شناسهٔ خبر: 67298995 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

در آخرالزمان چه فریبکارانی می‌آیند؟

در مورد دوران آخرالزمان هشدارهای زیادی از سوی اهل‌بیت(علیه‌السلام) در احادیث بیان شده است که از میان آنها می‌توان به جعل حدیث و روایت ناصحیح از دین اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) در کتاب کنزالاعمال، حدیث ۲۹۰۳۲۴ روایت شده است که فرمود: در آخرالزمان دغل‌بازان و فریبکارانی بیایند که حدیث‌هایی نو و روایت‌هایی جدید از دین بر شما بخوانند، آنچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث‌هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبدا به دام تزویر و فریب‌شان بیافتید.

از علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) درباه آخرالزمان پرسیده شد: آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟ فرمودند: آری. باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه‌ها چیزی کاسته می‌شود؟ فرمود: نه، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند.

امیرالمونین(علیه‌السلام) فرمود: زمانی بر مردم بیاید که مقرب نباشد جز به سخن‌چینی و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان و صله رحم لطف و بزرگواری بشمار آید. (نهج البلاغه،حکمت ۱۰۲)

امام سجاد(علیه‌السلام) فرمودند: چون خداوند می‌دانست در آخرالزمان اهل فکر دقیق النظر خواهند آمد، از این جهت قل هوالله و احد و آیاتی از سوره حدید نازل کرد. (بحار ۶۰/۱۸ )

امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: چون قائم ما قیام کند خداوند آنچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام‌آور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. (بحار ۳۶/۴۵ )

پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار آن بجنگند تا قیامت بپا شود» و فرمودند: «در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند». (کنزالاعمال حدیث۳۴۴۹۹و۳۴۵۰۰)

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در جای دیگری فرمودند: «چون در آخرالزمان دین‌تان دستخوش افکار گوناگون شود، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل‌هایشان دیندارند و دین آنها از آلایش به افکار مصون ماند». (بحار ۵۲/۱۱۱)

نظر شما