شناسهٔ خبر: 67297917 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

رشته‌های تجربی و ریاضی در دبیرستان‌ها ادغام می‌شود؟

معاون وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: بازطراحی شاخه نظری با ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی مدنظر است، البته این موضوع هنوز در شورای عالی آموزش‌وپرورش به تصویب نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، محمدمهدی کاظمی درباره سرانجام بازطراحی ساختار دوره متوسطه دوم و ادغام رشته‌های تجربی و ریاضی اظهار کرد: این موضوع همچنان در حال بررسی کارشناسی است و هنوز نهایی شده البته معتقدیم ساختار دوره متوسطه دوم نیازمند بازنگری در شاخه نظری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

 

وی افزود: در آموزش مهارتی (هنرستان‌ها) با اختیارات وزارت آموزش و پرورش تغییراتی را متناسب با نیاز بازار کار انجام دادیم اما در شاخه نظری هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده است و تغییرات باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش هم برسد.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازطراحی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متوسطه دوم از سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش بود و در دوره دوم متوسطه ادغام رشته‌های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک باتوجه به قرابت محتوایی، مدنظر است، گفت: شاید در سال 1403 این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود اما اجرای آن از سال 1404 خواهد بود./ تسنیم

نظر شما