شناسهٔ خبر: 67298195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امضای سند همکاری توسط اعضای شانگهای

وزیر نیرو از امضای سند همکاری توسط اعضای شانگهای خبر داد و گفت: در این سند به بحث تولید، انتقال و مصرف توجه شده است. وزیر نیرو از امضای سند همکاری توسط اعضای شانگهای خبر داد و گفت: در این سند به بحث تولید، انتقال و مصرف توجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، "علی اکبر محرابیان" امروز،جمعه در حاشیه چهارمین اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با اشاره به امضای سند همکاری در این اجلاس گفت: این سند که امروز به امضا رسید به دلیل اینکه بخشی از اعضای این سازمان از بزرگترین توليدکنندگان انرژی و بخشی نیز جزو بزرگترین مصرف کننده‌گان انرژی هستند، ویژگی منحصر بفردی دارد.
وزیر نیرو در این زمینه افزود: در این سند به بحث تولید، انتقال و مصرف توجه شده است. همچنین در بخش تولید انرژی‌های هیدروکربوری، برق، انرژی ‌های تجدیدپذیر،  انرژی هسته‌ای مورد توجه واقع شده است‌.
وی یادآور شد: در خصوص ترانزیت انرژی نیز با توجه به اینکه موقعیتی که برخی از اعضا به ویژه جمهوری اسلامی ایران دارد می‌تواند شرايط ممتازی را برای سازمان و کشورهای عضو ایجاد کند.
وی اظهار کرد: ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر هیدروکربوری است و علاوه بر این در موضوع انرژی برق در بین کشورهای منطقه و شانگهای عضو ممتازی است. در موضوع تجدیدپذیر نیز گام‌های بسیاری خوبی برداشته شده است و این مسیر را با سرعت طی می‌کند.
محرابیان افزود: در موضوع انرژی هسته‌ای نیز ما می‌دانیم که استفاده صلح‌آمیز از این صنعت به ویژه برای تولید برق امروزه در دستور کار ایران و کشورهای عضو است.
وزیر نیرو تصریح کرد: ترکیب ظرفیت های اعضای این سازمان در کنار اینکه می‌تواند منجر به رشد اقتصادی اعضا شود،  در ایجاد بازارهای جديد براي استفاده از این ظرفیت‌ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما