شناسهٔ خبر: 67298809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخوندی: قهر با انتخابات کار درستی نیست‌!

عضو ستاد پزشکیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دل در گرو منافع ملی دارند، گفت: فراموش نکنیم قهر کردن با انتخابات کار درستی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس آخوندی در اجتماع اصلاح‌طلبان در سالن هلال احمر ساری بر عزتمندی ایران و حضور کشور در قلب مراودات جهانی تأکید کرد و اظهار داشت: کشوری که قلب تمدن جهان است نباید از جهان جدا باشد.کسانی‌ که ارتباط کشور را با جهان قطع کردند و مردم را در دشواری انداختند، باید به مردم معرفی شوند همان کسانی که در زیرزمین خانه می‌خواستند انرژی هسته‌ای تولید کنند و با طرح‌ها و برنامه‌های نسنجیده خود، بانی وضع موجود شدند.

وی همچنین خطاب به جریانات سیاسی افراطی گفت: کسانی که در اقلیت محض بودند  و خود را حق مطلق می‌دانستند، بانی وضع موجود و عامل مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند نه اصلاح‌طلبان که دل در گرو منافع ملی دارند. ما در انتخابات 8 تیر و با کمک شما مردم، ایران را از دست صاحبان این تفکر آزاد خواهیم کرد.

آخوندی به فصل سوم قانون اساسی که به حقوق ملت معروف است اشاره کرد و گفت: باید اراده مردم و ارده ملی را بر این کشور حاکم کنیم و در این زمینه نیاز به تعریفی بنیادین از ایران داریم و در این تعریف، باید توسعه کشور را در دستور کار داشته باشیم. توسعه ایران نیاز به یک دولت ملی مدرن دارد و ما با انتخاب خود این دولت را مستقر خواهیم کرد و برای این کار هم باید بر پدیده تبعیض و تقسیم مردم به خودی و غیرخودی فائق آییم.

وی گفت: اگر امروز برخی تمایلی برای مشارکت ندارند به این دلیل است که فکر می‌کنند شهروند درجه دو هستند و مطالباتشان مورد توجه نیست و ما باید این فضای تبعیض را بشکنیم و همه را به‌طور یکسان شهروند ایران بدانیم نه این‌که جوانان را به‌خاطر سبک لباس و برخی انتخاب‌های شخصی تحقیر کنیم.

آخوندی به اعداد و ارقامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در 1990 میلادی درآمد سرانه ایران 2 هزار و سیصد و سی دلار بود، در حالی‌ که درآمد سرانه در ترکیه 2700 دلار و در عربستان حدود 7 هزار دلار بود اما در یک‌سال قبل درآمد سرانه در ایران به حدود 4000 دلار رسید در حالی‌که درآمد سرانه ترکیه به 10 هزار دلار و در عربستان به حدود سی هزار دلار رسید و همین به‌ وضوح نشان می‌دهد شرایط باید اصلاح شود.

وی در ادامه به ضرورت قوی بودن دولت اشاره کرد و گفت: قدرت اصلی در مشارکت مردم و رفاه و رضایت شهروندان از کارآمدی دولت است و ما تلاش خواهیم کرد با رأی به دکتر مسعود پزشکیان دولتی را تأسیس کنیم که به این هدف برسیم و فراموش نکنیم قهر کردن کار درستی نیست.

آخوندی همچنین گفت: با یک‌سری شعارهای توخالی نمی‌توان مملکتداری کرد و اراده مردم است که تغییرات را ایجاد خواهد کرد و ما می‌خواهیم این تغییرات ایجاد شود تا کشور توسعه پیدا کند و برای این کار، لازم است نگاه عادلانه حاکم باشد.به عنوان کسی که بیش از چهل سال سابقه و تجربه دارم باید بگویم توسعه و رفاه تنها در اجرای قانونی محقق خواهد شد که مطالبات همه مردم را در نظر گرفته باشد نه قانونی که در شوراها و کمیته‌های خاص تصویب شده باشد و باور داریم دکتر پزشکیان این مأموریت را به انجام می‌رساند. 

‌انتهای پیام/

 

نظر شما