شناسهٔ خبر: 67300049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی: تلگرام تا ۴۰ میلیون مشترک در ایران دارد

قاضی زاده هاشمی گفت: سیاست محدودیت ما نیز موثر نبوده و تلگرام تا ۴۰ میلیون مشترک در ایران دارد. گوگل پلی و خیلی از بازی ها به دلایل غیرمنطقی فیلتر شده اند و این مردم آزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، قاضی زاده هاشمی در سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اینترنت یک کالای اساسی است. فرزند خانواده برای آموزش، مادر خانواده برای ارتباطات اجتماعی و افراد برای کارهای اینترنتی نیاز به اینترنت دارند. یکی از بهترین مشاغل زنانه مشاغل اینترنتی است. دولت هوشمند نیز بدون اینترنت، اقتصاد دیجیتال و محدودیت های جغرافیایی و نقد و نظارت مسئولین بدون اینترنت میسر نخواهد بود. قطعا نیاز به یک اینترنت، سریع و امن داریم. نبود زیرساخت مناسب و توقف آن در کشور، محدودیت های فکر نشده و نیروی انسانی مجرب دلیل مشکلات اینترنت کشور است. چرا که این نیروی انسانی در خارج از کشور خریدار بالایی دارد. در دولت سیزدهم تلاش شد پروژه فیبر نوری به سرعت شکل بگیرد و دسترسی کامل به خانواده های ایرانی داده شود.

وی ادامه داد: رشد اینترنت کشور به دلیل استفاده از فیلترشکن مطلوب نیست. چون فیلترشکن ها سرعت را کاهش می‌دهند. سیاست محدودیت ما نیز موثر نبوده و تلگرام تا ۴۰ میلیون مشترک در ایران دارد. نباید تر و خشک را باهم بسوزانیم. در جاهایی افراط کرده ایم. باید برای دور زدن فیلتر در فضاهای مستهجن قاطع برخورد کنیم. گوگل پلی و خیلی از بازی ها به دلایل غیرمنطقی فیلتر شده اند و این مردم آزاری است. بهترین قاضی برای فیلترینگ عرف جامعه است. باید خانواده ها و مردم را درگیر این موضوع کنیم و کنترل را به آنان بسپاریم.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: باید وارد بحث حکمرانی اینترنت در جهان شویم. در فرهنگ مخابراتی، فضایی و اجتماعی باید حکمران شویم. خوشبختانه در دولت سیزدهم کار گسترده ای برای حضور در فضا و امور مخابراتی انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما