شناسهٔ خبر: 67299532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پزشکیان در مناظره سوم:

برخوردهای ما با دختران درست نیست - اکونیوز

اقتصاد ایران: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخوردهای ما با دختران درست نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.

بر اساس این گزارش، ترتیب صندلی نامزدهای انتخاباتی در مناظره سوم انتخابات، به این شکل است «صندلی شماره یک: مصطفی پورمحمدی، صندلی شماره دو: محمدباقر قالیباف، صندلی شماره سه: مسعود پزشکیان، صندلی شماره چهار: جلیلی، صندلی شماره پنج: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صندلی شماره شش: زاکانی»

لازم به یادآوری است که قرعه‌کشی جایگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در چهار مناظره اخیر، چهارشنبه ۳۰ خرداد و با حضور نمایندگان کاندیداها انجام شده است.

عنوان دومین مناظره با رویکرد فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» است.

در هر مرحله از مناظره ۸ دقیقه به به صورت دو بخش ۴ دقیقه‌ای در اختیار نامزدها قرار دارد تا دیدگاه و نقطه نظرات خود را اعلام کنند که در ۴ دقیقه دوم می‌توانند نظر خود را نسبت به اظهارات دیگر نامزدها بیان کنند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سه بخش ۸ دقیقه‌ای صحبت می‌کنند و در نهایت ۶ دقیقه فرصت جمع‌بندی خواهند داشت.

پزشکیان: برخوردهای ما با دختران درست نیست

به گزارش خبرنگار مهر، «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه جمعه با حضور در بخش اول سومین مناظره انتخاباتی با محوریت «موضوع فرهنگی و اجتماعی» اظهار داشت: اینجور که ما می گوییم باید وضع خوب می شد و نمی دانیم چه شد که اوضاع زن و دختر به این شکل در آمد. باید از مهد و مدارس این آموزش ها و توانمندی ها آغاز شود. ریشه اینها در آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: در زندگی با همسر خود چهار فرزند داشتیم و هر دو درس می خواندیم و کار کردیم. با هم بالا آمدیم. در خیابان وقتی برخوردها را با زنان و دختران می بیند و با اعتراض حتی برای آدم پرونده برایمان باز می کنند واقعیت این است که اینها از دامن ما پرورش یافتند. آدم نمی تواند بپذیرد این برخورد مشکل را حل می کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: لایحه تامین امنیت زنان را هنوز در مجلس رسیدگی نکردیم. احترام در عمل و واقعیت اجتماعی است. وقتی حقوقشان نادیده گرفته می شود وظیفه ما این است که بپرسیم چرا اینجور رفته می کنید. حرف خدا است که با آنها با ملاطفت برخورد کنید. برخورد ما با این قشر و جامعه اخلاقی است. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: این نگاه ما باید اصلاح شود. باید برگشت و دید چگونه در محله، مدرسه و مسجد چگونه آنها را آموزش دادیم که این چنین شدند. حقوقی که به معلمان می دهیم و تبعیضات وحشتناکِ موجود منجر می شود آدم ها با هم بجنگند. برای اینکه اینها درست شود باید به ریشه ها بپردازیم و در عمل به آنها بپردازیم. تئوری گفتن کار ساده ای است باید عملی اینها را نشان داد.

برچسب‌ها:

نظر شما