شناسهٔ خبر: 67300877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک کاندیدای ریاست جمهوری تولد دختر کاپشن صورتی را تبریک گفت | از تکذیب شدن ادعای خضریان تا حدس و گمان کناره‌گیری نامزدهای جبهه انقلاب

علی خضریان نماینده مجلس دوازدهم از احتمال کناره‌گیری قالیباف در صورتی که امکان رأی آوری برای او کمتر باشد خبر داد که این ادعا توسط سخنگوی ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف رد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، موضوع کناره‌گیری احتمالی نامزدهای انتخابات به نفع یکدیگر داغ شده است. برهمین اساس در یک اظهار نظر جدید، علی خضریان نماینده مجلس دوازدهم و از افراد نزدیک به سعید جلیلی از احتمال کناره‌گیری قالیباف در صورتی که امکان رأی آوری برای او کمتر باشد خبر داد.

هرچند که بلافاصله این ادعا توسط سخنگوی ستاد قالیباف رد شد و محمد انور بجار زهی تاکید کرد: شایعات درباره انصراف قالیباف از انتخابات به هیچ عنوان صحت ندارد.

او در ادامه افزود: اظهارنظرهای اینگونه پیش از آغاز مناظرات اقدامی غیرهوشمندانه، غیراخلاقی و خلاف وحدت مورد انتظار جبهه انقلاب و عموم مردم شریف ایران است که دل در گرو نیروهای انقلابی دارند. آقای خضریان درحالی این اظهارات را مطرح کرده‌اند که جبهه مقابل نیروهای انقلاب درحال رقم زدن انواع هجمه های غیراخلاقی به کاندیداهای جریان انقلاب است. بنابراین نگاه عقلانی حکم می‌کند که نیروهای انقلابی از ابراز چنین اظهاراتی در شرایط کنونی که هیچ مبنا و جایگاهی نداشته، خودداری کنند.

علاوه براین در یک گفت‌وگویی در بستر فضای مجازی، موضوع کناره‌گیری نامزدهای جبهه انقلاب مطرح شده بود که در این برنامه، سعید آجرلو فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرده که با اجماع اصولگرایان، انتخابات به نفع قالیباف در دور اول تموم می‌شود. همچنین این چهره سیاسی اصوگرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌افزاید که هنوز خطر سال ۹۲ وجود داشته و اما شانس پیروزی قالیباف از پزشکیان در دوم هم بیشتر است.

در همین گفت‌وگو، محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب، ادعا کرده که انصراف نامزدهای جبهه انقلاب، سبد رای را به سمت آقای قالیباف برده و در بخش دیگر تاکید می‌کند که علیرضا زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی حتما کنار خواهند رفت و سعید جلیلی هم اگر حرف مشاورینش را گوش دهد کنار می‌رود.

همچنین بهنام سعیدی‌، نماینده مجلس دوازدهم در یک گفت‌وگویی گفت: نامزدها با کلی گویی و حرفه‌های عامه‌پسند کاری از پیش نخواهند برد مردم این نوع حرف‌ها را نمی‌خواهند آن‌ها برنامه می‌خواهند. قالیباف با تسلط و نگاه کارشناسی قوی‌تر از سایر نامزدها ظاهر شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اخلاق‌مداری مسئله مهمی است که در بین نامزدها قالیباف بیشتر از همه به آن پایبند بود، افزود: با وجود اینکه سایر نامزدها از برنامه‌ها و اهداف و وعده‌هایشان گفتند اما قالیباف به خاطر تجربه‌اش در عرصه مدیریتی، امنیتی، اجرایی و نظارتی برنامه حساب‌ شده‌تری ارائه کرد.

علاوه براین پرویز امینی استاد دانشگاه در تحلیل رفتار نامزدهای انتخابات در دومین دور مناظره اعلام کرده که قالیباف در یک چارچوب خنثی و یکنواخت بحث می‌کرد و در بحث‌ها نقطه تاکید بر مدیریت می‌گذاشت که مزیت خود می دانست که نه در ادبیات و در محتوا برانگیزاننده نیست.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری در صفحه توییتر خود خطاب به محمدباقر قالیباف نوشت: وقتی مرغ کیلویی ۲۰ هزار تومن بود، با توهم میگفتند چرا مرغ ۹هزار تومن نیست؟ اگر ما بیاییم ارزانی می آید... ثمره مدیریتشان مرغ ۱۰۰ هزار تومانی است! چرا پاسخگو نیستید؟

از تبریک تولد دختر کاپشن صورتی تا انتقاد به یک کاندیدای اصلاح‌طلب

اما امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکی از کم فروغ‌ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روزهای اخیر است. او در تازه ترین توییت خود نوشت: «دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی از شهدای انفجار تروریستی کرمان در قلب مردم ایران زمین جا گرفته است.

امروز تولد اوست. تولدت مبارکه ریحانه ایران»

این نامزد اصولگرا در مناظره دوم سوالی از مخاطبان پرسید، که آیا وضعیت معیشت شما در دولت شهید رییسی بهتر بود یا دولت حسن روحانی؟ که این حرف‌های او واکنش های مثبت و منفی زیادی را در فضای مجازی داشت.

بزرگ شدن سفره مردم و توزیع عادلانه ثروت مهم ترین وعده این روزهای این نامزد اصولگراست که در تمامی مصاحبه های خود و حتی در مناظره تلویزیونی به اون تاکید کرد. همچنین اجرای دقیق قانون هدفمندی یارانه در دولت مردم و خانواده یکی از کلیدی ترین حرفای قاضی زاده هاشمی بوده و در دومین مناظره انتخاباتی هم گفت باید ترس‌های ساختگی را در اجرای این قانون کنار بذاریم.

همچنین قاضی‌‍زاده هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مسعود پزشکیان می‌گوید که من جرات دارم و می گویم که می خواهم دولت نیمه تمام شهید رییسی را ادامه بدهم، شما هم جرات دارید بگویید که می خواهید دولت سوم روحانی باشید؟

نظر شما