شناسهٔ خبر: 67299368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عباس آخوندی: قهر با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند

ساری- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: قهر با صندوق رای هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ باید با بهره‌گیری از فرصت انتخابات به مسیر اصلی برگردیم و ایران را در معادلات جهانی قرار دهیم.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی عصر جمعه در همایش انتخاباتی «مشارکت سیاسی برای ایران» که با حضور حامیان مسعود پزشکیان در سالن هلال احمر ساری برگزار شد، اظهار کرد: ایران مهد تمدن بشریت‌ است و ما که مدعی مرکزیت تمدن هستیم با این فقر نمی‌توانیم دیگران را هدایت کنیم.

وی افزود: ما هیچ لکنتی بر زبان نداریم، آنهایی که کشور را دچار بی‌دولتی کرده‌اند بانی وضع موجود هستند و آنها که با شعارهای توخالی و بی‌تدبیری چنین وضعی را برای ایران به وجود آوردند، باید معرفی شوند.

وزیر اسبق راه و شهرسازی تصریح کرد: بانیان وضع موجود آنهایی هستند که می‌خواستند در آشپزخانه، انرژی هسته‌ای تولید کنند، آن‌هایی که برای کشور تحریم آوردند و جوانان را نا امید کردند.

عضو کابینه دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به کسانی که با فضاسازی از حضور کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی جلوگیری کردند و امروز طلبکارند گفت: آنهایی که در اقلیت محض بودند بانی وضع موجودند یا آنهایی که دل در گرو کشور و اسلام داشتند؟.

آخوندی افزود: آقایان آنقدر کارشکنی کردند که تمام مبادلات مالی متوقف شود و حالا طعنه می‌زنند اما ایران به دلیل بی‌تدبیری همین آقایان، ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل رفته بود.

وی با بیان اینکه اینکه جوانان در کشور به خاطر سبک لباس پوشش و زندگی‌شان تحقیر شوند قابل قبول نیست تصریح کرد: ایران وقتی توسعه پیدا می‌کند که آغوشش را به سمت جوانان بگشاید و زمانی توسعه‌یافته می‌شود که شهروند درجه یک و ۲ نداشته باشیم.

عباس آخوندی: قهر با صندوق مشکلی را حل نمی‌کند

وزیر اسبق راه و شهرسازی اظهار کرد: پسران و دختران ما نمی‌توانند در فضای تبعیض نفس بکشند، آنها می‌خواهند شهروند ایران باشند و باید نقطه پایانی بر تحقیر ملت ایران بگذاریم و اگر بر تبعیض شهروندی غلبه نکنیم، روی توسعه را نمی‌بینیم.

آخوندی افزود: باید قوی باشیم؛ قوی بودن به اندیشه است، به این است که اکثریت ملت دولتش را قبول داشته باشد.

عضو کابینه دولت‌های یازدهم و دوازدهم با بیان اینکه ایران برای توسعه به اندیشه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما چهار راه جهانیم، چهار راه جایی است که فرهنگ، نماد و پول در آن در حال حرکت باشد.

وی تاکید کرد: چهارراه جایی نیست که همیشه بسته باشد و اگر قرار است اقتصاد رشد کند باید بنگاه‌داری خصوصی و بازار آزاد داشته باشیم و تجارت باید سرلوحه کشور باشد.

آخوندی با اشاره به پیامدهای مثبت برجام برای ایران اظهار کرد: پس از برجام توانستیم قرارداد ۲۰۰ هواپیمای بویینگ و ایرباس را منعقد کنیم.

نظر شما