شناسهٔ خبر: 67297956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در بسته ویژه‌های انتخابات؛

از پخش سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تا انتشار گزارش شورای اطلاع رسانی دولت

سومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری امشب پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بعد از دو مناظره، امشب موضوع مناظره انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگیه. 
در حالی که میلیون‌ها ایرانی در دو مناظره قبلی شش نامزد را به خوبی بررسی کردند، نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما نشان می‌دهد، بعد از مناظره اول ۴۷ مخاطبان شناخت بهتر و بیشتری از نامزد‌ها پیدا کردند و حدود ۹۲ درصد هم گفتند رسانه ملی توانسته بیطرفی و عدالت را رعایت کند. آقای شاکری نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما در اینباره گفت: در ارزیابی عملکرد رسانه ملی سه محور تسلط مجری، رعایت عدالت و بی طرفی و محور سوالات بررسی شد و بالای ۹۲ در صد مردم آن را خوب و نسبتا خوب ارزیابی کردند.
---
شورای نگهبان با شبکه‌ای ۳۰۰ هزار نفری از مردم در روز رای گیری، عهده دار صیانت از آرا مردم است. آقای طحان نظیف گفت: هیچ کدام از این افراد در استخدام شورا نیستند و نظارت کاملا مردمی است.
---
واکنش مدیرکل سیاسی وزارت کشور به صحبت‌های یکی از نامزد‌ها درباره عدم انتصاب سیاسی از بین اقوام.
آقای مرادی گفته بر اساس فصل سه قانون اساسی مبنی بر حقوق برابر بین شهروندان فارغ از قومیت نژاد مذهب و زبان در دولت سیزدهم به ظرفیت‌های محلی توجه ویژه شده است و در حال حاضر ۴ استاندار در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و مازندران از قومیت اصیل کرد هستند.
---
پاسخ کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات به نامه یکی از مسئولان در دولت سابق درباره ادعا‌های مطرح شده از سوی یکی از نامزدها.
 سخنگوی این کمیسیون گفته ارائه فرصت نیازمند ذکر دقیق مواردیه که مدعی هستند از حدود قانونی خارج شده، باید مستندات این ادعا به کمیسیون ارائه شود. 
---
در ادامه اعلام حمایت احزاب و گروه ها، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نامزدش برای انتخابات آقای زاکانیه. ستاد امتداد گفتمان شهید جمهور هم ضمن اعلام موجودیت خطاب به نامزدان جبهه انقلاب گفته وحدت ادامه راه شهید رئیسیه و نامزد‌های این جبهه باید با پرهیز از اتهام و اختلاف افکنی در مسیر وحدت حرکت کنند.
---
شورای اطلاع رسانی دولت با انتشار گزارشی در واکنش به اظهارات یکی از نامزد‌ها اعلام کرده در دولت سیزدهم، نرخ فقر کاهشی بوده و شش و نیم میلون نفر از جامعه آماری فقرا کاسته شده است.
<div id="video-display-embed-code_11237875"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265121/11237875?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما