شناسهٔ خبر: 67299151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قاضی‌زاده هاشمی در سومین مناظره انتخاباتی:

ما هیچ نوع نگاه ابزاری و جنسی به زنان نداشتیم/ دغدغه زنان ما حجاب نیست/ یک جاهایی در ایجاد فضای محدودیت افراط کردیم

قاضی‌زاده هاشمی در سومین مناظره انتخاباتی: نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دغدغه زنان ما حجاب نیست، دغدغه اصلی زنان ما مربوط به تبعیض در فرصت ها است. ما باید فرصت‌های استعدادی آنان را پیدا کنیم و توسعه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز روز اصناف است و این روز را به بازارایان که نقش آفرینی مهمی در اقتصاد کشور و اثرگذار در پیروزی انقلاب دارند تبریک می گویم.  امروز تولد ریحانه کاپشن صورتی با گوشواره قلبی است که نماد خشونت غرب آدمخوار است. خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی تعالی انسان است. زن هم ستون خانواده است امروز مردم ایران با بند بند وجودشان این موضوع را  لمس می کنند.

وی افزود: چرا این فاصله به وجود آمده است؟ برخوردهای شعاری در هنگام انتخابات درباره زنان مطرح می‌شود بعد که انتخابات تمام شد از یاد می رود این یک نوع سوءاستفاده از زن است. زن بزرگترین سرمایه اجتماعی است ما هیچ نوع نگاه ابزاری و جنسی به زنان نداشتیم. امروز در عاقبت فرهنگ غربی تغییراتی رخ داده است و به موضوع خانواده بازگشتند. در گذشتی زنی در ایتالیا با موج حمایت از ارزش خانواده با شعار خدا، میهن و خانواده پیروز شد و ما باید امروز میدان‌دار خانواده باشیم.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: تمام دنیا به برگشت ارزش خانواده فکر می‌کنند و آقای رئیسی هم در این زمینه رفتارهایی داشتند. ما باید با این جنبش های بازگشت به ارزش خانواده ائتلاف کنیم. ادبیات غلط، نباید ما را اسیر کند. زن فرصت است، زن پیشران است روش حل مسائل است. دغدغه زنان ما حجاب نیست، دغدغه اصلی زنان ما مربوط به تبعیض در فرصت ها است. ما باید فرصت‌های استعدادی آنان را پیدا کنیم و توسعه دهیم.

باید زمینه بارداری را آسان کنیم

تنها موفق شدیم مدارس را از هم جدا کنیم

قاضی زاده هاشمی در بخش دوم سخنان خود در موضوع فرهنگ گفت: به نظر یک مقدار از زمان عقب هستیم.  بیش از بیست سال است که زن یکی از موضوعات مهم در بحث جامعه است.  زنان از ما عبور کردند. قدرت جامعه زنان ما هستند. حرفشان این است که این تبعیض‌ها و فرصت های شغلی برداشته شود. به مدد انقلاب اسلامی ۹۰ درصد از زنان با سواد هستند و نیمی از آنان نیز تحصیلات عالیه دارند. اما نرخ بیکاری زنان ۵۶ درصد است. حرف‌های نامزدهای انتخابات مردسالارانه است.  این معضلات زنان حل شده است. در هر آزمون استخدامی خانم های ما جلو هستند ۳.۵ میلیون ورزشکار در جامعه داریم که ۴۰ درصد آن مختص زنان است. در دولت‌ گذشته ساحل‌ها آزاد شدند ما چرا نباید یک محدوده خاص درست کنیم تا زنان ما بتوانند ورزش آبی داشته باشند. ما باید محیط مردانه، زنانه و خانواده ایجاد کنیم و به آن توجه کنیم اگر به آن توجه نکنیم از قافله عقب می‌مانیم.

وی افزود: معذوریتی که به وجود آمده، خودمان آن را ایجاد کردیم. جنس زن و مرد متفاوت است و ما تنها موفق شدیم مدارس را از هم جدا کنیم بنابراین در موضوع فعالیت زن و مرد باید متناسب سازی شود.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: در مسئله جوانان برای ایجاد اشتغال و تشکیل خانواده، نقش دولت حمایتی است. دولت برای جوانانی که خواستار تشکیل خانواده هستند مبنای اعتباری ۱ میلیارد تومان در حوزه اشتغال و تامین جهیزیه فراهم خواهد کرد و اگر کسی برای این موضوع نخواست می تواند در سایر موارد مانند سرمایه گذاری مانند خرید خانه هم استفاده کنند.

وی افزود: مهدکودک در قانون جوانی جمعیت پیش بینی شده که دستگاه‌ها وظیفه دارند مهدکودک ارزان و آسان فراهم کنند. ما باید زمینه بارداری را آسان کنیم. بانوان ما علاقه مند هستند که دو فرزند به دنیا بیاورند ما باید در زمینه سقط جنین هم راهکاری به وجود بیاوریم که مسئله سقط جنین به وجود نیاید.

یک جاهایی در ایجاد فضای محدودیت افراط کردیم

 قاضی‌زاده هاشمی در بخشی بعدی سخنان خود گفت: اینترنت کالای خاص برای خانواده‌ها است. فرزند برای آموزش به اینترنت نیاز دارد. مادر برای کسب کارهای خود به اینترنت نیازمند است و یکی از مشاغل کسب کار زنان همین مشاغل اینترنتی است. دولت هوشمند بدون اینترنت ممکن نیست. محدودیت جغرافیایی بدون اینترنت ممکن نیست. نقد مسئولین هم بدون اینترنت ممکن نیست. ما به یک اینترنت سریع و امن نیازمند هستیم.

وی افزود: سه کار اساسی در حوزه اینترنت فراهم نشده است. یک عدم ایجاد زیرساخت ایجاد شبکه ملی اطلاعات که در دهه گذشته متوقف شده است. یک موضوع درباره محدودیت‌ها فکر نشده و مورد سوم مربوط به نیروهای انسانی در حوزه است. وقتی نیروی انسانی ما متخصص می شود به خارج کشور می‌رود ما نتوانستیم آنان را حفظ کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما البته تلاش کردیم اما رتبه زیرساخت ما در اینترنت از بین ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۵۶ هستیم. البته پروژه فیبر نوری با گستردگی شروع شده و امروز سرعت اینترنت به ۱۴ مگابیت رسیده و سرعت اینترنت همراه به ۳۶ مگابیت رسیده اما رشد این سرعت توسط مردم ما ملموس نیست. فیلترشکن سرعت را کاهش می‌دهند و سرعت را محدود می‌کنیم.

وی افزود: تلگرام در کشور ۴۰ میلیون کاربر دارد و یک جاهایی در ایجاد فضای محدودیت افراط کردیم.جهان درباره سایت مستهجن محدودیت سخت ایجاد کرده و و ما هم باید هزینه این کار را گران کنیم. بنابراین این موضوعات به نظر می رسد که علمی نبوده و دقیق انجام نشده است. ما گوگل پلی را فیلتر کردیم و بعضی از بازی‌ها را برای گیمرهای ایرانی فیلتر کردیم و این مردم آزاری اتفاق افتاده است. بهترین قاضی، عرف جامعه است باید خود خانوادها درگیر شوند باید نقش  را  به خود خانواده محول کنیم تا فضا را کنترل کنند. ما باید وارد بحث حکمرانی اینترنت شویم. ابزاری در حوزه صنعت فضا و مخابرات داریم و می‌توانیم کاری گسترده در صنعت فضا و مخابراتی انجام دهیم.

باید وارد حکمرانی اینترنت در جهان شویم

قاضی‌زاده هاشمی در بخش بعدی سخنان خود گفت: صحبت‌هایی که می شنوم خودم را جای مردم می گذارم ممکن است بگویند انگار فرزندان ما را فرزندان خودشان نمی داند اگر زخمی به دست و پای بچه بشود چه وضعیتی ایجاد می‌شود اگر وضعیت روحی روانی دچار آسیب شود چه کاری انجام می‌شود. سایت مستهجن آرامش و سلامت روانی جوانان را نابود می‌کنند. ما باید به مردم خدمت کنیم تا آرام زندگی کنند. ما باید امکانات را بیشتر کنیم اما نباید توهین کنیم.

وی افزود: بعضی از دوستانی که سی سال در خدمت بودند بگویند که چه اتفاقاتی رخ داده است. اگر ما فیلترینگ را برداشتیم، اگر حساب ما را ببندند باید چه کار کنیم؟ اگر کلاهبرداری شد چه کار کنیم؟ ما یک فیلترینگ مبدا داریم مگر عکس حاج قاسم را فیلتر نکردند؟ رئیس جمهور فرانسه می‌گوید اینترنت آمریکایی داریم اما باید اینترنت اروپایی داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز چرا کسی از اوبر و این نمونه پلتفرم‌ها حرف نمی‌زند؟ ما توانستیم پلتفرم داخلی ایجاد کنیم که مردم احساس نیاز به پلتفرم خارجی نداشته باشند. ما باید با کشورهای هم‌پیمانان خودمان در همان بحث بزرگ کردن بازار ایران، همان ایران ۷۰۰ میلیونی پلتفرم ایجاد کنیم. ما باید وارد حکمرانی اینترنت در جهان شویم. ما باید بتوانیم پهنای باند و محتوا در حوزه فضا را توسعه دهیم. ما ۱۱ ماهواره در مدار داریم که اگر وارد محدودیت شدیم بتوانیم از آنان استفاده کنیم.

باید نسبت به هجوم فرهنگی غربی پاسخی در خور بدهیم

توانستیم گفتمان مقاومت را تا دانشگاه کلمبیای آمریکا توسعه دهیم

قاضی زاده هاشمی  در بخش بعدی سخنان خود گفت: دولت ما باید نقش پیشرانی در تولیدات فرهنگی ایجاد کند. فرهنگ باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد. هنرمندان مورد توجه دولت ما قرار دارند. فرهنگ امروز ما مورد هجمه رقبا قرار می‌گیرد و سریالی مانند حشاشین در مصر تولید می‌شود که تاریخ ما را غلط می سازند. ما باید نسبت به هجوم فرهنگی غربی پاسخی در خور بدهیم.

وی افزود: دولت مردم از کارهای فاخر حمایت می‌کند. ما داستان‌های کهنی قبل از اسلام تا بعد از اسلام داریم، اسطوره‌های فوق‌العاده تاریخی داریم. رقبای ما اسطوره سازی می‌کنند و کاغذ سیاه می‌کنند تا اسطوره به خورد مردم و فرهنگ‌شان بدهند. اما  ا اسطوره داریم، با توجه به اینکه ۲۳۰ هزار شهید در انقلاب اسلامی داریم، واقعا باید یک به یک تعریفی گسترده در ابعاد زندگانی آنان انجام دهیم. ما در دوره بنیاد شهید از هشت اثر حمایت کردیم اما یک دهه تعطیل بود و باید خودمان را به مردم و جهانیان در داخل کشور و خارج از کشور معرفی کنیم. فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی از صدر اسلام را به دنیا نشان داد. ما نباید بین خودمان و فرهنگ های دیگر دیوار بکشیم. باید جاده ابریشم فرهنگی را احداث کنیم و از میان این هجوم فرهنگی که در منطقه ما افتاده است، کار های انجام شده را با هنرهای دیگر نشان دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما توانستیم گفتمان مقاومت را تا دانشگاه کلمبیای آمریکا توسعه دهیم. ما باید تلاش کنیم در حوزه فرهنگ کارهای بزرگی انجام دهیم. ما باید فضا را باز کنیم. هنرمند باید بتواند تولیدات خود را انجام دهد، آزادی عمل داشته باشد و با استفاده و رعایت فرهنگ ایرانی و اسلامی آثار تولیدی بیشتر شود.

باید یک خودکنترلی در حوزه فرهنگی ایجاد کنیم

قاضی زاده هاشمی در بخش بعدی سخنان خود گفت: ما باید به مردم و اهالی فرهنگ اعتماد کنیم. این حوزه تخصصی است و بسیاری از سیاستمداران این حوزه را نمی شناسند و با تزریق انبوه مالی به فضای فرهنگی آسیب زده و به آن صدمه می‌زنند. امروز صدا و سیما تنها مجری حوزه فرهنگی نیست. پلتفرم‌هایی آمده و این حوزه فرهنگی را گسترش دادند و ما باید تلاش کنیم در تفاهم با حوزه فرهنگ این موضوع را پیش ببریم و یک خودکنترلی در حوزه فرهنگی ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر کسی توانست فیلم کمدی، برنامه خلاقانه در فضای مجازی بسازد باید در استفاده از پهنای باند آن سهیم باشد و تشویق شود. رشد فرهنگی جز با مردمی‌سازی اتفاق نخواهد افتاد. دولت وظیفه دارد به کتاب، خانوار ایرانی و سینما یارانه بدهد. ما یک کارت هوشمندی ارائه کردیم. ما نمی‌خواهیم در حوزه ورزش، سینما و فرهنگ شکاف طبقاتی ایجاد کنیم. دولت وظیفه دارد که مردم به این حوزه‌ها دسترسی داشته باشند. افرادی که دارای سرمایه بیشتری هستند نگران نباشند ما جایشان را تنگ نخواهیم کرد و باید اجازه دهیم عامه مردم اعم از همه طبقات از تفریحات و گردشگری و فرهنگی برخوردار شوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آقای زاکانی تلاش می‌کنند بین دولت آقای رئیسی و  دولت آقای روحانی مقایسه کند و حالا کسی دولت روحانی را گردن نمی گیرد. ما فکر می‌کنیم باید بین دستاوردهای دولت نهم و دهم احمدی نژاد و اصلاحات مقایسه کنیم شاید کسی گردن بگیرند. ما حرف خوب و کلی می زنیم اما مردم باید عملکرد و دستاوردهای ما را بسنجند تا بتوانند تصیمم بگیرند.

دختران ما از ریاکاران ناراحت هستند

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش پایانی و جمع‌بندی سخنان خود در مناظره تلویزیونی گفت: خانواده بزرگ ایران تاریخ چندین هزار ساله شگرف دارد ما یک خانواده بزرگ ایرانی با اقوام مختلف داریم. ایران را ساختیم و هر جریانی که بخواهد بین ما جدایی انداختد خیرخواه ما نیست هرچه به فرهنگ ما خدشه وارد کند از ما نیست. این هیاهوهای کاذب مشکلی را حل نمی کند. اهالی فرهنگی از دولت شهید رئیسی خواستند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، سهم مدیریتی داشته باشند و ان‌شاالله در امتداد دولت شهید رئیسی به این موضوع توجه خواهیم کرد. صندوق هنر، گردشگران و رسانه را تقویت می کنیم. در کنار نظارت و تنظیم بودجه فرهنگی باید به سمت تولیدات فاخر برویم بیشتر از ۱۴ سال از ساخت مختارنامه گذشته و تولید فاخری در این سطح نداشتیم.

وی افزود: من در حوزه فرهنگی چهار قول می‌دهم که یک قول این است که با فرهنگ کارت خانواده، یک کارت اعتباری تقدیم خانواده ایرانی خواهد شد تا از محصولات فرهنگی اعم از کتاب، سفر و ورزش، شهربازی موزه مورد استفاده قرار بگیرد.قول دوم، ما بایدزیرساخت فرهنگی خانواده با همکاری بخش خصوصی با توجه به اعتباربخشی زنان مورد توجه قرار دهیم. قول سوم اینکه مبنای فیلترینگ بر اساس عرف جامعه بر اساس فرهنگ ایرانی برخورد خواهیم کرد تا مشکلات حل شود. قول چهارم لایحه نظام بندی رسانه‌های عمومی که در چند دولت معطل مانده است را اجرا می کنم. این افتخار نیست که کار اهالی فرهنگ به دادسرای رسانه سپرده شود. به نوبه خودم قول می دهم اگر رئیس جمهور شوم از منتقد خودم شکایت نکنم و برچسب زنگی نکنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید مشکلات ما به زخم اقتصادی اجتماعی تبدیل شود. حرف زن و حجاب نقل انتخابات است. یک عده‌ای در دولت وقت به دنبال طرح حضور زنان در ورزشگاه بودند و در کنار آن یکی از عیزیان طرح سوال کرد درباره حضور  زنان در ورزشگاه ها. دختران ما از ریاکاران ناراحت هستند. دختران ما عفیف و پاکدامن هستند و اگر جایی چالش می‌کنند برای مقابله با رفتار مسئولین است. من در عرصه فضای مجازی دست پری ندارم زیرا هزینه مالی زیادی ندارم اما از شما خانواده ایرانی می‌خواهم هر خانواده یک ستاد شود تا کمک کنند تا راه را با همدیگر به جلو ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما