شناسهٔ خبر: 67300153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کسب رتبه اول دادگستری هرمزگان در میزان رضایتمندی مراجعین

محمدعظیم آتش‌پنجه

رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: براساس آمار ارائه شده در سامانه نظر سنجی قوه قضاییه، دادگستری هرمزگان رتبه اول کشور در میزان رضایتمندی مراجعین را کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، امروز جمعه ۱ تیر، گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی این استان ارائه کرد.

وی اظهار داشت: در نظام اداری و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین شاخص، مردم هستند و عملکرد مسئولین ادارات و سازمان‌ها در ارتباط با شاخص مردم و رضایتمندی آنها سنجیده می شود.

قهرمانی افزود: بر این اساس طبق ارزیابی‌های دقیق فنی و بی‌طرفانه و بدون دخالت انسان و بدون اینکه خود دستگاه قضایی در این نظرسنجی‌ها مداخله‌ای داشته باشد در سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور ۷۰ درصد از مردم از عملکرد دستگاه قضایی راضی بوده اند که این عدد نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده در سامانه نظر سنجی قوه قضاییه، میزان رضایت مردم از دستگاه قضایی استان هرمزگان ۸۷ درصد بوده است که بر این اساس، دادگستری استان هرمزگان، رتبه اول کشور به لحاظ بیشترین میزان رضایتمندی مراجعین را به خود اختصاص داده است.

وی از کسب عناوین برتر کشوری توسط دستگاه قضایی این استان در شاخص کمترین مانده پرونده، کمترین پرونده مسن و کمترین پرونده رسوبی و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی نیز خبر داد.

قهرمانی تصریح کرد: با اتخاذ تمهیدات لازم از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به کمتر از یک ماه کاهش یافته و ارجاع شکوائیه ها در کمتر از ۶ ساعت انجام می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: میانگین زمان ارجاع دادخواست در استان هرمزگان کمتر از ۲۰ ساعت است و صدور گواهی عدم سوء پیشینه در کمتر از ۶ ساعت انجام می‌شود.

وی گفت: هم اکنون هیچ دادخواست و شکوائیه ارجاع نشده‌ای در مراجع قضایی سراسر استان هرمزگان وجود ندارد.

قهرمانی افزود: در حوزه ارتقاء عدالت اجتماعی و حقوق عامه، پیگیری‌های دادگستری استان هرمزگان در خصوص موضوع پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در محل فعالیتشان سبب شده است مبلغ ۷۲۰۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر به حساب شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری استان واریز شود تا بتوانند از محل این اعتبارات نسبت به ارتقاء خدمت رسانی و تحقق عدالت اجتماعی اقدام کنند.

قهرمانی گفت: در حوزه حقوق عامه نیز ۶۲ بازدید توسط مسئولین قضایی استان هرمزگان از حوزه بنادر، گمرکات و اموال تملیکی انجام شده که همه این بازدیدها در سطح ملی و استانی دارای آثار و برکات متعددی بوده است.

وی افزود: در آخرین مرحله از این بازدیدها که طی هفته گذشته صورت گرفته است، نسبت به حل مشکل ترافیک و صفوف طولانی ایجاد شده در بندر شهید رجایی بندرعباس اقدام شد و در نتیجه دستورات قضایی صادر شده، بخشی از این مشکل حل شده و تا حل کامل مشکل به وجود آمده این نظارت ها ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان موفقیت های حاصله را مرهون حرکت جهادی کارکنان دستگاه قضایی استان در جهت تکریم ارباب رجوع ، اهتمام به کار و دقت در امر خدمت رسانی به مردم برشمرد و تأکید کرد: کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان با پیروی از آرمان‌های شهدا توانستند رتبه برتر کشور در شاخص های مختلف را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما