شناسهٔ خبر: 67300377 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خط و نشان اسپانیا برای قهرمانی

ایتالیا و انگلیس مدعیان توخالی 

روزنامه جوان

ایتالیا، اما تنها بزرگ ناکام نیست. انگلستان که با هزار امید و آرزو و البته لشکری از ستارگان لیگ برتر با هدف قهرمانی به یورو آمده هم دست‌کمی از لاجوردی‌پوشان ندارد. سه‌شیر‌ها این روزه بیشتر به سه‌روباه ترسو می‌مانند که حرفی برای گفتن ندارند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: ایتالیا باخت؛ تیم اسپالتی کوچک‌ترین شباهتی به مدافع عنوان قهرمانی ندارد. آتزوری که بازی اول را هم با بخت و اقبال از آلبانی برده بود، پنج‌شنبه شب مقابل اسپانیا تبدیل به یک تیم معمولی شده بود، تیمی که ۹۰ دقیقه حتی توانایی حفظ توپ و کنترل بازی را هم نداشت تا حداقل کمی از شدت طوفان حملات ماتادور‌ها کم کند. 


 اگر دوناروما نبود؟
ایتالیا خوش‌شانس بود که تیر دروازه و «دوناروما» را داشت، والا باید کیسه گل اسپانیا می‌شد. دونارومایی که حملات اسپانیا را یکی پس از دیگری دفع کرد، اما حریف کالافیوری نشد تا مدافع خوش‌تیپ ایتالیا که او را با نستا و مالدینی مقایسه می‌کردند تک‌گل اسپانیا را به تور دروازه ایتالیا بچسباند. با این حال اگر دوناروما نبود معلوم نبود چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. ایتالیا اینقدر بد بود که حتی اسپالتی هم به آن اعتراف کرد: «ما امشب کند و تنبل بودیم. این اصلی‌ترین دلیل اتفاقات این بازی بود. نیاز داشتیم که اوضاع را سامان دهیم، اما دلیل اصلی که ما به مشکل برخوردیم این بود که کند بودیم. اسپانیا امشب یک تیم بود و ما نتوانستیم تیم باشیم. آن‌ها مستحق پیروزی در این مسابقه بودند، اما ما به‌جز ۲۰ دقیقه پایانی اصلاً در بازی نبودیم.»، اما درست برخلاف اسپالتی، دلافونته، سرمربی اسپانیا شاگردانش را برترین تیم رقابت‌ها توصیف کرد: «هیچ تیمی بهتر از ما نیست، اما باید سخت کار کنیم. ما باید پیشرفت کنیم، ثابت‌قدم باشیم و گاردمان را پایین نیاوریم.» 


 سه‌شیر یا سه‌روباه
ایتالیا، اما تنها بزرگ ناکام نیست. انگلستان که با هزار امید و آرزو و البته لشکری از ستارگان لیگ برتر با هدف قهرمانی به یورو آمده هم دست‌کمی از لاجوردی‌پوشان ندارد. سه‌شیر‌ها این روزه بیشتر به سه‌روباه ترسو می‌مانند که حرفی برای گفتن ندارند. شاگردان ساوت‌گیت بعد از باری پرانتقاد اول مقابل دانمارک تا مرز شکست هم پیش رفتند و خوش‌شانس بودند که در نهایت کار به تساوی کشیده شد. ساوت‌گیت که پیش از این هم مورد انتقاد رسانه‌ها بود بعد از این نتیجه ناامید‌کننده گفت: «واضح است برخلاف انتظارات، ما خوب نبودیم. در حال حاضر ما به اندازه کافی از توپ استفاده نمی‌کنیم و سطح دیگری وجود دارد که باید آن را پیدا کنیم. باید خیلی بهتر از نمایشی که در این دو بازی داشتیم، رقبای خود را تحت فشار بگذاریم. در حال حاضر ما آنطور که می‌خواهیم بازی نمی‌کنیم.» 
در ادامه رقابت‌ها امروز در گروه f، گرجستان با جمهوری چک و ترکیه با پرتغال به مصاف هم می‌روند. در بازی سوم امشب هم از گروه E بلژیک به مصاف رومانی می‌رود.

نظر شما