شناسهٔ خبر: 67300350 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فودپرس | لینک خبر

با تدبیر مدیران وزارت جهاد کشاورزی

مشکل توقف ثبت سفارش تون ماهیان برطرف شد + جزئیات ثبت سفارش

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو گفت: با تدبیر دکتر علیرضا پیمان‌پاک و همراهی و حمایت دکتر شاهرخ رمضان‌نژاد، مشکل توقف ثبت سفارش تون ماهیان برطرف شد.  

صاحب‌خبر -

مسعود بختیاری رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس» خاطرنشان کرد: میزان صید داخلی تون ماهیان، ابدا پاسخگوی نیاز کشور نیست و در شرایط کنونی با توجه به پایان فصل صید و رسیدن به موسم مونسون و ممنوعیت صید و محدودیت عرضه صید داخل، تنها راه پیشگیری از تعطیلی کارخانجات و کمبود کالا در کشور، واردات تون ماهیان است.
وی افزود: شوربختانه طی چند ماه اخیر روند ثبت سفارش تون ماهیان با وقفه مواجه شده بود و این در حالی است که با توجه به محدودیت ذخایر و منابع جهانی تون ماهیان، کشورهای مختلف، برای دستیابی به امنیت غذایی، با آغوش باز از واردات تون ماهیان استقبال می کنند، اما ما در این زمینه با سیاست خودتحریمی شگفت‌آوری روبرو بودیم.  
وی تصریح کرد: سندیکای صنایع کنسرو ایران، برای رفع این مشکل، مکاتبات، مراجعات و پیگیری‌های متعددی انجام داد تا سرانجام با حضور مسئولین ذیربط این حوزه در وزارت جهاد کشاورزی و تدبیر  آنان، معضل توقف ثبت سفارش تون ماهیان  برطرف شد.  
رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران متذکر شد: بخش خصوصی همانگونه که نسبت به برخی رویکردهای دولت نقد می کند، وظیفه خود می‌داند از اقدامات مثبت و سازنده برخی دولتمردان نیز سپاسگزاری کند.  

همچنین بنا بر گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، معاونت توسعه بازرگانی وزرات جهاد کشاورزی در اطلاعیه ای زمان شروع ثبت سفارشات جدید برای ماهی تن از یکشنبه مورخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد که سهمیه بندی کالاهای فوق برای فصل تابستان صورت می گیرد.

در این اطلاعیه آمده است:  با توجه به شاخص های گفته شده، برخی از شرکت ها به دلیل بالا بودن میزان ثبت سفارشات در سال ۱۴۰۲ و نیز اوایل سال ۱۴۰۳، تا اطلاع ثانوی امکان افتتاح ثبت سفارش و نیز افزایش میزان ثبت سفارشات قبلی را نخواهند داشت و صدور مجوز با توجه به شاخص های سقف کارت بازرگانی و سابقه واردات، توسط سامانه به شکل سیستمی صورت می گیرد.

در بخش دیگری از این این اطلاعیه آمده است:  ضوابط بررسی درخواست های مجوز ثبت سفارش بر اساس ابلاغیه های شماره ۲۷۹۰۴۰، ۲۰۷۸۹۰ و ۲۳۸۸۸ این معاونت بوده و همه واردکنندگان، ملزم به رعایت این ضوابط می باشد (ابلاغیه ها در پیام های قبل بارگذاری شده است) و  تمدید و اصلاح ثبت سفارشات قبلی تنها در چارچوب ضوابط اعلامی در ابلاغیه های فوق امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 54993

نظر شما