شناسهٔ خبر: 67299434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

نظر جلیلی درباره حریم عاشقانه در خانواده /چرا زنان خانه‌دار دیده نمی‌شوند؟ /حجاب برای حضور اجتماعی زن است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:حجاب برای حضور اجتماعی زن است و لباس اجتماعی آن است که حریم خانواده حفظ شود و او بتواند نقش خود را ایفا کند. حتی خانواده‌هایی که خیلی ادعای مذهبی ندارند آزادی داشتن حریم عاشقانه در خانواده برای آنها مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم به اظهارات دیگر کاندیداها پاسخ داد.

اهم اظهارات جلیلی به شرح زیر است:

*وظیفه دولت چیست، رییس جمهوری چه نقشی باید ایفا کند، منظور از زن باید همه زنان ایران باشند چرا زنان خانه‌دار دیده نمی‌شوند؟ تربیت فرزند و ایجاد محیط امن خانواده و در نتیجه جوانان ‌نوجوانانی را به جامعه تقدیم کردند که باعث پیشرفت کشور شدند و مانع رشد مواردی نظیر اعتیاد در جامعه شدند.

*اگر این نتیجه را دولت می‌خواست با کارمندان خود بگیرد تا چه اندازه باید کارمند استخدام می‌کرد که به این نتیجه برسد؟ این اقدام جای تقدیر دارد یا خیر؟

*خیلی از هزینه ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که در دستگاه‌های دیوان‌سالار می رود و خروجی اش صفر است را باید اینجا یعنی زنان خانه دار اختصاص داد. این همه مادرانی که توانستند نتیجه خوب برسند باید تقدیر شود.

*چند میلیون زن سرپرست خانوار داریم که جای یکی دیگر را پر می‌کند، این نباید دیده شود؟ یا زنان بدسرپرست یا زنان روستایی و عشایری، تا صحبت می‌شود سانسور نکنیم این ارزش است. دوستان من برنامه دولت این است اینکه می‌گوییم خانواده سلول جامعه است باید به آن توجه کرد.

* حجاب برای حضور اجتماعی زن است و لباس اجتماعی آن است که حریم خانواده حفظ شود و او بتواند نقش خود را ایفا کند. حتی خانواده‌هایی که خیلی ادعای مذهبی ندارند آزادی داشتن حریم عاشقانه در خانواده برای آنها مهم است.

۲۷۲۱۱

نظر شما