شناسهٔ خبر: 67298048 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

توسط مرکز ملی فضای مجازی؛

دستیار هوش مصنوعی در اختیار ستاد‌های انتخاباتی قرار گرفت

مرکز ملی فضای مجازی در راستای توانمندسازی کاندیدا‌ها و ستادهایشان، دستیار هوش مصنوعی در اختیار هر ۶ کاندیدای ریاست جمهوری قرار داد.

صاحب‌خبر -  آنا نوشت: مرکز ملی فضای مجازی در راستای ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در فضای مجازی کشور، شرایطی را فراهم کرده تا امکانات و قابلیت‌هایی به صورت سازماندهی شده و منظم در اختیار نامزد‌های انتخابات و ستاد‌هایشان و همچنین عموم مردم، از طریق سامانه Esetad.ir قرار داده شود.

استفاده از ابزار هوش مصنوعی یکی از امکانات و قابلیت‌های این سامانه است که مردم و ستاد‌های انتخاباتی می‌توانند با استفاده از این ابزار، از امکاناتی همچون ارائه اطلاعات دقیق، تحلیل‌های پیشرفته و شناخت و ارتباط فراگیر دوسویه بهره بگیرند.

چت‌بات «از هوش مصنوعی بپرسید» یکی از ابزار‌هایی است که امکان ارتباط عمیق مخاطبان با کاندیدا‌ها را فراهم می‌کند. در این چت‌بات، براساس پایگاه داده‌ای که ستاد‌های انتخاباتی فراهم کرده‌اند، مردم می‌توانند پاسخ سوالات خود را ناظر به هر نامزد، به صورت اختصاصی و دقیق دریافت کند.

«مشاور ستاد» دیگر چت‌بات سامانه Esetad است که خدمات ویژه‌ای را به ستاد‌های نامزد‌ها ارائه می‌دهد. تاکنون آموزش این ابزار هوش مصنوعی، با استفاده از حدود ۲۷۰ کتاب مرجع از منابع فارسی و لاتین انجام شده است. این چت‌بات امکان تدوین و بهبود استراتژی‌های پویش را برای ستاد‌ها فراهم می‌کند.

این ابزار با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، می‌تواند بهترین روش‌ها را برای جذب رای‌دهندگان و افزایش توان آن‌ها با هدف موفقیت در صحنه رقابت برای خدمت به مردم پیشنهاد دهد.

چت‌بات «مشاور برخط انتخاب اصلح» هم دیگر ابزار هوش مصنوعی است که امکان ارزیابی شاخص‌های رئیس جمهور برگزیده را براساس بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای مردم فراهم کرده است.

مهم‌ترین راهبرد مرکز ملی فضای مجازی در ایجاد مشارکت حداکثری و کمک یکسان و مساوی به نامزد‌های محترم در صحنه‌ی رقابت، توانمندسازی و توجه‌دهی ایشان و ستادهایشان به جوامع اختصاصی دارای هویت خاص با استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌ها، بخش خصوصی و گروه‌های مردمی است که هوش مصنوعی یکی از این ابزار‌ها است.

نظر شما