شناسهٔ خبر: 67299336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسدی:

شیراز به عنوان یک شهر مرجع و تاثیرگذار در حوزه دیپلماسی شهری تبدیل شده است

شهردار شیراز گفت: سیاست مدیریت شهری، تبدیل شیراز به شهری پیشرو و پیشران در عرصه دیپلماسی شهری است.

صاحب‌خبر -

محمدحسن اسدی در حاشیه نشست هیأت‌مدیره انجمن کلانشهر‌های جهان (متروپلیس) در سائوپائولو برزیل، کسب کرسی هیئت مدیره در سازمان‌های مهم بین‌المللی نظیر متروپلیس و اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان، برگزاری رویداد‌های فرهنگی برای معرفی شیراز در سایر کشور‌ها نظیر کره جنوبی و مجارستان و گسترش شبکه ارتباطات بین‌المللی شهرداری از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری‌های نجف، نووی ساد و دانشگاه هانکوک سئول را از نقاط برجسته کارنامه مدیریت شهری در حوزه دیپلماسی شهری برشمرد.

او تصریح کرد: امروز شیراز به عنوان یک شهر مرجع و تاثیرگذار در حوزه دیپلماسی شهری تبدیل شده و هدف و رویکرد شهرداری شیراز برای حضور در رویداد‌های بین‌المللی از تجربه‌اندوزی به تاثیرگذاری تغییر پیدا کرده است.

عضو هیئت مدیره متروپلیس ضمن تشریح دستور کار این نشست افزود: با توجه به احساس تکلیف مدیریت شهری برای استفاده از فرصت حضور در مجامع بین‌المللی جهت یادآوری جنایات اسرائیل در غزه و جلوگیری از عادی‌سازی این اقدامات وحشیانه، قبل از اجلاس پیشنهاد یک دقیقه سکوت به احترام شهدای غزه به دبیرکل ارائه شده بود که با پیگیری‌های انجام شده با موافقت دبیرکل و شهردار داکار، رئیس دوره‌ای سازمان، مواجه و محقق شد.

اسدی ادامه داد: علاوه بر این، اعضای هیئت مدیره طی بیانیه‌ای اقدامات خشونت بار اسرائیل را محکوم کرده و خواستار برقراری آتش‌بس و دسترسی سریع مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه شدند.

شهردار شیراز ضمن ارائه اطلاعاتی در خصوص سایر موارد مطروحه در نشست هیئت مدیره متروپلیس گفت: هیئت مدیره با درخواست عضویت ۳ شهر از چین، کره و برزیل موافقت و با اعلام فراخوان برای بازگشایی دفاتر دبیرخانه مرکزی در شهری غیر از بارسلون، مقر فعلی دبیرخانه مخالفت کرد.

شهردار شیراز افزود: استماع گزارش دبیرکل در خصوص عملکرد شش ماهه سازمان، ارائه گزارش خزانه‌دار، توضیح برنامه‌های مدنظر رویداد‌های آتی متروپلیس توسط شهردار داکار و قائم مقام شهردار سئول به عنوان شهر‌های میزبان و همچنین بحث و تبادل نظر در خصوص تدوین نظام پایش و ارزیابی عملکرد سازمان و سیاست‌گذاری برنامه‌های آموزشی و ظرفیت‌سازی متروپلیس را به عنوان سایر موارد مهم دستور کار هیئت مدیره برشمرد.

شهردار شیراز در حاشیه اجلاس سران شهری سائوپائولو با مقامات ارشد سایر کلان‌شهر‌های جهان از جمله شهردار سائوپائولو شهر میزبان، شهردار داکار و همچنین دبیرکل متروپلیس ملاقات و گفتگو کرد.

نظر شما