شناسهٔ خبر: 67298915 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارتش اشغالگر خیمه‌های آوارگان در غرب رفح را گلوله باران کرد

دست کم ۲۲ فلسطینی بر اثر گلوله باران خیمه‌های اسکان آوارگان در منطقه «المواسی» در غرب رفح به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای حادثه حمله جنایتکارانه ارتش اشغالگر به خیمه‌های اسکان آوارگان در منطقه «المواسی» را تأیید و خاطرنشان کرد که تیم‌های پزشکی در حال رسیدگی به تعداد زیاد تلفات ناشی از گلوله باران در این منطقه هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شاهدان عینی می‌گویند دو تانک مرکاوای اسرائیلی که در تپه روبروی منطقه «شکوش» در غرب رفح مستقر بودند، به سمت محل زندگی آوارگان گلوله‌های توپخانه‌ای شلیک کردند که منجر به شهادت تعداد زیادی از مردم شد.

به گفته شاهدان، آمبولانس‌ها برای انتقال شهدا و مجروحان به بیمارستان‌های صحرایی در محل حادثه حاضر شده و عملیات امداد و نجات ادامه دارد. گفته می‌شود این گلوله باران سبب آتش گرفتن خیمه‌ها و ایجاد ترس و وحشت در بین مردم شده است.

ارتش رژیم اشغالگر در حال حاضر مردم غزه را که بار‌ها از خانه‌های خود رانده است، به سمت نوار ساحلی المواسی هدایت کرده و ادعا می‌کند که این ناحیه یک منطقه «امن» است. جدای از حملات اشغالگران، منطقه المواسی فاقد زیرساخت‌های مسکونی است و سیستم فاضلاب، خطوط برق و شبکه‌های ارتباطی ندارد. آوارگان ساکن در این منطقه به جز بمباران با کمبود شدید منابع اولیه مانند آب، تجهیزات بهداشتی، مراقبت‌های پزشکی و غذا روبرو هستند.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما