شناسهٔ خبر: 67299701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روزنامه‌نگار آمریکایی:

احتمال رد شدن بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها وجود دارد

دموکرات‌ها ممکن است در صورت عملکرد ضعیف بایدن در مناظرات ریاست جمهوری در برابر ترامپ، او را از دور خارج کنند.

صاحب‌خبر -

سیمون هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی برنده جایزه پولیتزر به نقل از یکی از دوستان قدیمی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که دموکرات‌ها در حال بحث بر سر این موضوع هستند که در صورت ضعیف ظاهر شدن جو بایدن در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، وی را رد کرده و شخص دیگری را به عنوان نامزد جایگزین کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از این روزنامه‌نگار، دموکرات‌ها و کمک‌کنندگان مالی به این حزب در خصوص توانایی بایدن برای شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان نگرانی جدی دارند. این مناظره قرار است ۲۷ ژوئن (هفتم تیرماه) برگزار شود و در صورتی که بایدن پس از آن رد شود، احتمالا «گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا و «جی بی پریتزکر» فرماندار ایلینوی به عنوان گزینه‌های نامزدی مطرح خواهند شد. 

اخیرا تجمیع نظرسنجی‌های ریاست جمهوری آمریکا که توسط پایگاه «ریل کلیر پالتیکس» انجام شده نشان می‌دهد ترامپ نیم درصد از بایدن جلوتر بوده و در هر ۷ ایالت «چرخشی» پیشتاز است. ایالات چرخشی یا خاکستری اصطلاحا به ایالاتی گفته می‌شود که هیچ‌کدام از دو حزب اصلی پشتیبانی قاطع در آنان را ندارد تا بتواند به آرای مجمع گزینندگان آن ایالت اتکا کند. این ایالات به شدت مورد توجه کارزار‌های انتخاباتی هستند. 

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که حزب دموکرات معتقد است جمهوری‌خواهان بر فضای رسانه‌های اجتماعی مسلط شده و با همه‌گیر کردن ویدئو‌هایی از گاف‌های بایدن سعی می‌کنند او را در مبارزات انتخاباتی شکست دهند. گفته می‌شود کمیته انتخاباتی بایدن در حال جمع‌آوری ۱۰ میلیون دلار بودجه است تا الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی را که سبب همه‌گیر شدن این ویدئو‌ها می‌شود، کشف کند.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما