شناسهٔ خبر: 67298547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

متن و حاشیه سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

سومین مناظره انتخاباتی میان شش نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۲۰ جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ آغاز شد و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در فاصله یک هفته تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سومین برنامه مناظره با محور مسائل «فرهنگی و اجتماعی» از ساعت ۲۰ جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ از شبکه یک سیما پخش شد.

در ادامه این گزارش آنچه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در بخش‌های مختلف این مناظره بیان می‌کنند و همچنین حواشی و نکات جالب این مناظره زنده را منتشر خواهیم کرد.

متن کامل سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را در خبرگزاری میزان بخوانید.

اقامه نماز جماعت پیش‌از آغاز مناظره

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء از دقایقی دیگر برای برگزاری سومین مناظره انتخاباتی وارد استودیوی ۱۱ سیما خواهند شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422645" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422645?width=400&height=300"></script></div>

ترتیب صندلی نامزدها در مناظره سوم

براساس قرعه‌کشی ترتیب صندلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی به شرح زیر است:

صندلی شماره ۱:‌ مصطفی پورمحمدی
صندلی شماره ۲: محمدباقر قالیباف
صندلی شماره ۳:  مسعود پزشکیان
صندلی شماره ۴: سعید جلیلی
صندلی شماره ۵: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
صندلی شماره ۶: علیرضا زاکانی

آغاز سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن کریم آغاز شد.

محور بخش اول مناظره امشب سوالاتی با محور موضوع سبک زندگی، تحکیم بنیاد خانواده و افزایش موالید است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422650" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422650?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: باید در مقایل جوانان و زنان بااحترام و محبت برخورد کنیم

در ابتدای این مناظره حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی گفت:  امام راحل صفحه جدیدی در تاریخ را با حضور زنان، رقم زد. زنان را در تمام عرصه ها وارد کرد و انقلاب و جنگ را با زنان سامان بخشید.

حضور جدی و‌تاثیرگذار زنان در قالب سبک زندگی تراز نظام و انقلاب اسلامی مدنظر است.

زنان بعد از انقلاب در تمام عرصه ها حضور یافتند اما چقدر در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها نقش دارند؟

هنوز به زنان باور نداریم و اعتماد نکردیم، باید در مقابل جوانان و زنان بااحترام و محبت برخورد کنیم.

زن لطیف است و نمی شود با خشونت و زیردستی و تحمیل با او رفتار کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422660" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422660?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: در دولت آینده زن را بر سر دو راهی قرار نمی‌دهیم

پس از پورمحمدی قالیباف در فرصت پاسخگویی خود گفت: امروز خانواده مهمترین جایی است که باید مورد توجه دولت‌ها باشد، خانواده می‌تواند بر مشکلات فائق شود، اگر ایران قوی می‌خواهیم باید خانواده قوی داشته باشیم.

امروز در خانواده زن به عنوان مادر، همسر، مادرخرج و غمگسار خانواده است. انقلاب این فرصت را فراهم‌ کرد که زنان وارد اجتماع شد.

در دولت چهاردهم به گونه‌ای عمل می‌کنیم که زن را بر سر دو راهی قرار ندهیم. آنها باید قدرت انتخاب داشته باشند.عنصر فرهنگ زنانه ترین عنصر است.

در دوران کرونا زنان ما معلم، پرستار و مادر بودند. زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ما است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422667" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422667?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: برخورد ما با زنان اخلاقی نیست

در ادامه برنامه پزشکیان گفت: من و همسرم در زندگی برابر بودیم، چهار تا بچه داشتیم، یک روز من کشیک می‌دادم او بچه‌ها را نگه می‌داشت، یک روز او کشیک داشت من بچه‌ها را نگه می‌داشتم، این روند زندگی شخصی من و نگاه من به زن است.

باید موضوع زنان را از آموزش در مهدکودک و مدرسه شروع کنیم.

برخورد ما در جامعه با قشر زنان اخلاقی نیست، در محله و مدرسه چگونه دختران را آموزش داده‌ایم که وضعیت اینطوری شده است؟ این دخترها را ما تربیت کردیم، بیگانگان که تربیت نکردند.

لایحه تامین امنیت زنان و جلوگیری از خشونت علیه زنان‌ خیلی وقت است که در مجلس مانده، نتوانستیم خشونت علیه زنان را حل و جایگاه زنان را درست کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422672" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422672?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: نقش‌آفرینی زنان در کشور نباید سانسور شود

پس از پزشکیان جلیلی در دور اول مناظره گفت: موفقیت های کشور در عرصه‌های مختلف مرهون نقش‌آفرینی زنان است.

حضور و مشارکت زنان در بخش‌های مختلف توانسته تمدن غرب که امروز در مورد زنان به بن بست رسیده را به چالش بکشاند. 

امروز آنها در مقابل ظلم‌هایی که به زنان در غزه می‌شود، سکوت می کنند اما به یکباره در مقابل زنان در ایران صدایشان در می‌آید، چراکه پیشرفتها را می‌بینند و دیدند زنان را باالگوی جدیدی وارد صحنه کرده‌ایم . 

نقش‌آفرینی زنان در کشور نباید سانسور شود چراکه امروزه در کشورمان موفقیت های بزرگی را رقم زده‌اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422677" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422677?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: دغدغه اصلی بانوان ما حجاب نیست

قاضی زاده هاشمی در ادامه برنامه گفت: ایران مهد خانواده‌محوری و زن ستون خانواده است.

برخی برخوردهای شعاری درباره زن همیشه در زمان انتخابات انجام می‌شود و این سواستفاده انتخاباتی است.

امروز در جوامع غربی شاهد برگشت به خانواده هستیم و ما باید ميدان‌دار حمايت از خانواده‌ در جهان باشیم اقدامی که شهید رئیسی آغاز کرد.

باید مراقب باشیم ادبیات غلط ما را اسیر نکند. دغدغه اصلی بانوان ما حجاب نیست بلکه  تبعیض در فرصت‌ هاست.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422685" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422685?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: نوع مواجهه با بی‌حجاب‌ها جز از طریق احترام و قانون میسر نیست

در پایان این دور از مناظره زاکانی گفت: دولت خدمت با پیگیری تحقق عدالت و پیشرفت در کشور‌، اساس خود را بر اجرای قانون اساسی گذاشته است.

زن در کنار همسری و مادری باید بتواند پیشتازی اجتماعی داشته باشد.

نباید حرف‌های خوب دیگران را فقط تکرار کرد. امام در دهه شصت بیانیه ۸ ماده‌ای صادر و حریم خصوصی را از عمومی جدا کرده است. در حریم خصوصی نباید هیچکس دخالت کند.

آزادی، امنیت و حفظ حریم مردم باید ارتقا یابد.

حجاب هم شرعی و هم قانونی است؛ اما نوع مواجهه با بی‌حجابان جز از طریق احترام و مواجهه قانونی میسر نیست. احترام، احترام و احترام.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422698" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422698?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: نمی‌شود با روش‌های تند با موضوع حجاب برخورد کرد

در ابتدای دور دوم مناظره پورمحمدی گفت: حجاب یک دغدغه جدی و حکم شرع و قانون است.

همه می‌دانیم موضوع حجاب پیچیده و ظریف است و نمی‌شود بی‌برنامه و فقط با روشهای تند با آن برخورد کرد.

چه کسی مقصر است و باید مواخذه شود؟ دست اندرکاران مجریان یا ما و یا زنان؟ حجاب مساله بسیار مهم و حساسی است. من به تهاجم فرهنگی حساس هستم.

بخش بزرگی از سبک‌هایی که در جامعه است برای اعتقادات نیست بیشتر برای اعتراض است، زنان ما نجیب هستند و‌ نباید با آنها ستیز کنیم. باید از خانه مدرسه و اداره کار را سامان دهیم تا کار به جایی نرسد که پلیس و بسیج را درگیر صحنه های تلخ کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422699" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422699?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: بدپوششی آفت جامعه است

پس از پورمحمدی قالیباف گفت: بدپوششی آفت جامعه ماست، ما نباید اجازه بدهیم اتفاق بیفتد اما مهم این است چگونه؟ لایحه حجاب و عفاف به سمت اقدامات ایجابی می‌رود. 

وقتی مسئولان مربوطه‌ مثل خانواده‌ها دغدغه ندارند مشکل پیش می‌آید و فقط در یک دستگاه (پلیس) خلاصه‌ می‌شود.

لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون تصویب شده و در دستور است تا مراحل آن انجام شود.

ما در شهرداری مراکز شهدخت، شهربانو و مهدکودک در همه محلات ایجاد کردیم، ورزش برای زنان و شهر را با نگاه زنانه نه مردسالار مدیریت کردیم.

بیش از ۲۰۰ مرکز کوثر برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کردیم. در برنامه هفتم جامعه هدف خانواده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422704" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422704?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: باید نگاهمان را نسبت به زنان عوض کنیم

پزشکیان در ادامه این مناظره گفت: همه خانواده من از عروس‌ها تا خواهرانم با حجابند و حتی چادری هستند و مانتویی نیستند؛ ولی اگر کسی نخواهد مثل اینها باشد باید با او برخورد کنیم؟

باید نگاهمان را نسبت به زنان عوض کنیم. از اینکه فکر کنیم جنس دو هستند و فقط برای خانواده هستند باید ذهنمان را عوض کنیم.

به جای برخورد خشن باید ببینیم چه کردیم که این وضعیت در جامعه ایجاد شده است. ما که نتوانستیم تا این سن، آن ها را هدایت کنیم‌ و کلی هم هزینه کردیم و نشده‌، الان با این روش‌ها می‌توانیم آن ها را اصلاح کنیم.

همانطور که قبلا نتوانستند به زور حجاب را از سر زنان ایران بردارند، ما هم با زور نخواهیم توانست حجاب بر سرشان بنشانیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422709" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422709?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: حجاب برای حضور اجتماعی زن است

جلیلی در ادامه گفت: چرا نقش زنان خانه دار دیده نمی شود؟ زنان با تربیت صحیح فرزند، ایجاد محیط امن خانواده و آرامش باعث شدند، جوانانی برای پیشرفت کشور تربیت شوند و از سوی دیگر مانع آسیب‌های جدی شدند، اینها مرهون نقش باشکوه زنان در خانواده است.

چند میلیون زن سرپرست خانوار داریم که غیر از مادری، نقش دیگری را برعهده گرفته‌اند، چرا این فداکاری‌ها دیده نمی‌شود. یا زنان عشایر که پابه پای مردان به تولید و کشاورزی کمک کرده و وظایف مادری و همسری دارند، لذا با چند اتفاق این فداکاری‌ها نباید فراموش شوند.

دولت باید برای خانواده برنامه داشته باشد. حجاب برای حضور اجتماعی زن است تا حریم‌ها حفظ شود و زن بتواند به خوبی نقش خود را ایفا کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422721" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422721?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: زنان به‌دنبال رفع تبعیض در فرصت‌های شغلی هستند

پس از جلیلی، قاضی‌زاده هاشمی گفت: قدرت اصلی در جامعه ما زنان هستند، حرف آنها این است که تبعيض در فرصت‌های شغلی و سواد برداشته شود. زنان می‌گویند اجازه رشد به ما بدهید.

چقدر از امکانات ورزشی برای زنان است؟ محيط‌های ورزشی را باید به ۳ بخش زنانه، مردانه و خانوادگی تقسيم شود.

مسئله اصلی برای جوان ما این است که دولت از او حمايت کند، یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای جوانان قرار می‌دهیم تا بتواند در هر حوزه ای فعالیت کند

زمینه بارداری و فرزندآوری را باید آسان کنیم، اغلب خانواده‌ ها تمایل دارند حداقل ۲ فرزند داشته‌ باشند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422723" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422723?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: زنان امنیت و نقش می‌خواهند

در پایان این دور از مناظره زاکانی گفت: با موضوع زنان نمی‌شود شعاری برخورد کرد. زنان هم در خانه و هم در جامعه امنیت و نقش می‌خواهند.

وقتی با دخترهایم صحبت می‌کنم می‌گویند این ظرفیت عظیم زنان و بانوان چرا مورد غفلت واقع شده است؟

آقایان پزشکیان و پورمحمدی، دوستان شما ۳۲ سال کشور در دستشان بود، باید پاسخ بدهید که چرا کاری نکردند؟

صرف میدان دادن به زنان هنر نیست. امروز در شهرداری بیش از گذشته از خانم‌ها استفاده می‌کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422729" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422729?width=400&height=300"></script></div>

بخش دوم مناظره

پس از پایان این دور از مناظره بخش دوم پرسش‌های مردمی و کارشناسان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه فضای مجازی و اینترنت پرسیده شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422731" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422731?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: استمرار فیلترینگ برای همیشه قابل قبول نیست

در ابتدای این بخش مصطفی پورمحمدی گفت: اینترنت و فضای مجازی ضرورتش برای همه پذیرفته شده و اختلافی برای کسی نمانده است.

فضای مجازی دنیای هزار رنگ فرصت‌ها و تهدیدهاست. اول باید تهدیدهای این فضا را شناخت و روی فرصت هایش دست گذاشت. 

بدون این فضا دیگر زندگی امکانپذیر نیست. راهکار این نیست که برای مقابله با اسیب‌ها خودمان را از فرصت ها محروم کنیم.

استمرار فیلترینگ در برخی مواقع قابل قبول بود ولی برای همیشه قابل قبول نیست و‌زمینه بروز مافیا را فراهم می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422736" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422736?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: با فیلترینگ مخالفم

پس از پورمحمدی قالیباف گفت: فضای مجازی مبحث بسیار مهمی است، در همه ابعاد فضای زندگی مردم است. این را برای تصمیم‌گیری باید درک کنیم.

با فیلترینگ مخالفم، زیرا خطرات بسیاری دربر دارد. البته استثنا وجود دارد مثل شرایط امنیتی سال ۱۴۰۱.

بخش عمده اقتصاد در فضای مجازی است که باید در نظر گرفته شود.

دولت‌ها باید فرهنگ را هدایت کنند. امروز پنجره‌ طلایی جمعیتی را در فضای مجازی داریم، در گیم پتانسیل خوبی داریم اما با فيلترينگ با مشکلاتی مواجه هستیم.

ما در مجلس و دولت مصمم شدیم سیستم شبکه ملی اطلاعات را تکميل کنیم و تاکنون‌ ۷۰ درصد انجام‌ شده است. با حکمرانی درست باید از فضای مجازی استفاده کنیم.

در آینده نزدیک باید سرعت اینترنت حل شود و اعصاب خردی مردم برداشته شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422751" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422751?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: خیلی از شغل ها را با فیلترینگ از دست داده‌ایم

در ادامه مناظره پزشکیان گفت: خیلی از شغل ها را با فیلترینگ از دست دادیم‌، زندگی خیلی از افرادی که از این طریق امرار معاش می کردند به هم ریخته است.

اگر به ریاست‌جمهوری برسم درمقابل این ممنوعیت‌ها که باعث عصبانیت شده و شغل‌های مجازی را تخریب کرده خواهم ایستاد.

همه ما معتقدیم که فیلترینگ نباشد‌، جامعه با زنان و دختران برخورد کرامت گونه داشته باشند اما اینکه حجاب بان ها را چه کسی در متروها می گذارد، معلوم نیست.

فضای مجازی باید آزاد و توییتر باید رفع فیلتر شود. توییتر محل آموزش است. البته در بحرانهای خاص که لازم باشد باید مداخله کرد در اینترنت. 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422752" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422752?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: سکوهای ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند

پس از پزشکیان جلیلی گفت: افرادی که در کشور سکوهای ارتباطی ایرانی را راه‌اندازی کردند، کار بزرگی کردند، این افراد در فضای مجازی منفعل نبودند و با تلاش خودحکمرانی را به داخل کشور آوردند.

سکوهای ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند. 

امروزه سکوهای ارتباطی نقش بزرگی در حکمرانی‌ها دارند. امروزه در غرب در حوزه هوش مصنوعی نگران هستند مبادا کسانی در این عرصه حاکم شوند.

سرعت اینترنت در دولت شهید رئیسی افزایش پیدا کرد اما این رشد‌ها ملموس نیست چون فیلترشکن سرعت را کاهش می‌دهد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422753" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422753?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: نیازمند اینترنت سریع و امن هستیم

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه مناظره گفت: اینترنت یک کالای اساسی است و با زندگی ممزوج شده است، یکی از بهترين مشاغل زنانه مشاغل اینترنتی است، دولت الکترونیک بدون اینترنت امکان پذیر نیست.

ما نیازمند اینترنت سریع و امن هستیم، اما در کشورمان زیرساخت‌های لازم در ابن حوزه وجود ندارد.

در دولت سیزدهم پروژه فیبرنوری با رشد خوبی شروع شده است، البته به دلیل استفاده از فیلتر شکن سرعت خوب نیست.

در کشورمان فیلتر برخی موارد مثل گوگل پلی نوعی مردم‌ آزاری بوده است، باید خانواده ها خودشان کنترل کنند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422754" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422754?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی:در شهرداری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم 

زاکانی در پایان این دور از مناظره گفت: هیچ ملت و دولتی نیست که سرزمین و افکار خود را بخواهد در اختیار بیگانه قرار دهد.

دولت‌ باید به صورت قاعده‌مند به موضوع فیلترینگ ورود کند؛ سرور پلتفرم های خارجی باید به داخل کشور بیاید تا بحث فیلترینگ هم حل شود.

الان در شهرداری داریم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم ولی کدام یک از آقایان در مجموعه‌شان از این هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟

آقای پزشکیان درباره حجاب‌بان شوخی کردید یا دروغ گفتید؟ اگر دورغ گفتید توبه کنید.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422764" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422764?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: دولت یازدهم، دوازدهم و سیزدهم را در کم‌کاری‌های فضای مجازی دخیلی می‌دانم

پورمحمدی در دور چهار مناظره گفت: در مناظرات همگی مشکلات و وضع ناهنجار و دغدغه هایمان را می‌گوییم اما چه کسی مسئول این اتفاقات ناگوار بوده است؟

آقای قالیباف شما رئیس مجلس بودید و مجلس خیلی قدرت دارد، شما در ۴ سالی که گذشت، چه کردید؟ داستان وی پی ان جلوی چشم ما اتفاق می افتد و گردش مالی آن ۵۰ درصد درآمد فضای مجازی است.

دولت یازدهم، دوازدهم و سیزدهم را برای کم‌کاری در این عرصه مهم مجازی دخیل می‌دانم. شبکه پیام رسان داخلی از نظر امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای کشور بسیار مهم است و باید سریعتر راه‌اندازی شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422765" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422765?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: در حوزه فضای مجازی دچار اشکال هستیم

پس از پورمحمدی قالیباف گفت: ما وقتی از مدیریت قوی صحبت می‌کنیم نمونه‌های متعددی می‌توانیم ذکر کنیم. در حوزه فضای مجازی دچار اشکال هستیم. 

در حوزه عملکرد و اجرا دچار مشکل هستیم. در دولت ۱۱ و ۱۲ زیر ۵۰ درصد در حوزه شبکه ملی پيشرفت کردیم، اما در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم هیچ محدودیتی برای شبکه‌ ملی اینترنت نگذاشتند و تا ۷۰ درصد پیشرفت کردیم.

فضای اقتصاد دیجیتال فرصت بزرگ دور زدن تحریم است اما ما خودمان را تحریم‌ کردیم، برای شفاف سازی و هوشمندسازی پراکنده کاری داریم. مبنای بنده در دولت چهاردهم شفاف‌سازی، هوشمند‌سازی و مردمی‌سازی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422778" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422778?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: برای عقب نماندن باید با دنیا ارتباط اینترنتی داشته باشیم

پزشکیان در ادامه مناظره گفت: جواب زاکانی را نمی دهم چون بعید می‌دانم تا پایان در رقابت بماند.

یایید نظرسنجی از مردم انجام دهیم ببینیم راضی هستند یا نه؟ اوضاع خوب است یا نه؟

اگر می خواهیم از قافله علم و تمدن عقب نمانیم باید با دنیا ارتباط اینترنتی داشته باشیم؛ با درنظر گرفتن محدودیت های امنیتی که باید لحاظ کرد.

نخبگان به خاطر اینکه بستر کارهایشان فراهم نیست از کشور می روند، اگر بستر را هم فراهم کردیم موانع بسیاری بر سر راه آن گذاشتیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422779" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422779?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: دولت باید آسیب‌های فضای مجازی را کاهش دهد

جلیلی گفت: وظیفه دولت در مواجهه با فصای مجازی چیست؟ امروزه فضای مجازی با زندگی مردم عجین شده لذا دولت باید از فرصتها استفاده کرده و آسیب‌های این عرصه را کاهش دهد.

باید جلوی هرزه نگاری و کلاهبرداری گرفته شود. 

شبکه ملی اطلاعات در تمام این سالها ۶۰ درصد موفقیت و پیشرفت کمی داشته است، دولت شهید رئیسی برای ۴۰ درصد خانواده‌ها فیبر نوری قرار داده که اینترنت پرسرعتی است و اتفاق مبارکی رقم خورده و از سوی دیگر ۹۰ درصد روستاها از اینترنت برخوردار شدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422780" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422780?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: باید پلتفرم‌های بزرگ ایجاد کنیم

قاضی‌زاده هاشمی در این بخش گفت: بعضی حرف‌ها را که مردم می‌شوند با خودشان می‌گویند انگار اینها فرزندان ما را فرزندان خود نمی‌دانند.

اصلا ما کل فیلترینگ را برداریم و بستر پیام‌رسان‌ها را روی خارجی‌ها ببریم اما اگر یک‌دفعه کسی کلاهبرداری کرد باید چه کنیم؟

همان اقدامات که به عنوان حکمران برای فرزندان خود انجام می‌دهیم باید برای مردم نیز انجام دهیم. ما باید به اقدامات خود سرعت بدهیم. کم کاری در این حوزه داریم.

باید به سمت بزرگ کردن اين بازار برویم و پلت‌فرم‌های بزرگ ایجاد کنیم و بتوانیم در تولید پهنای باند و در حوزه فضا توسعه ایجاد کنیم. ما قرار است خادم این مردم باشیم تا آنها آرام زندگی کنند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422793" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422793?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی خطاب به پزشکیان:تا انتها می‌مانم نمی‌گذارم رئیس جمهور شوی

ستادهای پورمحمدی و پزشکیان با هم هماهنگ کردند که علیه من صحبت کنند، اگر با هم هماهنگ کردید بنده نمی‌گذارم که حق مردم را کسی ضایع کند.

حتما تا انتها می‌مانم و نمیگذارم شما (پزشکیان) رئیس‌جمهور شوید.

اگر بنا باشد کسی راجع به فیلتر صحبت کند آقای پورمحمدی نباید صحبت کند چون ایشان بیشترین عاملیت را در این زمینه داشته است.

نمی‌گذارم حق شهید رئیسی نابود شود؛ کاری که روحانی نکرد و زیرساخت‌ها را توسعه نداد، این شهید بزرگوار توسعه داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422794" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422794?width=400&height=300"></script></div>

مرحله سوم مناظره

پس از وقفه‌ای کوتاه مرحله سوم مناظره با محور سیاست گذاری در تولیدات فرهنگی و هنری آغاز شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422800" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422800?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: باید از ظرفیت‌های فرهنگی را با پذیرفتن تفاوت‌ها استفاده کنیم

در ابتدای این مرحله پورمحمدی گفت: کشور ما فرهنگی است ،اقتدار فرهنگی داریم و اصلا انقلاب ما فرهنگی بوده و قله‌های فزهنگی و هنری زیادی را فتح کردیم، هیچ کشوری بدون سیاست فرهنگی نیست. 

در حوزه فرهنگی؛ برخی سیاس‌ت ها مستقیم و صریح و برخی غیر مستقیم و حمایت کننده هستند و این مدل دوم حاشیه کمتری دارد و من پشتیبان مدل دوم هستم. 

ما در جای جای ایران باید ظرفیت های فرهنگی را با مدیریت صحیح با پذیرفتن تفاوت های فرهنگی مناطق بپذیریم و از آنها استفاده کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422812" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422812?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: باید امنیت پلتفرم‌های داخلی را افزايش دهیم

قالیباف در این بخش از اظهارات خود گفت: حتما فضای مجازی فضای زندگی مردم است ، ما در اینترنت محدودیت نمی‌خواهیم و مصون سازی را نیاز داریم.

باید از پلتفرم‌های داخلی مثل نشان،  بله، ایتا حمايت کنیم و امنیت آنها را افزايش دهیم. 

در تولید محتوا عقب هستیم، دولت باید از توليد محتوا حمایت کند. نظارت دقیق و هوشمند در فضای مجازی خواهم داشت. با یک پلتفرم خارجی باید مشارکت کنیم.

عدالت در فرهنگ و هنر مهم است، فرصت‌هایی که در تهران قرار دارد در شهرستان‌ها کمتر است. عدالت فرهنگی یکی از چالش‌های دولت چهاردهم است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422813" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422813?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: زاکانی یا جای خدا نشسته یا جای مردم

پزشکیان در این بخش گفت: موانعی که باعث می‌شود هنرمندان ما در زیرزمین‌ها فعالیت کنند را باید اصلاح کنیم.

واحدهای مسکونی مهر که در زمان آقای احمدی نژاد شروع به کار شد، نه مسجدش و نه مدرسه اش و نه ورزشگاهش و نه کتابخانه و جای تفریحش دیده نشده و فقط مسکن ساخته شده است.

برای کتابخوانی یکی از مشکلات ما گرانی کتابهاست.

باید دولت به فیلم و فیلمسازان کمک کند که تقویت شوند و موانع مقابل کارگردانان و هنرپیشه‌ها باید برداشته شود.

اینکه آقای زاکانی گفت نمیگذارم شما رئیس‌ جمهور شوید نشان می‌دهد یا جای خدا نشسته یا جای مردم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422820" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422820?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: مدیر فرهنگی باید بین اهالی فرهنگ و هنر شناخته شده باشد

جلیلی پس از پزشکیان گفت: از افتخارات کشور ما تولیدات فرهنگی فراوان در حوزه‌های مختلف است.

اگر آمریکا سعی می‌کند در پیشرفت هسته‌ای جلوی پیشرفت ایران را بگیرد در زمینه های فرهنگی نیز تلاش های زیادی علیه دارد تا جلوی موفقیت های فرهنگی کشور را بگیرد. 

باید یک نقشه کلان در حوزه تولیدات فرهنگی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. دولت باید نقشه کلانی در این راستا داشته باشد. مدیر فرهنگی باید بین اهالی فرهنگ و هنر شناخته شده باشد و بتواند هنرمندان را راهبری کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422825" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422825?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: باید هویت خود را با تکیه بر هنرهای اصیل نشان بدهیم

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت ما باید نقش پیشرانی خود را در توليدات فرهنگی ایفا کند، امروز فرهنگ ما مورد تهاجم رقباست، این خلا و کم‌کاری ماست که باید در برابر هجوم بیگانه پاسخ در خور بدهیم.

ما زیباترین داستان‌های انسانی را داریم، شهدا قهرمانان ما هستند و یک یک آنها قابلیت تعریف گسترده دارند، در بنیاد شهید از ۸ اثر حمایت کردیم اما خیلی کم است.

اگر آثار فاخر تولید کنیم در خارج از کشور نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. در عرصه‌های مختلف باید هویت خود را با تکیه بر هنرهای اصیل نشان بدهیم.

باید فضا را باز کنیم و اجازه دهیم هنرمند تولیدات خود را انجام‌ بدهد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422831" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422831?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: در دولت خدمت به هنرمندان و صندوق اعتباری هنر توجه می‌کنیم 

زاکانی در این بخش از مناظره گفت: دولت خدمت حامی مردم در تولیدات درست فرهنگی و هنری است.

فرهنگ مثل هواست. فرهنگ امری است که اگر ملتی با او آشنا شد آینده خود را می‌تواند به بهترین نحو بسازد.

توجه به هنرمندان و صندوق اعتباری هنر در دولت خدمت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

من نه خدا هستم و نه ملت، مردم آگاه شده‌اند به بصیرت مردم توهین نکنید.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422839" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422839?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: شبکه نمایش خانگی بستری قوی است

پورمحمدی در ابتدای بخش بعدی مناظره گفت: بسیاری از سیاه‌نمایی‌ها و بدبینی‌ها بر معرفی دستاوردهاسایه انداخته است و‌ موجب ندیدن پیشرفت‌های کشور شده است. 

موضوع کتاب قله فرهنگ است و کشوری در عرصه فرهنگ می تواند اعتلا و برتری داشته باشد که فرهنگ کتابخوانی در آن بالا باشد، اگر اقتصاد قوی باشد می‌توان به عرصه فرهنگی نیز بهای بیشتری داد و حمایت بیشتری صورت گیرد. 

شبکه نمایش خانگی در کشور بستری قوی است تا بتواند از نظر اقتصادی به کمک فرهنگ بیاید. بناست در دولت چهاردهم نهاد نظارتی بر سینمای خانگی را تقویت کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422843" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422843?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: باید فرهنگ را از سیاست‌زدگی دور کنیم 

پس از پورمحمدی قالیباف گفت: ما باید تلاش کنیم فرهنگ را از سیاست‌زدگی دور کنیم تا آسيب نبیند، در بحث تخصصی باید اهل فن وارد شوند.

فرهنگ را هم مردم تولید می‌کنند و هم پخش می‌کند و دولت باید به وظیفه تولی‌گری خود بپردازد در ۱۲ سال خدمت در شهرداری با همین نگاه کار کردم.

بیش از ۳۶۰ کتابخانه ساختیم، در عرصه هنر چند ده هزار صندلی سینما با استانداردهای روز ساخته شد و بسترسازی شد.

از ما پذیرفته نیست امروز استانی داشته باشیم که یک سینما ندارد حتما باید عدالت در این حوزه اجرایی شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422856" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422856?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: ممیزی نباید سلیقه‌ای باشد

پزشکیان در بخش از مناظره گفت: تلاش خواهم کرد دولت من دولت فرهنگی باشد نه اینکه فرهنگ را دولتی کنیم.

ممیزی باید شفاف و مطابق قانون صورت بگیرد و به هیچ وجه نباید به صورت سلیقه ای باشد.

ممیزی هایی را که به صورت سلیقه ای انجام می گیرد را رد می کنم و به هیچ وجه اجازه مداخله سایر دستگاه ها در حوزه تخصصی فرهنگ را نخواهم داد.

پذیرش عقلانی قواعد بین المللی از جمله قانون مالکیت معنوی یک ضرورت است‌، باید آن را بپذیریم و چهارچوب آن را مصوب کنیم.

تلاش حداکثری برای بازسازی اعتماد‌ و امید در اهالی فرهنگ خواهم کرد و این رویکرد مانع از فرار و مهاجرت نخبگان خواهد شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422862" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422862?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: رئیس جمهور باید مصرف کننده حرفه‌ای تولیدات فرهنگی باشد

پس از پزشکیان جلیلی گفت: رئیس جمهور باید مصرف کننده حرفه ای تولیدات فرهنگی باشد و‌ نقش راهبری را در فرهنگ کشور و‌ بودجه هایی که قرار است به این حوزه داده شود دارا باشد.

بودجه‌های فرهنگی نباید به بنا و وسایل حوزه فرهنگی برسد بلکه باید به تولیدات فرهنگی براساس منطق فرهنگی و قانون برسد. 

اگر مدیر فرهنگی، فرهنگ را خوب نشناسد مشکلاتی دربر خواهد داشت، مشکلات و فرصت‌های این عرصه را نمی‌شناسد و بودجه های این حوزه هدر می‌رود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422867" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422867?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: اینجا کسی دولت روحانی را گردن نمی‌گیرد

قاضی‌زاده هاشمی در این بخش گفت: ما باید به مردم و اهالی فرهنگ اعتماد کنیم و بپذیریم صدا وسیما تنها فعال این عرصه نیست و تلاش کنیم با جامعه فرهنگی به تفاهم برسیم.

اگر کسی در فضای مجازی توانست تولیدی داشته باشد باید در فروش باند اینترنتی سهیم باشند.

دولت باید از خرید محصولات‌ فرهنگی حمايت کند و پلکانی یارانه بدهد. دولت وظيفه دارد که عموم مردم به محصولات فرهنگی دسترسی داشته باشند.

آقای زاکانی برای مقایسه بین دولت روحانی و شهید رئیسی تلاش می‌کند اما اینجا ظاهرا کسی دولت روحانی را گردن نمی‌گیرند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422879" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422879?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: باید به اصحاب فرهنگ و هنر احترام گذاشت

زاکانی در انتهای این بخش گفت: مردم سالاری دینی که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد فقط در حوزه سیاست و آن هم در پای صندوق های رای خلاصه نمی‌شود بلکه باید عمق پیدا کند و در حوزه فرهنگ و اجتماع و اقتصاد هم عملا شاهد مشارکت مردمی باشیم.

در حوزه فرهنگ‌، توجه به حلقه های میانی و دقت در ایجاد سازوکارها و فناوری های جدید برای تفریح و شادی برای ما موضوعیت دارد.

باید به فرهنگ به عنوان مدار سایر نظامات توجه کرد و تعلیم و تربیت را به عنوان یک پیشران پذیرفت. باید به اصحاب فرهنگ و هنر احترام گذاشت، ما محتاج به اصحاب فرهنگ و هنر هستیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422874" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422874?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: باید به زنان اعتماد کنیم

در بخش پایانی مناظره پورمحمدی گفت: در قضاوت گذشته باید انصاف داشته باشیم تا بعدها آیندگان نیز انصاف را در مورد ما رعایت کنند. 

باید به زنان اعتماد کنیم و از توان آنها برای رشد و توسعه مادی و معنوی ایران استفاده کنیم. بین سیاست حکیمانه جذب حدکثری و یا حذف حداکثری تفاوت وجود دارد.

در موضوع حجاب، برخی حسرت همین حجاب نیم بند قبل از پاییز ۱۴۰۱ را می‌کشند لذا باید بین فرهنگ امنیتی و امنیت فرهنگی انتخاب کنیم همچنین بین دولت مداخله گر در امور فرهنگی یا دولتی مسئولیت پذیر انتخاب کنیم.

مردم؛ دولت قرار شما را سرمایه بی بدیل این کشور میداند و در جریان مشکلات شماست برای باز کردن گره‌های شما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422890" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422890?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: از همه ظرفیت‌ها برای تحول در عرصه فرهنگ استفاده خواهیم کرد

قالیباف در بخش جمع‌بندی خود گفت: رهبر معظم انقلاب، فارغ از رهبر و ولی بودن برای ما بدون شک یک شخصیت بی نظیر در عرصه مسائل فرهنگی و هنری در ابعاد مختلف هستند و در دنیا شناخته شده هستند در این عرصه.

ایشان در سال ۹۵ توصیه داشتند به مدیران فرهنگی که هزاران مجموعه خودجوش مردمی که کار فرهنگی می‌کنند باید روز به روز توسعه یابند و دستگاه های فرهنگی به اینها کمک کنند.

ما با این نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ چه کردیم؟ به عنوان مثال ۱۰۰ میلیون تومان به دستگاه‌های فرهنگی می‌دهیم و ۱۰ میلیون خروجی ندارند. مردمی‌سازی را باید در فرهنگ بگنجانیم.

فرهنگ غوغا می‌کند در دولت خدمت و پیشرفت از همه ظرفیت‌ها برای تحول در عرصه فرهنگ استفاده خواهیم کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422891" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422891?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: برخورد با دخترانی که پوشش متفاوت دارند نباید خشن باشد

پس از قالیباف پزشکیان گفت: در دیدگاه اعتقادی، فرقی بین زن و مرد در رابطه با تلاش و کاری که می کند دیده نشده است.

نوع برخورد ما با دخترانی که پوشش متفاوت دارند نباید اجباری و خشن باشد. باید با این دختران با زبان خوش برخورد کنیم.

درباره هنر‌، فیلم و سینما دولت باید سیاست گذاری کند و اختیار را به خانه سینما و خانه تئاتر بدهد.

برجام همان دولتی که این‌ها به آن گیر می‌دهند را این دولت نتوانست به توافق در موردش برسد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422897" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422897?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: تولید فرهنگی می‌تواند یک جهان فرصت ایجاد کند

جلیلی در این بخش از مناظره گفت: باید سهم خود را از فناوری‌ها مشخص کرده و از آنها به عنوان فرصتی برای پیشرفت استفاده کنیم.

امروز یک جهان فرصت وجود دارد که منتظر شنیدن ما در حوزه تمدنی اسلام، عید نوروز و سایر مسائل دیگر است.

تولید فرهنگی می‌تواند جهان را در بربگیرد و یک جهان فرصت ایجاد کند. برای سالها نیز باقی می ماند و این همان عمق راهبردی تولیدات فرهنگی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422902" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422902?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: عرصه‌ فرهنگ را باید به اهالی فرهنگ بسپاریم

قاضی‌زاده هاشمی پس از جلیلی گفت: در دولت خود فرهنگ کارت را برای استفاده‌ از خدمات فرهنگی در اختيار اهالی فرهنگ قرار خواهم داد.

در عرصه عرف جامعه با فيلترينگ برخورد خواهم کرد، نظارت بر عرصه‌ فرهنگ را باید به اهالی خود فرهنگ بسپاریم، درست نیست دادگاه فرهنگی داشته باشیم.

عده‌ای هستند که گویی نان آنها در ناامید کردن مردم است وقتی دولتی مثل سیزدهم به حل مسئله مردم نزدیک می‌شوند سعی می کنند چالش ایجاد کنند.

برخی با عناصر فرهنگی طوری رفتار می‌کنند که گویی انتظار رای دارند، دختران ما عفیف هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422910" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422910?width=400&height=300"></script></div>

 

زاکانی: برای اوضاع کشور برنامه تحول دارم

در پایان این قسمت از مناظره زاکانی گفت: کارنامه بنده مشخص است، بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و در همه ادوار مختلف تا امروز پاسخگوی کارهای خود هستم و در سمت درست تاریخ ایستاده‌ام.

نسبت به اوضاع کشور اشراف و برنامه تحول دارم و از بیان آن هم ابایی ندارم.

من مشهورم به اینکه در حق خواهی جوری عمل می‌کنم که بعضا مخالفین به من پناه می‌آورند و حقوقشان را استیفا می‌کنند، آقای پزشکیان این موضوع را از ستادش جویا شود.

کارشناسان در میزگرد اقتصادی به من گفتند که نکاتی که من به آن ها اشاره کردم کشور را متحول می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422914" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779232/422914?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما