شناسهٔ خبر: 67299039 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

SUV ارزان‌قیمت چینی به ایران می‌آید؟/ عکس

خودروساز چینی کایی (Kaiyi) از شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی خود به نام Kunlun iHD رونمایی کرد. برند چینی کایی را با خودروی ریسپکت بهمن موتور در ایران می‌شناسیم.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ ‌کایی به‌طور رسمی پیش‌فروش اولین SUV پلاگین هیبریدی خود به نام Kunlun iHD را آغاز کرده است. این خودرو قرار است در چهار تریم با محدوده قیمتی ۱۶,۵۰۰ تا ۲۲ هزار دلار (معادل ۹۷۳ میلیون تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) موجود است.

کایی که قبلاً با نام Cowin شناخته می‌شد، در مارس ۲۰۱۴ به‌عنوان یک برند زیرمجموعه چری تأسیس شد. سپس در سال ۲۰۱۸، چری بخش‌هایی از کاییی را به سرمایه‌گذاری توسعه صنعت خودرو Yibin و Sichuan Yibin Push Group به مبلغ ۳۴۳٫۵ میلیون دلار فروخت که این دو شرکت به ترتیب ۵۰٫۸۵% و ۱٫۳۳% از سهم را در اختیار داشتند و ۴۷٫۸۲ درصد باقیمانده سهام همچنان در اختیار چری بود. اکنون سهام چری به ۱۸ درصد کاهش یافته است. در سال ۲۰۲۳، مجموع فروش جهانی کایی ۴۰۲۱۰ دستگاه بود که به هدف ۶۰ هزار واحدی خود دست پیدا نکرد. در حال حاضر، کایی به بیش از ۲۶ کشور صادرات دارد.

شاسی‌بلند جدید چینی با قیمت زیر یک میلیارد تومان معرفی شد /عکس

اوایل ماه ژوئن، کایی Kunlun iHD از خط تولید خارج شد. این خودروی جدید از جدیدترین شاسی‌های پرچم‌دار چری، سیستم پلاگین هیبریدی بی وای دی FinDreams و باتری CATL استفاده می‌کند. کایی Kunlun iHD که به‌عنوان یک SUV با اندازه متوسط شناخته می‌شود، دارای ابعاد ۴۷۳۸/۱۹۶۸/۱۷۰۸ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۸۲۰ میلی‌متر است.

این خودرو که در اصل بر اساس نسخه بنزینی Kunlun ساخته شده، دارای طراحی جلوپنجره بدون قاب بزرگ است که با ساختار ماتریس نقطه‌ای تزئین شده است و با چراغ‌های رادیکالی جلو در هر دو طرف ادغام می‌شود. نوار دی‌لایت بسیار کشیده و بلند است و در انتها به شکل نقطه‌چین درمی‌آید. لوگوی برند Kaiyi نیز می‌تواند در مرکز روشن شود.

شاسی‌بلند جدید چینی با قیمت زیر یک میلیارد تومان معرفی شد /عکس

سبک طراحی نمای عقب هم چیزی شبیه به نمای جلویی است. قسمت عقب دارای اسپویلر سقفی، چراغ‌های رادیکالی و خروجی‌های اگزوز دو طرفه است.

شاسی‌بلند جدید چینی با قیمت زیر یک میلیارد تومان معرفی شد /عکس

کابین خلبان از صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۲٫۳ اینچی و یک فرمان سه پره استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش مرکزی ۱۴٫۶ اینچی به صورت معلق و متمایل به سمت راننده طراحی شده است. این خودرو دارای طرح هفت نفره ۲+۳+۲ بوده و حجم صندوق‌عقب استاندارد به ۵۱۸ لیتر می‌رسد.

شاسی‌بلند جدید چینی با قیمت زیر یک میلیارد تومان معرفی شد /عکس

پیشرانه پلاگین هیبریدی شامل یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی در محور جلویی است که به گیربکس E-CVT متصل شده است. حداکثر قدرت این موتور ۱۳۹ اسب بخار و ۲۳۱ نیوتن متر گشتاور است. خروجی موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر است. بسته باتری ۲۲٫۴۸ کیلوواتی لیتیومی ساخته شده توسط CATL، برد الکتریکی خالص ۱۵۰ کیلومتر (بر اساس چرخه CLTC) و برد جامع ۱۲۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. در حالت شارژ سریع، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا باتری تا ۸۰ درصد شارژ شود.

منبع: carnewschina

۲۲۷۳۲۲

نظر شما