شناسهٔ خبر: 67299110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل:

جهان تبدیل شدن لبنان به غزه‌ای دیگر را تحمل نمی‌کند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به ادامه فجایع رژیم صهیونیستی در منطقه واکنش نشان داد و گفت که مردم منطقه و جهان، تحمل تبدیل شدن لبنان به غزه‌ای دیگر را ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، آنتونیو گوترش دقایقی پیش در حساب شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) دراین باره نوشت: احساس می‌کنم که ناگزیرم نگرانی عمیق خود را در مورد تشدید تنش بین اسرائیل و حزب الله در امتداد «خط آبی» – خط مرزی که لبنان را از سرزمین های اشغالی و بلندی های جولان جدا می‌کند - ابراز کنم.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه نوشت: خطر گسترش مناقشه در خاورمیانه واقعی است و باید از آن اجتناب شود، مردم منطقه و جهان تاب تحمل تبدیل شدن لبنان به غزه دیگری را ندارند.

درحالی دبیرکل سازمان ملل از گسترش جنگ غزه به لبنان ابراز نگرانی عمیق خود را بیان کرد که با وجود گذشت نزدیک به ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است و واکنش قهر آمیزی نیز با رای دیوان بین المللی کیفری و صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بعنوان جنایت کار جنگی، از خود نشان داد؛ حامیان این رژیم در کنگره آمریکا نیز در صدد تحریم این محکمه بین المللی برآمدند.

هشدار مقام سابق رژیم صهیونیستی درباره عواقب حمله احتمالی به لبنان

درهمین حال شاک فریلیش معاون سابق مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به مقامات این رژیم درباره حمله به لبنان هشدار داد و گفت: در پی این حمله احتمالی، جبهه داخلی (رژیم) اسرائیل و توانایی‌های نظامی حیاتی آن به شدت ضربه خواهد خورد.

فریلیش هشدار داد که تمامی عملیات‌های رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۹۰ علیه حزب‌الله پایانی یأس‌آور برای این رژیم داشته است.

این مقام سابق اسرائیلی همچنین هشدار داد که انجام عملیات گسترده در لبنان بسیار خطرناک است و می‌تواند به یک جنگ چند جبهه‌ای منجر شود.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما