

خسروی ادامه داد: قطعاً مشارکت بالای مردم در انتخابات که دلبستگی آحاد مردم به کشور و نظام  و مشارکت حداکثری وفاق ملی به همراه دارد موجب افزایش اعتبار کشور و ارتقای تعاملات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور با سایر کشورها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

معاون اجرایی دانشگاه پیام‌نورفارس بیان کرد: امید داریم رئیس جمهور آینده با تشکیل دولتی جوان، کارآمد و مؤمن بتواند بستر ساز ایجاد دولت اسلامی در نگاه تمدنی باشد و گفتمان امامین انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهد بلکه عزت‌مندی برای کشور به ارمغان آورد.


وی در پایان گفت: مردم ایران با درک شرایط حساس بین‌المللی در شرایطی که همه نگاه‌های دوستان و دشمنان به جمهوری اسلامی دوخته شده است با حضور حماسی و حداکثری خود در انتخابات با انتخاب کاندید اصلح ادامه راه سیدالشهدای خدمت را هموار کنند و موجبات یاس و ناامیدی دشمنان را رقم زنند.

 

انتهای خبر/224224

نظر شما