شناسهٔ خبر: 67299025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روایتی از ناگفته‌های انقلاب اسلامی در شبکه افق سیما

شبکه افق مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت انتخابات پیش رو را برای این هفته تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و با محوریت انتخابات، این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شوند. مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکرد‌های مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.
همچنین مستند «یکی بود یکی نبود» داستان آدم‌هایی را روایت می‌کند که می‌توانستند زندگی عادی داشته باشند. انسان‌هایی که آمدند، زندگی کردند، تاثیری بر جهان پیرامون خود گذاشتند و رفتند، اما یک اتفاق، باعث شد تاثیر عمیق‌تری از خود بر جای بگذارند. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از قاب شبکه افق سیما به تماشا بنشینند.
مجموعه مستند «برسد به دست رئیس جمهور»، کاری از گروه سیاسی شبکه افق سیما با بررسی عملکرد شهید آیت الله رئیسی در رابطه با اصلاح و حمایت از بخش‌های مختلف کشور و در خواست برای ادامه روند درست در دولت جدید شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱ از قاب شبکه افق سیما پخش می‌رود.
مجموعه مستند «بزرگ راه همت» می‌کوشد تا با دوربینیِ بی‌تکلف، راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاورد‌های ارزشمند آنها باشد و کشور به کشور، استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا، می‌بوید و می‌جوید تا دیده‌بان و پاسدار آورده‌های فرهنگی تمدن نوین اسلامی باشد.
«بزرگراه همت» نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و فصل پنجم این مجموعه مستند شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱ از شبکه افق پخش می‌شود.
مجموعه مستند «قلب ایران» به سفر و گردشگری‌های طولانی مدت روی زمین می‌پردازد، در خلال آن جاذبه‌های طبیعی خوزستان را هم به تصویر می‌کشد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا پنجشنبه حوالی ساعت ۱۲ بامداد و تکرار آن را ۷ صبح همان روز از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.
مستند «از زمین خاکی» در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا جمعه ساعت ۵:۳۰ صبح به روی آنتن افق سیما می‌رود.
مستد «مثل حمید» با موضوع دستگیری حمید نوری، شهروند ایرانی در کشور سوئد و نقش منافقین در این میان می‌پردازد. این مستند یکشنبه حوالی ۶ صبح به روی آنتن افق سیما می‌رود.
فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شون و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۴ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.
مستند کوتاه «باغبان باغ نو» درباره سبک زندگی، شیوه تربیتی، کادرسازی، خدمات و فعالیت‌های انقلابی «حجت‌الاسلام علی‌اکبر باغنوی» روحانی نیشابوری است. در این مستد ۳۰ دقیقه‌ای توجه به تربیت نوجوانان با توجه به کادرسازی فرهنگی در این سنین از یک جلسه قرآن آغاز شد و کار فرهنگی و تربیتی با همراهی نوجوانان و به کمک راهنمایی‌های حجت‌الاسلام باغنوی ادامه می‌یابد.
علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را دوشنبه حوالی ۶ صبح از قاب شبکه افق سیما تماشا کنند.
در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.
مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.
مستند «آنچه گذشت» به شکل روایی در هر قسمت به زاویای کمتر پرداخته شده و ناگفته از انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد و با کمک تصاویر بکر آرشیوی وقایع را بازگو می‌کند. این مستند پنجشنبه این هفته حوالی ساعت ۶ صبح به روی آنتن افق سیما می‌رود.
نگهداری حیوانات خانگی در دو دهه اخیر به یکی از معضلات جامعه ایران تبدیل شده است. نظرات بدون تحلیل و افراطی در برخی اوقات باعث چالش‌های جدی در زمینه نگهداری سگ در کشور شده است. مجموعه مستند «دومینو» به موضوع نگهداری سگ توسط برخی افراد پرداخته و مشکلات و خطراتی را که برای مردم ایجاد کرده است بررسی می‌کند.
قسمت سوم این مجموعه مستند با موضوع مخاطرات محیط زیستی فرهنگ سگ‌دوستی، پنجشنبه ساعت ۱۶ به روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما