شناسهٔ خبر: 67298968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مناظره سوم انتخابات مطرح شد؛

قاضی‌زاده‌هاشمی در سومین مناظره انتخاباتی چه گفت؟ + فیلم

تهران- ایرنا- «سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی با عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» به سوالاتی در محورهای سبک زندگی، حکمرانی فضای مجازی و تولیدات فرهنگی هنری پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» شامگاه جمعه – یکم تیرماه - در سومین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مقابل پنج رقیب دیگر انتخاباتی خود، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی در دولت خود با شعار «دولت مردم؛ دولت خانواده» را با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» تشریح کرد.

در نوبت اول این مناظره هر یک از نامزدها به سوالاتی با محوریت سبک زندگی و در زمینه تحکیم بنیان خانواده، تقویت سرمایه اجتماعی، افزایش نرخ ازدواج و جمعیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی پاسخ دادند.  

قاضی‌زاده‌هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالات مطرح شده، با گرامیداشت روز اصناف، اظهار داشت: این روز را خدمت اصناف و بازاریان که نقش آفرینی جدی در پیروزی و تداوم انقلاب داشتند و اثر گذار  در اقتصاد کشور هستند؛ تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه امروز روز تولد ریحانه عزیز ما دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی است که نماد خشونت غرب آدمخوار است، افزود: نگاه غرب به زن در کشتار ریحانه‌ها و زنان و دختران در غزه دیده می‌شود که نماد خشونت است.

زن ستون خانواده است

قاضی زاده هاشمی خانواده را واحد بنیادین جامعه است و کانون اصلی و تعالی انسان دانست و تاکید کرد: زن ستون خانواده است و  مردان ایرانی نیز بهتر از همه می‌دانند و با بند بند وجودشان آن را لمس می‌کنند.

ایران مهد خانواده و زنان بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در باره فاصله‌های ایجاد شده افزود: من به برخی برخوردهای شعاری با موضوع زن که هر از چند گاهی هنگام انتخابات مطرح می شود و  عده ای با نگاه سیاسی در انتخابات موضوعاتی با محور زن بیان می کنند و بعد یادشان می رود و تا انتخابات بعدی فراموش می شود؛ کاری ندارم. این اقدام نوعی سوء استفاده انتخاباتی است.  

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: ایران مهد خانواده است و زنان نیز بزرگترین سرمایه اجتماعی ما هستند. ما هیچگاه در تاریخ خود برخلاف فرهنگ غرب نگاهی ابزاری و جنسی به زنان نداشتیم و امروز نیز عاقبت آن در فرهنگ غرب دیده می شود و نوعی برگشت در این فرهنگ دیده می‌شود و آنها نیز مجبور شدند به ارزش‌های خانواده محور بازگردند.  

وی ادامه داد: امروز باید میدان دار حمایت از خانواده در جهان باشیم و این مسئله را شهید رئیسی در اجلاسی که در سازمان ملل برگزار شد، مطرح و تمام دنیا را به ارزش خانواده دعوت کرد و ما نیز باید با جهان و با تمامی جنبش‌هایی که با ما هم نظر هستند، اعتلاف کنیم.  

دغدغه اصلی بانوان ما تبعیض در فرصت‌هاست که حق هم دارند و باید فرصت های مناسب برای رشد استعدادهای آنان ایجاد کنیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: دلیل ندارد در هر اعتلافی تمامی ارزش‌ها و جنبش های هر کشوری را قبول داشته باشیم. برخی از کشورها چپ‌گرا در حوزه عدالت و برخی کشورها مذهبی تر در حوزه خانواده هستند؛ باید اجماع جهانی تشکیل دهیم.  

وی ادامه داد: زن یک فرصت و پیشران حل مسائل است و دغدغه بانوان ما حجاب نیست و این نیز مغالطه است. ظلم تاریخی به آنها شده که برخی ناشی از تحجر و برخی نیز به بهانه آزادی است.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دغدغه اصلی بانوان ما تبعیض در فرصت‌هاست که حق هم دارند و باید فرصت های مناسب برای رشد استعدادهای آنان ایجاد کنیم.

بیش از ۹۴ درصد زنان باسواد هستند

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه دوم بخش نخست این مناظره گفت: ما کمی از زمان عقب هستیم حرف‌هایی را می شنویم که شاید ۲۰ تا ۳۰ قبل موضوع بحث جامعه بود بانوان ما از ما عبور کردند و قدرت امروز جامعه ما زنان هستند.   

قاضی زاده هاشمی افزود: مدیران اصلی جامعه اعم از خانه دار و غیرخانه دار بانوان هستند و آنها می خواهند تبعیض علیه زنان به معنای محدود بودن زیرساخت‌ها، امکانات، فرصت‌های شغلی علیه آنها برداشته شوند.

نیمی از زنان سواد دانشگاهی دارند اما نرخ بیکاری زنان ۵۶ درصد است چون مشاغل ما مردانه تعریف شده است

وی خاطرنشان کرد: به مدد انقلاب اسلامی بیش از ۹۴ درصد زنان باسواد هستند همچنین نیمی از زنان سواد دانشگاهی دارند اما نرخ بیکاری زنان ۵۶ درصد است چون مشاغل ما مردانه تعریف شده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باز هم حرف هایی که اینجا می شنویم مردسالارانه است؛ انگار بانوان ما منتظر هستند ما مسائل آنها را حل کنیم در حالی که حل شده است و آنها می گویند به ما اجازه رشد دهید.

قاضی زاده هاشمی به پیشتازی زنان از پسران در حوزه دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در هر آزمون استخدامی که فرصت برابر است زنان جلو می زنند می گویند محدودیت ایجاد نکنیم.

محیط‌های ورزشی و تفریحی باید به سه بخش مردانه، زنانه و خانوادگی تقسیم شود

قاضی زاده هاشمی افزود: سه و نیم میلیون نفر ورزشکار داریم که ۴۰ درصد آنان، بانوان هستند؛ اما بپرسیم چقدر از امکانات ورزشی متخصص بانوان است؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهید رئیسی سواحل را آزاد کردند چرا ما به کمک سرمایه گذاران نباید یک محدوده‌های خاص در سواحل و دریا ایجاد کنیم تا بانوان ورزش‌های آبی مانند جت اسکی انجام بدهند.   

به گفته قاضی‌زاده هاشمی، تمام محیط های ورزش و تفریحی باید به سه بخش مردانه، زنانه و خانوادگی باید تقسیم شود. اینها چیزهایی است که باید توجه کنیم. اگر اقدام نکنیم عقب می مانیم و نمی توانیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: محدودیت هایی که برای زنان ایجاد شده ما به وجود آوردیم؛ چون نتوانستیم امکان این را که عرف و شرع را در آن محیط  باید رعایت کنند را به آنها بدهیم. می پذیریم جنس زن و مرد متفاوت است و نظام برنامه‌ریزی ما برای مردان و زنان باید متفاوت باشد.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تنها کاری که کردیم مدارس را دخترانه و پسرانه کردیم در حالی که مجموعه فعالیت متناسب به نقش های مختلف زن و مردم باید متناسب سازی شود. برای مثال مشاغل دیجیتال و امثال اینها.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که برای جوانان می خواهیم چه کاری انجام دهیم، گفت: مسئله اصلی برای جوان، حفظ حرمت، ایجاد اشتغال و خانواده است و دولت باید از او حمایت کند.

در دولت مردم؛ دولت خانواده، مبنای اعتباری برای خانواده جوان ایرانی در نظر گرفته ایم. این اعتبار یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه است که براساس خواست او می تواند در زمینه اشتغال، ازدواج و تامین جهزیه استفاده کند

وی تصریح کرد: در دولت مردم؛ دولت خانواده، مبنای اعتباری برای خانواده جوان ایرانی در نظر گرفته ایم. این اعتبار یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه است که براساس خواست او می تواند در زمینه اشتغال، ازدواج و تامین جهزیه استفاده کند. اگر هم نخواست می تواند در سرمایه‌های مد نظر او به عنوان مثال سرمایه گذاری منزل و خرید خانه استفاده کند.  

برای مهدکودک قانون وجود دارد

قاضی زاده هاشمی در حوزه سقط جنین و مهدکودک نیز گفت: برای مهدکودک قانون وجود دارد؛ براساس قانون جوانی جمعیت دولت و دستگاههای مربوطه مکلف هستند برای بانوان کارمند دارای فرزند، مهدکودک ارزان قیمت مهیا کند.  

وی تاکید کرد: اگر ما زمینه بارداری و فرزند آوری را آسان کنیم براساس تحقیقات تمام بانوان علاقمند هستند حداقل دو فرزند داشته باشند. در حوزه سقط جنین هم ما باید به سمت پایدار سازی خانواده و تامین امکانات برویم تا خانواده ها مجبور به سقط جنین نشوند.

اینترنت یک کالای اساسی است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه اول بخش دوم این مناظره درباره دیدگاه خود در زمینه «حکمرانی فضای مجازی» ،  اینترنت را یک کالای اساسی دانست و گفت: امروز اینترنت با زندگی همه ممزوج است؛ فرزندان ما برای آموزش و مادر برای کسب و کار به آن احتیاج دارد؛ امروز یکی از بهترین مشاغل زنانه، مشاغل اینترنتی است که بانوان خانه در کنار خانه داری می توانند کسب و کار ایجاد کنند.  

ساختن دولت هوشمند، محدودیت‌های جغرافیایی و ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و نقد و نظارت بر مسئولین بدون اینترنت مناسب ممکن نیست.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه قطعا به اینترنت سریع و امن نیاز داریم، افزود: ساختن دولت هوشمند، محدودیت‌های جغرافیایی و ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و نقد و نظارت بر مسئولین بدون اینترنت مناسب ممکن نیست.

وی با بیان اینکه بحث شفافیت باید در بستر دولت هوشمند انجام شود، ادامه داد: قطعا به اینترنت سریع، امن و با کیفیت نیاز داریم اما مشکلات مردم ما در حوزه اینترنت سه عامل دارد؛ زیرساخت توسعه انجام نشده و یک دهه زیرساخت های توسعه در کشور متوقف بود.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مشکل دوم محدودیت‌های فکر نشده است که به نظر می رسد دقیق انجام نشده و در نهایت نیروی انسانی متخصص در این حوزه است که وقتی متخصص می‌شود به دلیل دستمزد شگرف کشورهای دیگر مهاجرت می‌کند و نتوانستیم نیروی انسانی متخصص را در این حوزه حفظ کنیم.

در دولت سیزدهم سرعت اینترنت ثابت از ۹ به ۱۴ مگابیت رسید

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش هایی کردیم. متاسفانه با توجه به اینکه در بین ۱۸۰ کشور در زمینه اینترنت، رتبه ۱۵۶ بودیم که با آغاز دولت شهید رئیسی، جهت بهبود اوضاع سرعت ساخت پروژه فیبر نوری افزایش یافت؛ سرعت اینترنت ثابت از ۹ به ۱۴ مگابیت بر ثانیه و اینترنت همراه از ۲۲ به ۳۶ مگابیت بر ثانیه رسید که البته به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها ملموس نیست زیرا فیلترشکن‌ها سرعت را به شدت کاهش می‌دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیاست های محدودکننده ما خیلی موثر نبوده است، افزود: طبق برخی برآوردها تلگرام تا ۴۰ میلیون مشترک در کشور دارد و به معنای این است که محدودیت‌ها پاسخگو نبوده است.

فیلتر گوگل پلی و برخی بازی‌ها برای گیمرها مردم آزاری است

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: یک جاهایی افراط کردیم و تر و خشک را باهم سوزاندیم؛ فیلتر گوگل پلی و برخی بازی‌ها برای گیمرها مردم آزاری است؛ راه های دور زدن سایت‌های مستهجن باید شدیدتر پیگیری کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قطعا برای کنترل اینترنت باید به خانواده نقش دهیم تا یاور ما باشد؛ برای اینکار مدل‌هایی هم در داخل و خارج کشور هست؛ بایستی با متخصصین و دانشمندانی که داریم و ایجاد سکوهای جهان گیر مثل تیک تاک وارد حکمرانی اینترنت شویم.


نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه دوم بخش دوم این مناظره اظهار داشت: با صحبت‌های که در مناظره می شنوم، خودم را جای مردم می‌گذارم؛ مردم با خودشان می‌گویند که انگار این‌ها فرزندان ما را جای فرزندان خود نمی‌دانند. اگر زخمی برای فرزندان ما ایجاد شود و یا وضعیت روحی و روانی آنان دستخوش آسیب شود، چه برخوردی می کنیم.  

وی ادامه داد: همان اقداماتی که ما به عنوان حکمرانان برای سلامت فکری، روحی و روانی فرزندان خود می کنیم که بعضی از سایت‌های مستهجن روح و روان فرزندان و خانواده های ما را نابود می‌کند، باید این احساس را نسبت به فرزندان سایر خانوارهای ایرانی داشته باشیم.  

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ما قرار است خادم این مردم باشیم و برای آنان کوچکی کنیم زیرا مردم به ما تکیه می‌کنند و به نظر من بعضی از حرف هایی که مطرح می‌شود از روی بی‌مسئولیتی است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید امکانات و زیرساخت‌ها را سرعت دهیم، افزود: این امکانات متوقف بوده است؛ حال اگر دوستان توهین می کنند، بکنند ولی بی انصافی نکنند. اندکی به اطلاعات و آمار مراجعه کنند و ببینند در این ۲ سال و ۱۰ ماه آقای رئیسی و نه ۸ سال و نه سال یا ۳۰ سال مدیریت مداوم برخی از دوستان و حاکمیت آنها چه اتفاقاتی افتاده است.  

حال اگر فیلترینگ را برداریم و کل اقتصاد دیجیتال را به پلتفرم های خارجی منتقل کنیم، اگر یک دفعه هوس کردند حساب‌های ما را ببندند باید چه کرد؟

وی ادامه داد: حال اگر فیلترینگ را برداریم و کل اقتصاد دیجیتال را به پلتفرم های خارجی منتقل کنیم، اگر یک دفعه هوس کردند حساب‌های ما را ببندند باید چه کرد؟ اگر کلاهبرداری از مردم کلاهبرداری کرد چه باید انجام دهیم. یک فیلترینگ از مبدأ وجود دارد که باید به آن توجه کرد. برای مثال مگر در موضوع حاج قاسم، اینستاگرام و پلتفرم‌های آمریکایی اجازه ندادند عکس حاج قاسم که قهرمان ملی ما بود، منتشر شود.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: حتی مکرون می‌گوید ما فقط اینترنت آمریکایی داریم و باید اینترنت اروپایی را توسعه دهیم. ما کم کاری هایی داریم. چرا کسی در ایران از پلتفرم‌های آمریکایی مانند اوبر و آمازون صحبت نمی‌کند؟ زیرا پلتفرم‌های داخلی را توسعه دادیم و مردم احساس نیاز به آنها ندارند.

باید در ایران فرهنگی ۷۰۰ میلیونی پلتفرم‌های بزرگ ایجاد کنیم

وی افزود: عدم سرمایه گذاری و حمایت دولت برای ایجاد شبکه های اجتماعی بزرگ و موثر و جهانی باعث عقب ماندگی ما شده است و باید با توسعه کشورهای هم‌پیمانان‌های ما و توجه به ایران فرهنگی ۷۰۰ میلیونی که ذائقه یکسانی با ما دارند، پلتفرم‌های بزرگ را ایجاد و نیاز جامعه را برطرف کنیم.

قاضی زاده هاشمی به لزوم ورود به موضوع حکمرانی اینترنت در جهان اشاره و تاکید کرد: دیگران در این حوزه استانداردهای دوگانه‌ای را بر ما تحمیل می کنند و باید بتوانیم در تولید محتوا، پهنای باند و زیرساخت‌های فضای مجازی جهانی توسعه داشته باشیم.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در دولت سیزدهم این هدف پیگیری شد و اکنون ما ۱۱ ماهواره در لایه های مختلف جو برای همین مسئله گذاشتیم تا برای محدودیت‌هایی که را به ما تحمیل می‌کنند حاضر باشیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: دوستان باید به این سوالات جواب دهند که اگر به مشکلات خوردیم چگونه حل و فصل شوند.

نیازی به خلق اسطوره‌های کاغذی نداریم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه اول بخش سوم این مناظره درباره دیدگاه خود در زمینه  «تولیدات فرهنگی و هنری» ، با بیان اینکه دولت باید نقش پیشرانی خود را در حوزه فرهنگ ایفا کند، افزود: حوزه فرهنگ و هنرمندان باید بر اساس تنوع و جامعه مورد حمایت دولت باشند و توسعه یابند.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ ما مورد هجمه دشمنان و رقبا قرار دارد، افزود: رسانه‌های مصری فیلمی مانند حشاشین را می‌سازند که کشور و تاریخ ما را آنگونه که می‌خواهند روایت می‌کنند؛ این خلاء و کم کاری ماست که ما نسبت به هجومی که نسبت به فرهنگ ما انجام می شود پاسخی درخور بدهیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در دولت خانواده و مردم حتما از آثار فاخر و بزرگ حمایت می کنیم. حیف است که کارهای فاخری مانند مجموعه «سلمان فارسی» که سال‌ها طول می‌کشد تا به بازار آمده و دیده شوند، مورد حمایت  قرار نگیرند. ما یک تاریخ پرشکوه از زیباترین داستان‌های انسانی از قبل اسلام تاکنون را داریم و مثل بسیاری از کشورها دنیا نیستیم که نیازی به خلق افسانه و قهرمان کاغذی  و مارتنی داشته باشیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رقبای ما اسطوره سازی می کنند چون اسطوره ندارند، ادامه داد: حتی در عصر معاصر که شهدا قهرمانان بزرگ تاریخ ما هستند و قابل روایت هستند؛ همین ۲۳۰ هزار شهید ما که یک یک آنها قابلیت تعریف گسترده در ابعاد زندگی دارند. هرچند ما تلاش کردیم از هشت اثر حمایت کنیم که بسیار کم است. یک دهه نیز کاملاً تعطیل بود.

وی اضافه کرد: مطمئن هستیم که اگر یک اثر فاخر تولید کنیم نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج نیز بیننده دارد. مانند فیلم «محمد رسول الله» که ساخته شده مجیدی است یا سریال «حضرت یوسف» و «مختارنامه» که تمام منطقه ما را گرفت و از مرزهای ما خارج شد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: وسعتی به اندازه جهان اسلام و منطقه غرب آسیا داریم و ایران فرهنگی منطقه ای از غرب چین تا دریای مدیترانه را شامل می شود و نباید میان خودمان با آنها دیوار بکشیم.  

پیشنهاد راه‌اندازی جاده ابریشم فرهنگی

وی با تاکید بر راه‌اندازی جاده ابریشم فرهنگی اظهار داشت: در حوزه عید نوروز توانستیم با برخی کشورها مشترکاتی را برقرار کنیم که باید این موضوع را با تکیه بر هنرمندانمان در حوزه هنرهای تجسمی به عرصه فرهنگ بیاوریم. باید هویت منطقه را که مورد هجوم فرهنگی غربی قرار گرفته است با تکیه بر هنرمندان حفظ و احیا کنیم.  

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه توانسته‌ایم گفتمان مقاومت را تا دانشگاه کلمبیا برسانیم، تصریح کرد: باید فضا را باز کنیم تا هنرمند آزادی عمل داشته باشد و دولت با تزریق منابع به آن‌ها جهت دهد تا در جهت ارزش های کشور خلق اثر کنند.

صدا و سیما تنها بازیگر فرهنگ ما نیست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه دوم از بخش سوم این مناظره با تاکید بر اینکه ما باید به مردم و اهالی فرهنگ اعتماد کنیم، افزود: آنها حوزه را بسیار بهتر از ما می‌شناسند زیرا این حوزه فرهیختگی است. سیاستمداران از حوزه فرهنگ سر در نمی‌آورند و با تزریق بی مورد منابع مالی موجب انحراف در پایین‌ دست می‌شوند؛  یعنی نه تنها کمک نمی کنند تا اینکه یک عنصر ایمانی و فرهنگی رشد پیدا کند، بلکه به آن صدمه می‌زنند.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم که صدا و سیما تنها بازیگر فرهنگ ما نیست بلکه امروزه پلتفرم‌های مختلف جای زیادی گرفته‌اند و رقبایی ایجاد کرده‌اند. نه تنها در سیستم ماهواره‌ها بلکه در داخل هم این اتفاق افتاده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید با یک تفاهمی با جامعه فرهنگی امور فرهنگی کشور را جلو ببریم و این اتفاق با یک اعتماد به آنها و ایجاد نظام‌های خودکنترلی امکان پذیر است.  

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: در فضای مجازی اگر کسی تولیدی داشت یا برنامه آموزشی خلاقی ساخت، باید حتما سهمی از فروش پهنای باند اینترنت داشته باشد تا اینکه شاهد رونق و تشویقی برای تولید چنین آثاری ایجاد شود.

کسی دولت آقای روحانی را گردن نمی‌گیرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: لازم است بگویم که تلاشی هم دکتر زاکانی می‌کنند تا مقایسه ای میان ۲ و نیم سال دولت شهید رئیسی و دولت آقای روحانی صورت گیرد. ظاهراً اینجا کسی دولت آقای روحانی را گردن نمی‌گیرد و مسئولیت آن زمان را نمی‌پذیرد. از جلسه بعد ناچاریم بین دولت نهم و دهم آقای احمدی نژاد و دولت اصلاحات مقایسه کنیم، شاید دوستان گردن بگیرند.  

وی اظهار داشت: باید برنامه ارائه کرد. همه ما حرف‌های خوبی می‌زنیم. حرف‌های کلی و باید و نبایدها به مردم کمکی نمی‌کند زیرا باید عملکرد خود را در دوران مسئولیت خود ارائه دهیم.

هر جریانی بخواهد به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خدشه وارد کند خیرخواه ما نیست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی و جمع بندی سومین مناظره تلویزیونی اظهار داشت: خانواده بزرگ ایران تاریخ هزار ساله و فرهنگی غنی و شگرف دارد. ما مردمی هستیم که در سختی ها کنار یکدیگر بودیم و با یاری هم این دوران را گذراندیم.

وی ادامه داد: فارس ،ترک، تات، بلوچ، کرد، شیعه ،سنی، ارمنی ،کلیمی و زرتشت همه با هم ایران را ساختیم؛ هر جایی که ساز جدایی دارد قطعاً خیرخواه ملت ایران نیست. علاوه بر این هر جریانی بخواهد به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خدشه وارد کند نیز خیرخواه ما نیست. 

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: این هیاهیوهای کاذب هر چند پر سر و صدا مشکلی را حل نمی کند. فکر می کنم با وجود اینکه نقاط بسیار قوی دولت شهید رئیسی داشت، اهالی فرهنگ انتظار داشتند بیشتر مورد توجه قرار گیرند و سهم بیشتری در حوزه مدیریت این بخش داشته باشند که ان شاء الله در امتداد دولت شهید رئیسی و در دولت مردم و خانواده به این جهت توجه می شود.

صندوق حمایت از هنرمندان و فعالان گردشگری را تقویت می کنیم

وی اضافه کرد: صندوق حمایت از هنرمندان و فعالان گردشگری را تقویت می کنیم و تقویت پلتفرم و ساخت سریال های فاخر در کنار نظارت بر منابعی که به صدا و سیما اختصاص داده شده است به سمت ساخت تولیدات فاخر حرکت خواهیم کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون بودجه صدا و سیما به ۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: باید تلاش کنیم بیشتر فرهنگی ایرانی مورد توجه قرار گیرد. ۱۴ سال است از تولید مختارنامه گذشته و نتوانستیم یک تولید مشابه داشته باشیم.

تخصیص فرهنگ کارت خانواده به هر خانواده ایرانی

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: چهار قول خودم در حوزه فرهنگی را عرض می کنم. نخست با ایجاد فرهنگ کارت خانواده برای آرامش و نشاط خانواده کارت اعتباری سالانه تقدیم خانوارهای ایرانی خواهد شد تا از محصولات فرهنگی با انتخاب خودشان استفاده کنید.

نامزد چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دوم، زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری خانواده محور را با کمک بخش خصوصی با رویکرد عادلانه سازی بهره‌وری زنان به خصوص در سواحل گسترش بدهیم و یک مرکز سفر جهانی ایجاد کنیم تا هرکسی که خواست سفر عفیفانه خانوادگی داشته باشد به ایران سفر کند. 

قاضی زاده هاشمی گفت: همچنین در فیلترینگ براساس عرف و فرهنگ جامعه با آن برخورد خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت رونق اقتصاد دیجیتال و ارز آوری آن دچار مشکل شود. در نهایت لایحه جامع رسانه‌های عمومی که در چند دولت معطل مانده را حتما تکمیل و پای اجرای آن می ایستیم.  نظارت بر عرصه فرهنگ و رسانه مانند دیگر عرصه ها مانند نظام مهندسی باید توسط اهالی آن انجام شود.

وی تاکید کرد: افتخار نیست که دادسرای فرهنگ رسانه داشته باشیم و پای خبرنگار ما به دادگاه و پاسگاه کشیده شود.

قاضی زاده هاشمی گفت:  اگر رئیس جمهور شوم نه از منتقدان خود و خانواده‌ام و نزدیکانم شکایت می‌کنم و نه به آنها برچسب بی سواد و بی شناسنامه می‌زنم. عده‌ای در کشور هستند که انگار نانشان در حل نشدن مشکلات و ادامه پیداکردن زخم های اجتماعی و اقتصادی است. از ۲۰ سال پیش مساله زنان نقل انتخابات‌هاست، و وقتی هم که دولت هایی مانند دولت نهم و دهم یا دولت شهید رئیسی به حل مسئله نزدیک شدند، عده ای از این عزیزان سر و صدا می‌کنند. 

وی اظهار داشت: برخی از دوستان که در این جلسه حاضر هستند، وقتی در سال ۹۲ که مسئله حضور زنان در ورزشگاه مطرح شد، با طرح سوالاتی رئیس‌جمهور وقت را با چالش مواجه کردند.

قاضی زاده هاشمی بر کمک به یکدیگر برای حل مسئله در راستای عرف جامعه تاکید کرد و افزود: نباید مسائل بازیچه سیاسیون شود. بعضی ها با عناصر فرهنگی جوری برخورد می کنند که انتظار رأی از آن دارند. دختران ما از رفتارهای دوگانه ما مسئولین و ریاکاری ما ناراحت هستند. دختران ایرانی عفیف هستند؛ اگر می‌بینید در جایی چالش می‌کنند نمادی برای مقابله با بی کفایتی مسئولان است. 

نامزد چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در عرصه فضای مجازی و تبلیغات دست پر ندارم به این دلیل که منابع مالی چندانی در دست ندارم، دعوت می‌کنم که هر خانواده به یک ستاد و حمایتگر از دولت مردم و خانواده تبدیل شود تا این راه را با هم طی کنیم.

صحبت‌های قاضی‌زاده‌هاشمی در سومین مناظره تلویزیونی آغاز شد +فیلم/در حال به‌روزرسانی

به گزارش ایرنا، سومین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صورت زنده از شبکه‌ یک سیما پخش می‌شود و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره را پخش می‌کنند همچنین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن می‌رود.

پیش از این، نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه برگزار شده بود و دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته پخش شد.

علاوه بر امشب، دوشنبه چهارم تیرماه و سه‌شنبه پنجم تیرماه دیگر مناظره‌های این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

چهار مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما می‌رود و مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران، جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

نظر شما