شناسهٔ خبر: 67300368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انتقام قتل برادر با ۲ قتل 

روزنامه جوان

مأموران در نخستین بررسی‌ها، هویت مقتولان به نام‌های فریبرز و اردلان را شناسایی کردند و متوجه شدند فریبرز همراه دوستش در حال رانندگی بوده که خودروی دیگری با چند سرنشین آن‌ها را تعقیب می‌کند و وقتی به آن‌ها می‌رسد، خودروی پژو ۲۰۶ را با اسلحه کلاشنیکف به رگبار می‌بندند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مرد جوان وقتی متوجه شد دو نفر از عاملان قتل برادرش از زندان آزاد شده‌اند با همدستی دو نفر از دوستانش، آن‌ها را با اسلحه کلاشنیکف به قتل رساند. 
ساعت ۱۰:۳۰ شنبه ۲۶ خرداد‌ماه امسال مأموران پلیس شهرک واوان در اسلامشهر از حادثه تیراندازی به سوی خودروی سواری باخبر و راهی محل شدند. 
مأموران در نزدیکی شهرک واوان داخل خودروی پژو ۲۰۶ با جسد دو مرد جوان پشت فرمان و صندلی جلو روبه‌رو شدند که با شلیک چند گلوله به قتل رسیده بودند. 

 هویت مقتولان 
مأموران در نخستین بررسی‌ها، هویت مقتولان به نام‌های فریبرز و اردلان را شناسایی کردند و متوجه شدند فریبرز همراه دوستش در حال رانندگی بوده که خودروی دیگری با چند سرنشین آن‌ها را تعقیب می‌کند و وقتی به آن‌ها می‌رسد، خودروی پژو ۲۰۶ را با اسلحه کلاشنیکف به رگبار می‌بندند. 
با مشخص شدن هویت دو مقتول، مأموران دریافتند آن‌ها چند سال قبل به اتهام قتل مرد جوانی در منطقه سعادت‌آباد تهران بازداشت و راهی زندان شده بودند، اما شش ماه قبل با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد می‌شوند و ساعتی قبل به طرز مرموزی در حادثه تیراندازی به قتل می‌رسند. 
تحقیقات نشان داد فریبرز و اردلان اواخر مردادماه سال ۱۳۹۹ به اتهام قتل مرد جوانی به نام کیوان بازداشت شده بودند. آن‌ها متهم بودند مردادماه ۱۳۹۹ کیوان را در یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد داخل خودرویش با شلیک گلوله به قتل رسانده‌اند. در جریان این حادثه علاوه بر این دو مقتول، چند نفر از دوستان آن‌ها هم بازداشت می‌شوند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد فریبرز سال ۹۹ با دختر مورد علاقه کیوان رابطه دوستانه برقرار می‌کند و همین موضوع باعث اختلاف دو مرد شرور می‌شود تا اینکه کیوان با شلیک گلوله به قتل می‌رسد و فریبرز و اردلان هم به عنوان مظنونان این حادثه بازداشت می‌شوند، اما در تحقیقات معلوم می‌شود فریبرز فردی به نام چنگیز را برای قتل کیوان اجیر کرده بود. سپس مأموران چنگیز را مدتی بعد بازداشت می‌کنند و او نیز به جرم خود اعتراف می‌کند و شش ماه پیش فریبرز و اردلان هم با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد می‌شوند. 

 شناسایی قاتل 
در ادامه تحقیقات و بررسی‌های دوربین‌های مداربسته نشان داد عامل قتل برادر کیوان به نام سیروس است که او روز حادثه همراه دو نفر دیگر با خودروی پژو ۲۰۷، خودروی مقتولان را تعقیب می‌کند و پس از طی مسافتی در فرصتی مناسب و در مکانی خلوت آن‌ها را به رگبار می‌بندند. بدین ترتیب فرضیه قتل دو مرد جوان به دست سیروس با انگیزه انتقام گرفتن از قتل برادرش برای مأموران قوت گرفت و او و همدستانش را تحت تعقیب قرار گرفتند. مأموران وقتی برای دستگیری متهم به محل زندگی او رفتند، فهمیدند سیروس پس از حادثه همراه یکی از همدستانش به شهرستان گرگان فرار کرده است. با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران راهی گرگان شدند و خیلی زود مخفیگاه سیروس و دوستش را شناسایی کردند. مأموران، قاتل و دو همدسش را بازداشت و در مخفیگاهشان اسلحه کلاشنیکف و خودروی پژو ۲۰۷ آن‌ها را هم کشف کردند. 

 اعتراف 
متهمان پس از انتقال به تهران وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شدند به جرم خود اقرار کردند و مدعی شدند انتقام مرگ کیوان را گرفته‌اند. 
سیروس در ادعایی گفت: «برادرم نمایشگاه خودرو داشت و سرمایه‌دار بود. او چند ماه قبل از اینکه به قتل برسد با دختر جوانی به نام شهین دوست شد. رابطه دوستانه آن‌ها خیلی دوام نیاورد و با هم اختلاف پیدا کردند و شهین از برادرم جدا شد. برادرم او را دوست داشت و خیلی تلاش کرد دوباره با شهین ارتباط برقرار کند. مدتی بعد کیوان متوجه شد شهین با فریبرز دوست شده و همین موضوع باعث اختلاف برادرم با فریبرز شد. کیوان از فریبرز کینه به دل گرفته بود و به او پیغام داده بود با شهین ارتباطش را قطع کند. تابستان سال ۹۹ به برادرم خبر دادند شهین در جشن تولد فریبرز در فشم شرکت کرده است. برادرم خیلی عصبانی شد و به فشم رفت و فریبرز و برادرش را تهدید کرد. مدتی نگذشت که فریبرز و برادرش نقشه قتل برادرم را طراحی و در یکی از خیابان‌های منطقه سعادت‌آباد اجرا کردند. مأموران آن‌ها را همراه چند نفر از دوستانشان بازداشت کردند، اما شش ماه قبل متوجه شدم فریبرز از زندان آزاد شده است، به همین خاطر تصمیم گرفتم از قاتل برادرم انتقام بگیرم. مدتی او را تحت نظر داشتم تا اینکه روز حادثه همراه چند نفر از دوستان برادرم، او و همدستش را تعقیب کردیم و در حوالی شهرک واوان خودرویش را به رگبار بستیم. پس از این حادثه به شهر گرگان فرار و ویلایی را برای مدت کوتاهی اجاره کردیم. قرار بود از گرگان به یکی از شهر‌های مرزی برویم و از آنجا به صورت قاچاق از کشور خارج شویم، اما مأموران مخفیگاه ما را شناسایی کردند و خیلی زود به دام افتادیم.»
همدستان قاتل هم در بازجویی‌ها اعترافات همدستشان را تأیید کردند. متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما