شناسهٔ خبر: 67299546 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مسابقه فینال جام حذفی با حضور مهسا قربانی، در اتاق (VAR) برگزار شد اما در این‌باره فدراسیون فوتبال هیچ اعلام رسمی‌ای نداشت!

پنهان‌کاری عجیب فدراسیون؛ قضاوت داور زن در فینال جام حذفی!

پنهان‌کاری عجیب فدراسیون؛ قضاوت داور زن در فینال جام حذفی!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان اصفهان روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند و برگزارکننده مسابقه فینال جام حذفی بودند که در پایان این دیدار، طلایی‌پوشان اصفهانی بردی ۲گله را به‌دست آوردند و عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کردند. اتفاق ویژه مسابقه روز گذشته، استفاده از تکنولوژی (VAR) بود که در تاریخ جام حذفی اتفاقی بی‌سابقه بود و برای اولین‌بار بود که در دوئلی به جز مصاف استقلال و پرسپولیس، از این تکنولوژی در فوتبال باشگاهی ایران استفاده می‌شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بیژن حیدری در جریان بازی از تکنولوژی (VAR) هم استفاده کرد و در حالی گل دوم سپاهان از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید که حیدری در وهله اول اعتقادی به اعلام ضربه پنالتی نداشت اما بعد از بررسی بازبینی با استفاده از تکنولوژی (VAR)، تصمیم داور باتجربه ایران تغییر کرد و او نقطه پنالتی را نشان داد. آنچه در هیاهوی استفاده از این تکنولوژی به چشم نیامد و فدراسیون فوتبال هم تصمیم گرفت تا سیاست سکوت را درباره آن در پیش گیرد، بحث استفاده از داور زن در تیم داوری مسابقه مس رفسنجان و سپاهان اصفهان بود!

بر باد رفتن رویای حضور داوران زن در داربی
مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال تصمیم داشتند در حالی داربی برگشت استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم برگزار شود که از مهسا قربانی و مهناز ذکایی در تیم داوری داربی استفاده کنند و این ۲ داور زن که لایسنس قضاوت با (VAR) را دارند، قرار بود در اتاق (VAR) مستقر شوند که کارشکنی‌ها علیه ذکایی پیرامون طرفداری او از یک تیم خاص و البته بروز حواشی غیرفوتبالی و انتشار گزارش‌های گسترده و حتی تشکیل کمپین‌های مجازی علیه حضور داوران زن و مهسا قربانی در اتاق (VAR)، باعث ملغی‌شدن تصمیم فدراسیون فوتبال شد.

حضور قربانی در فینال جام حذفی در سکوت خبری!
فینال جام حذفی روز گذشته در حالی برگزار شد که در سکوت خبری، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا سرانجام تابوی استفاده از داور زن را در یک مسابقه بشکند؛ به‌طوری‌که براساس اخبار واصله، مهسا قربانی که جزو داوران بین‌المللی فوتبال ایران محسوب می‌شود، به عنوان داور در اتاق (VAR) حضور داشت و در کنار موعود بنیادی‌فر، صحنه‌های بحث‌برانگیز مسابقه را رصد می‌کردند تا در صورت بروز اتفاقی مهم، آن را به بیژن حیدری منتقل کنند که البته به جز صحنه پنالتی سپاهان، اتفاق جنجالی دیگری در جریان بازی رخ نداد.

رزومه داور زن ایرانی پربارتر شد
مهسا قربانی در حالی یکی از اعضای تشکیل‌دهنده تیم داوری مسابقه فینال جام حذفی فوتبال ایران بود که فدراسیون فوتبال در تصمیمی عجیب نام او را در لیست داوران مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان اصفهان، در هنگام اعلام خبر تیم داوری مسابقه قرار نداد! به نظر می‌رسد که این تصمیم فدراسیون برای جلوگیری از حواشی احتمالی و لغو مجدد حضور قربانی در مسابقه فینال بوده اما آنچه مهم است اینکه یک تجربه حضور در مسابقه‌ فوتبال مردان با استفاده از تکنولوژی (VAR) به کارنامه مهسا قربانی اضافه شده و این تجربه مهم می‌تواند به این داور نام‌آشنای فوتبال ایران در مسیر قضاوت در آوردگاه‌های مهمی چون جام جهانی کمک شایانی نماید.

قربانی در ۱۰ سال اخیر در فوتبال زنان ایران مشغول به فعالیت بوده و در مسابقات مهمی چون جام ملت‌های زنان آسیا قضاوت کرده و اولین داور زن ایرانی محسوب می‌شود که در یک مسابقه مردان قضاوت کرده که او این تجربه را در مسابقات زیر ۱۴ سال فوتبال مردان مالدیو به‌دست آورده است. ضمن آنکه مهسا قربانی اولین داور زن ایرانی است که توانسته لایسنس قضاوت با (VAR) را به‌دست آورد و حالا او به اولین داور زن ایرانی تبدیل شده که در یک مسابقه باشگاهی فوتبال ایران حضور داشته است!

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما