شناسهٔ خبر: 67299536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

رویا معصومی

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور رژیم صهیونیستی و فلسطین در واکنش به سیاست‌های دولت بایدن در خصوص جنگ رژیم صهیونیستی در غزه استعفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منابع خبری امروز جمعه گزارش کردند «اندرو میلر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور رژیم صهیونیستی و فلسطین در اعتراض به سیاست‌های جانبدارانه و حمایت دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم غزه استعفا کرد.

این منابع گفتند میلر از مدت‌ها پیش در پی موضع دولت آمریکا در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه قصد استعفا داشت اما امیدوار بود که در موضع دولت بایدن در خصوص این جنگ تحول ملموسی صورت گیرد و همچنین برای تعدیل سیاستها در داخل دولت بایدن تلاش کرد.

منابع مذکور گفتند حمله رژیم صهیونیستی به رفح و شکست دولت بایدن در مهار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر و پایان دادن به یکدندگی وی، در تصمیم میلر برای استعفا سهیم بود. این منابع تاکید کردند میلر بالاترین مسئول در دیپلماسی آمریکاست که در ارتباط با سیاست این کشور در قبال جنگ علیه غزه از منصب خود استعفا می‌دهد.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست نوشت استعفای میلر در پی افزایش سرخوردگی در داخل و خارج از دولت آمریکا از افزایش شدید آمار تلفات غیرنظامی در نوار غزه صورت گرفته است. این روزنامه نوشت نزدیکان میلر، او را طرفدار حقوق فلسطین و تشکیل دولت فلسطین توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما