شناسهٔ خبر: 67298531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری؛

جلیلی: پیروزی‌های انقلاب مرهون نقش زنان است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیروزی‌های انقلاب مرهون نقش زنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از برگزاری سومین مناظره انتخاباتی در شامگاه جمعه اول تیر ماه ۳۱ به صدا و سیما آمد تا در موضوعاتی پیرامون فرهنگ، انسجام فرهنگ و حکمرانی فرهنگی برنامه‌های دولت خود را تشریح کند.

جلیلی که طبق قرعه‌کشی انجام شده در صندلی شماره چهار نشسته است، در بخش ۴ دقیقه‌ای بخش اول مناظره حول محور سبک زندگی، تحکیم بنیاد خانواده و افزایش نرخ موالید، گفت: خدمت مردم عزیز سلام عرض می‌کنم به ویژه زنان بزرگوار و قهرمان این مرز و بوم، بسیاری از موفقیت‌های کشور ما مرهون زنان است نقش آفرینی که زن مسلمان در عصرهای مختلف داشته است. در کتاب خاطرات مرگان شوستر در ۱۰۰ سال قبل که ۱۱ ماه در ایران بود، بیان کرده من وقتی عزم و نفوذ زنان مسلمان را می‌بینم آیا جا ندارد به عزت زن محجبه ایرانی درود بفرستیم؟

دشمن بر روی زن که نقطه قوت ماست متمرکز شده

وی ادامه داد: دشمنان در سال‌های اخیر بر روی زنان متمرکز شده‌اند و آیا این یک نقطه ضعف در انقلاب ما بوده و یا یک نقطه قوت و عمیقاً معتقدم که تمرکز آنها به این دلیل است که می‌دانند که این یک نقطه قوت انقلاب اسلامی و مردم است که مردم با آن می‌توانند توانمندی‌ها، قدرت و موفقیت‌های خود را به رخ بکشند.

غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: غرب در موضوع زن به بن‌بست رسیده است و به چالش‌های جدی رسیده که خودشان در مقالاتشان به آن اعتراف دارند و همان کسانی که امروز در برابر کشتار ده‌ها هزار زن در غزه و فلسطین سکوت می‌کنند بلکه با قاتلان عکس یادگاری می‌گیرند یکباره در موضوع زن در ایران بسیار فعال می‌شوند چرا چون آنها قوت و موفقیت ما را در عرصه مقاومت و پیشرفت می‌بینند. چرا که نیمی از جمعیت خودمان را که زنان بودند کنار نگذاشتیم و آنها می‌دانند که زنان را با قدرت و الگوی جدید وارد صحنه کردیم و مدلی را به جهانیان نشان می‌دهیم که همه آنها متحیر مانند. یک زن مسلمان کارآفرین و مادر نمونه در عرصه‌های مختلف موفقیت خود را نشان می‌دهد.

زنان ما نگران سانسور نقش‌آفرینی خود هستند

جلیلی افزود: بحث ملت این است که آن چیزی گه زنان ما از آن نگران هستند که چرا نقش زن و نقش آفرینی زن سانسور می‌شود. ما امروز موفقیت‌های بزرگی در کشورمان داریم که توسط زنان رقم می‌خورد و البته مادران شهدا و همسران گرامی شهدا در جایگاه خود و زنان کشور ما موفقیت‌های بزرگی را رقم زدند ما زنان دانشمند و ارزشمندی را داریم که در عرصه‌های علمی فعالیت می‌کنند. به تازگی از شرکت هوایی مپنا بازدید کردم و دیدم که نیمی از ۲۵۰ کارشناس ارشد، زن بودند و کارهای بزرگی را انجام می‌دهند و در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم که زنان با عفاف و حیا نمونه دقیق و مؤثری را به جهان نشان می‌دهد.

به وصیت حاج قاسم عمل کنیم

وی گفت: به عنوان معاون اروپای وزارت امور خارجه به نروژ رفته بودند و آنجا یک خانم دیپلمات نروژی در ایران دوره‌ای را تحت عنوان فقه و مبانی حقوق تحصیل کرده بود و می‌گفت شما چرا از این قوت‌های خودتان دفاع نمی‌کنید و آنها را عرضه نمی‌کنید؟ اینها می‌تواند بسیار قوی باشد. شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه خود این رابطه بیان کرده بود که من از نامزدها می‌خواهم که همانند پدران جامعه به مسئولیت خود پیرامون حراست از جامعه توجه کنند نه با بی مبالاتی به خاطر احساسات و جلب برخی از آرای احساسی زودگذر از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده‌ها را از هم بپاشاند. این وصیت‌نامه حاج قاسم عزیز ماست که جان خود را برای دفاع از این سرزمین و زنان این سرزمین فدا کرد در مقابله با داعش و مقابله با تحجر، اما این قدرت می‌فهمد که نقطه قوت ما چیست؟

حجاب برای حضور اجتماعی زن هست

جلیلی در ۴ دقیقه دوم از بخش اول، گفت: بحث مهمی که باید به آن تاکید کرد این است که نباید اجازه داد نقش پرشکوه زنان ایران در عرصه‌های مختلف سانسور شود درباره اهمیت زن جایگاه آن در پیشرفت و جهش کشور صحبت کردم و حالا می‌خواهم بگویم که وظیفه دولت چیست رئیس جمهور چه نقشی دارد؟ یعنی همه زنان ایران باید ببینیم چرا نقش زنان خانه‌دار دیده نمی‌شود؟

وی ادامه داد: یک زن با تربیت صحیح فرزند و آرامشی که در خانواده ایجاد می‌کند فرزندانی را به جامعه تقدیم کرده که پیشرفت بالندگی و موفقیت‌های کشور هستند و اگر دولت می‌خواست این کار را با کارمندان دولت انجام دهد باید چه میزان کارمند استخدام می‌کرد؟ خیلی از هزینه‌هایی که در دستگاه‌های دیوان سالاری نتیجه مشخصی ندارد و در حالی که زنان نقش مؤثری در جامعه ایفا کردند و ما برای آنها طرح مفصلی داریم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: زنان کارآفرین بسیار ارزشمند هستند و باید نقش آنها به خوبی دیده شود، همینطور زنان بد سرپرست باید مورد توجه باشند. زنان عشایر نقش‌های مختلفی ایفا می‌کنند و علاوه بر نقش مادری و همسری در تولید نیز نقش آفرینی می‌کنند. این ارزش و عظمت را نباید سانسور کنیم و این وظیفه دولت است که اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفت کند و می‌گوئیم خانواده سلول جامعه است دولت باید برای آن برنامه داشته باشد.

جلیلی افزود: برای تقویت خانواده طرح‌های مختلفی داریم. همه خانواده‌های ایرانی حتی آن‌هایی که خیلی مذهبی نیستند آزادی داشتن حریم عاشقانه در خانواده برایشان بسیار مهم است، ببینیم حجاب چه موضوعی دارد؟ حجاب برای حضور اجتماعی زن هست. حریم خانواده را تقویت می‌کند تا زن بتواند به بهترین شکل نقش خود را ایفا کند.

جلیلی در ۴ دقیقه اول از بخش دوم، پیرامون حکمرانی فضای مجازی و در پاسخ به موارد مطرح شده حول محور کسب و کار فضای مجازی و فیلترینگ و اینترنت ملی و تحقق برنامه هفتم توسعه مواردی را بیان کرد و گفت: من ابتدا به همه متخصصان و دانشمندان درود می‌فرستم و بعد به تبع آن به همه کاربرانی که در فضای مجازی منفعل برخورد نکردند درود می‌فرستم که سعی کردند فضای مجازی را خوب بشناسند و خوب بر آن سوار شوند و حکمرانی کنند. خطاب من کسانی است که در فضای مجازی داخلی کارهای خوبی انجام دادند پیام رسان‌هایی داخلی مثل بله، روبیکا، سروش، ایتا، نشان، بلد، سلام، اسنپ، تپسی، کافه بازار، باد صبا و … کار بزرگ انجام دادند. اینکه در موضوع فضای مجازی برخورد فعالانه داشتند و منفعل نبودند.

وی ادامه داد: امروز در سطح جهان نقش سکوهای فضای مجازی یک نقش فزاینده‌ای در حکمرانی دارد. امروز همه می‌گویند مرزهای جدید آنجایی است که سکو کاربر مؤثر و فعال داشته باشد و برای همین خیلی از دولت‌ها و قدرت‌ها دنبال بین‌المللی کردن سکوهای خود هستند. و البته دولت‌ها درصدد ایجاد قوانین سختگیرانه برای سکوهای دیگر هستند. همان اقدامی که آمریکایی‌ها برای تیک تاک انجام دادند. اخیراً اروپا قانون دوقلو را تصویب کرد و محدودیت‌های برای آمریکا و قائل شد. می‌خواهم بگویم که وضعیت موجود فضای مجازی در عرصه جهانی، تأثیر فراتر از مرزهای داخل و در مباحث بین‌الملل دارد که حالا به آن نمی‌پردازم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در بحث هوش مصنوعی نگرانی را مطرح می‌کنند که اگر در این فضا کسانی بتوانند حاکم شوند و از یک طرف اطلاعات معتبر را سرکوب کنند و از طرف دیگر داده‌های غلط را اشاعه دهند که می‌تواند همه مناسبات را در حکمرانی‌ها و فرهنگ در کشورها بر هم بریزد. بر همین اساس این یکی از ابزارهای سلطه است. شاهد هستیم که تصویر حاج قاسم را حذف می‌کنند و یا ده‌ها هزار سایت‌های علمی را بر روی جوانان ما فیلتر می‌کنند. هر چه را که نمی‌خواهند یکباره کنار می‌گذارند.

جلیلی افزود: من برای این به دانشمندان داخلی درود فرستادم که آنها کار کردم و کشور ما را بی‌نیاز کردند. نگذاشتم کشور ما مصرف کننده‌ای باشد که تابعی از حکمرانی آنها باشد بلکه حکمرانی را به داخل کشور آوردن و نشان دادند که اگر فعال برخورد بکنیم مردم استقبال می‌کنند، امروز می‌بینید که نشان جای ویز را گرفته است و همینطور خیلی از سکوهای دیگر و می‌خواهم بگویم که سکوهای ارتباطی امروز می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند. اگر ما از یک جهان فرصت و یک ایران جهش صحبت می‌کنیم سکوی جهش یک ظرفیت خوب ما در همین زمینه فضای مجازی و سکوهای داخلی است که متخصصان و افراد صاحب نظر در این زمینه می‌توانند کار بسیاری ایجاد کنند و بسیار موفق باشند.

وی در رابطه با آثار استفاده از فضای مجازی برای جهش کشور گفت: در رابطه با اشتغال صحبت می‌کنم و اگر از همین ظرفیت و تولید محتوا در فضای مجازی استفاده کنیم و ۱۰ درصد هزینه اینترنت را به او بپردازیم موج وسیعی از اشتغال ایجاد می‌شود. در این بستر برای بسیاری از افراد جامعه و زنان شغل ایجاد می‌شود و چقدر می‌توانند درآمد کسب کنند. به این شرط که دولت وظیفه خود را انجام دهد و سهم آنها را از اینترنت پرداخت کند.

جلیلی در ۴ دقیقه دوم از بخش دوم مناظره در ادامه بیان برنامه‌های خود حول محور حکمرانی فضای مجازی، گفت: امروز وظیفه دولت چیست؟ دولت باید فرصت‌ها را شناسایی کند و تهدیدها را به صفر برساند. امروز فضای مجازی مانند فضای واقعی با زندگی مردم عجین شده است. اگر از حقوق مردم صحبت می‌کنیم حق آنها این است که داده‌های آنها حفظ شود. در فضای مجازی مانند فضای واقعی جلوی کلاهبرداری گرفته شود. جلوی هرزه نگاری و چیزهایی که آسیب می‌زند گرفته شود.

وی ادامه داد: این یک بحث اساسی است که اگر هر محدودیتی پیش می‌آید، راجع به یک حق صحبت می‌کنیم و باید بدانیم که یک حق و آزادی چگونه پایدار می‌ماند و چگونه می‌تواند مستمر باشد؟ وقتی که همراه با مسئولیت پذیری باشد. ما فکر می‌کنیم به جای محدودیت باید مسئولیت پذیری هوشمندانه، کاملاً روشن و قانونی غیر سلیقه‌ای شکل بگیرد. هر عرصه‌ای همینطور باشد چه سکوهای داخلی و چه سکوهای خارجی، این‌طور باشد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: از دوستان خواهش می‌کنم گزارش‌های ما واقعی باشد و به اعداد استناد کنند. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خرداد ماه می‌گوید که ارزش تراکنش‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، با افزایش ۲۵۰ درصد در ارزش و ۴۰ درصد در تعداد مواجه بوده است. این یک نکته ارزشمند است. همانطور که آقای قالیباف هم گفتند شبکه ملی اطلاعات را در تمام این سال‌ها با ۲۰ درصد تحویل گرفته بودند و حالا ۶۰ درصد موفقیت داشته است.

۸ درصد از تولید ناخالص ملی ما از این اینترنت است

جلیلی افزود: دولت برای ۴۰ درصد خانواده‌های شهری فیبر نوری قرار داده است صدها برابر سرعت اینترنت را افزایش داده است و ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ما اینترنت دارند و این‌ها زحمات ارزشمند دولت شهید رئیسی است. و در هیئت عالی نظارت دیدیم که چقدر مجلس جدیت به خرج داد تا موانع توسعه اینترنت برطرف شود.

وی گفت: ۸ درصد از تولید ناخالص ملی ما از این اینترنت است و می‌توانیم این را به ۲۰ درصد برسانیم. هر ایرانی وقتی فقط مصرف کننده نباشد و تولید کننده باشد حتی اگر کالا و خدمات نداشته باشد می‌تواند یک نقش مؤثر داشته باشد. تولید محتوای علمی آموزشی و سرگرمی می‌تواند مورد حمایت باشد ی‌تواند مورد حمایت باشد و همه مهمتر آن عدالتی است که با فضای مجازی در رسانه و آموزش به دست می‌آید و باید مورد توجه باشد. همینطور عدالت خدماتی و این عرصه‌ها و عرصه‌های مهمی است.

مدیر فرهنگی باید بداند فیلم و رمان چیست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه اول بخش سوم مناظره، پیرامون سیاست‌گذاری در امور تولیدات فرهنگی و هنری، برنامه‌های خود را تشریح کرد و گفت: از افتخارات کشور ما این است که تاریخ آن مملو از تولیدات فرهنگی است از دیوان‌های شعر و صنایع فرهنگی، امروز زیرساخت‌های فنی و بسیار ارزشمندی برای تولید فرهنگی داریم و دشمن بسیار تلاش می‌کند با تمام توان جلوی این را بگیرد. همون قدر که سعی می‌کند جلوگیری کند از پیشرفت هسته‌ای و برخی از صنایع ما در زمینه پیشرفت‌های هنری هم همین تلاش را می‌کند. فیلم‌هایی مثل آرگو و ۳۰۰ از جمله تلاش‌های آنها است.

بیان کرد: می‌خواهم بگویم که دشمن با همه تلاشی که می‌کند نتوانسته است از زیرساخت‌های خوبی که امروز داریم جلوگیری کند. می‌خواهد جلوی موفقیت‌های خوب کشور را بگیرد اما من می‌گویم که دستاوردهای ما شعار نیست و در سال‌هایی که مطالعه می‌کردم، آقای احمدرضا معتمدی را شناختم که فلسفه فیلم را نوشته است و سه فیلسوف برای آن مقدمه نوشته‌اند. در صورتی که همه او را فقط به عنوان یک کارگردان می‌شناسند.

جلیلی افزود: ما امروز زیرساخت‌های بسیار ارزشمندی برای تولیدات فرهنگی داریم اما باید نقشه کلان داشته باشیم. باید مشخص باشد که برای کودکان چه سهمی در این تولیدات قرار می‌دهیم و یا برای روستاییان و همینطور برای تاریخ و مفاخر ملی مان چه سهمی اختصاص می‌دهیم. دولت باید بگوید که چه نقشه کلانی برای فرهنگ دارد و مدیر فرهنگی باید حتماً کسی باشد که در بین اهل خبره و هنر، شناخته شده باشد و او را بپذیرند و این توان را داشته باشد که جوانانی که در این عرصه هستند را راهبری کند.

وی گفت: مسئول فرهنگی کلان کشور باید کسی باشد که اگر تولید کننده حرفه‌ای در کشور نیست حداقل مصرف کننده حرفه‌ای باشد و بداند شعر، رمان، فیلم و رسانه چیست؟ اگر این‌طور نباشد طبیعتاً فرهنگ ما نمی‌تواند جایگاه خود را پیدا کند و آن راهبری لازم را که باید داشته باشد نخواهد داشت.

رئیس جمهور باید فرهنگ را بشناسد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه دوم از بخش سوم مناظره، ادامه نظرات خود را پیرامون سیاست‌گذاری فرهنگی بیان کرد: معتقدم رئیس جمهور به دلیل جایگاهی که دارد باید حداقل یک مصرف کننده درجه یک محصولات فرهنگی باشد و فرهنگ را بشناسد. جمهور باید بتواند نقش راهبری خود در فرهنگ کشور را و در اداره بودجه‌هایی که به حوزه فرهنگ تخصیص داده می‌شود به خوبی ایفا بکند. رئیس جمهور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

جلیلی افزود: مدیریت فرهنگی مدیریت عابر بانکی نیست که فقط پول بدهد و گزارش ثمره بودجه‌هایی که اختصاص داده می‌شود باید با توجه به آثاری که دیده می‌شود بررسی شود. جای فرهنگی نباید به ستادهای چاق و چله اختصاص یابد و باید آثار فرهنگی خودشان را نشان دهد و مردم نیز در این رابطه انتظار محصولات خوب فرهنگی را دارند و باید استانداردسازی بر اساس منطق فرهنگی و قانون اتفاق بیفتد و این بسیار مهم است.

وی گفت: اگر مدیر فرهنگی در این زمینه اشراف نداشته باشد با کمترین مسئله‌ای نمی‌تواند کمک لازم را بکند و خطاها را از بین ببرد. یک زمان یک نامه به دست من رسید که گفتند به نظر ما پخش این فیلم به صلاح نیست و من فیلمنامه را از کارگردان گرفتم و مطالعه کردم و دیدم هیچ مشکلی ندارد. فیلم ساخته شد و بسیار هم مورد استقبال واقع شد و نه تنها به امنیت ملی لطمه نزد بلکه بسیار هم کمک کرد.‌

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: هم اکنون ۳۵ صنف وجود دارد که در صنعت سینما مشغول به کار هستند و وقتی نگاه می‌کنیم از سال ۱۳۶۸، شغل کارکنان سینما را به عنوان صیادان فصل جنوب ثبت کرده‌اند. این‌ها هنوز ردیف مشخصی ندارند و قانون اصلاح نشده است. ما هم اکنون فرصت‌های خوبی داریم و لازم است آنها را بشناسیم.

جلیلی، گفت: ده‌ها هزار میلیارد تومان گردش مالی بازی‌های یارانه‌ای است و یا در حوزه تولیدات انیمیشن مانند تولید فیلم پسر دلفینی می‌توان گفت که این‌ها فرصت‌های خوب کشور ما است. اگر این موضوعات را جدی بشناسیم آثار خوبی خواهد داشت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش جمع‌بندی مناظره سوم در حوزه انسجام اجتماعی و حکمرانی فرهنگی، با کسر زمان‌های اضافه، ۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه فرصت برای بیان مطالب خود داشت و گفت: من حرف زیاد دارم اما زمان من کم است و بخشی از آن را فردا در جمع مردم عزیز اصفهان و بعد در جمع مردم عزیز خوزستان خواهم گفت. حضرت امام ۱۰۰ روز قبل از ارتحال جمله‌ای را فرمودند و در پیام منشور روحانیت گفتند که چه بسا شیوه‌های رایج اداره امور مردم در سال‌های آینده تغییر کند و گفته بودند که باید از هم اکنون برای این موضوع فکر شود. و ما در این موضوع تأخیر داریم همه این مواردی که امروز راجع به فناوری‌ها صحبت می‌شود همان مواردی است که حضرت امام در خشت خام دیده بود. ما باید سهم خود را از فناوری‌ها روشن کنیم و استفاده حداکثری را از آنها داشته باشیم. نگاه من این است که همه این‌ها برای ما فرصت است نه تهدید.

جلیلی افزود: می‌خواهم نگاهم را در موضوع فرصت فرهنگی مطرح کنم‌، سوال می‌پرسم چند نفر از ما اسم فیلم جوئد میادین را شنیده‌ایم؟ فیلمی راجع به یکی از زنان قهرمان ملی اندونزی است شبیه زنان لرده ایران و همان زمانی که آنها در برابر استعمار انگلیس اسلحه دست گرفته بودند در آنجا هم ین زن مبارزه می‌کرد؟ چند نفر از شما اسم فیلم سردار کنوانجان را شنیده‌اید راجع به خانم قهرمان ملی قرقیزستان و داستان آن شبیه آتش بادی است که خودمان سال گذشته ساخته بودیم.

وی گفت: می‌خواهم بگویم که امروز یک جهان فرصت هست که مشتاق شنیدن ما است، چه در حوزه تمدنی نوروز، چه در حوزه تمدنی مقاومت و اسلام فرصت‌های بسیاری وجود دارد و زمینه‌های بسیاری برای ما فراهم است برای تبادلات فرهنگی و اگر کتاب‌های طائر بطار در الجزایر را می‌خوانند حتماً سو و شون ما را هم دوست خواهند داشت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: الان در مصر چگونه ما را می‌شناسند؟ یک هفته قبل از شهادت آقای رئیسی، فهمی هویدی ایران بود به من گفت شما چرا خودتان را به مردم ما معرفی نمی‌کنید. اینکه یک جوان سوئدی می‌آید و ملاصدرا را در یوتیوب می‌گذارد و چقدر هم بیننده دارد بحث من این است که اینجا نقش دولت چیست و اگر رئیس جمهور یا مدیران فرهنگی ما در مراودات خارجی خود در کنار بازاریابی برای فناوری‌های سطح بالا، یک محصول فرهنگی را هم ارائه کنند؛ آن زمان تولید فرهنگی می‌تواند جهان را فتح کند. می‌تواند یک جهان فرصت ایجاد کند و یک جهان تهدید را به فرصت تبدیل کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دیدید که یک سریال مختارنامه که ساخته شد زمینه‌های وحدت فرهنگ ایران و عراق را فراهم کرد. وقتی داعش در عراق ظهور کرد جوان‌های ایرانی و عراقی در ذیل فرمانده حاج قاسم و ابومهدی مثل کیان و مختار علیه داعش جنگیدند.

جلیلی افزود: یک جهان فرصت کار فرهنگی وجود دارد که نه برای یکی دو سال بلکه برای سال‌ها باقی می‌ماند و این عمق راهبردی فرصت کارهای فرهنگی است. بحث من این است که کار فرهنگی از خود دولت شروع می‌شود و از اصلاح فرهنگ سیاسی شروع می‌شود. باید دین را دینی برپا کنیم و کار دینی را به شکل دینی با قدرت دنبال کنیم و از خطاکار قهرمان نسازیم. بحث من این است که باید به فرهنگ سیاسی مسئولین توجه کنیم. گاهی اوقات خدایی‌ناکرده یک دروغ و خلاف واقع گویی مسئولان ممکن است میلیاردها تومان هزینه‌های فرهنگی را از بین ببرد، یک نمایش و یک سخنرانی به جای کار واقعی این مشکل را ایجاد کند.

جلیلی در جمع خبرنگاران: انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی در پایان سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری پس از خروج از استودیوی شماره ۱۱ و ساختمان سیما در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: از همه مردم عزیزمان در اقصی نقاط کشور و دا و سیما تشکر می‌کنم که حوصله می‌کنند و این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهند، تا نکاتی را که داریم برای انتخابشان بیان کنیم.

وی افزود: مجموعه صحبت‌هایی که در فضای دوستانه و برادران بیان می‌شود، انشاالله به مردم کمک کند تا بتوانند انتخابشان را درست‌تر و بهتر انجام دهند و مهمتر از همه این‌ها من تاکید می‌کنم که انشاالله مشارکت گسترده مردم در انتخابات با کمک همه صورت گیرد و سرنوشت کشور رأی ۴ سال آینده در حد اختیارات رئیس جمهور و کارهایی که انجام مشخص می‌شود.

جلیلی بیان کرد: طبیعتاً جای صحبت بیش از این‌هاست و در مناظره‌ها با وقت‌های ۴ دقیقه‌ای، بسیاری از مطالب را نمی‌توان مطرح کرد. از فرصت‌های پیش رو استفاده خواهم کرد و به جمع شما مردم خواهم آمد و من فردا انشاالله مهمان مردم اصفهان خواهم بود و بعد مهمان مردم اهواز خواهم بود به آنجا بیشتر با شما سخن می‌گویم و مطالبی را بیان خواهم کرد که به انتخاب صحیح و خوب مردم کمک کند.

نظر شما