شناسهٔ خبر: 67297699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه هرمز:

در عید غدیر، تمام حقانیت انسان با ولایت معنا می‌شود

حوزه / حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: در عید غدیر، تمام حقانیت انسان با ولایت معنا می‌شود به همین دلیل عید غدیر از همه عیدها بزرگتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی که باعث خیر و برکت در زندگی می‌شود، اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهیم، دیگران بر ما مسلط می‌شوند نه در زمین یاوری داریم و نه در آسمان، این کلام برداشت از روایات است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای فرهنگی مردمی و اجتماعی هستند که بر اساس محور محبت اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند.

امام جمعه هرمز بیان کرد: مجالس اهل بیت(ع) سراسر آن ذکر و توجه به خداست، به همین دلیل هر کس خودش را به هیئت برساند نشاط و آرامش پیدا می‌کند. و دینداری و ارزش در رأس هیئت‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: اگر هیئت مذهبی عالمانه و عاشقانه مدیریت شود، آن هیئت باعث رشد افراد و جامعه و فرهنگ مردم خواهد شد.

وی ابراز کرد: امروز دشمن با نقشه دقیق به دنبال تغییر سبک زندگی است، به دنبال این است که باورها و اعتقادات مردم را از آنها بگیرد، بنابراین هیئت‌های مذهبی باید در مقابل نقشه دشمن ایستادگی کنند و باورها و اعتقادات مردم را حفظ کنند.

امام جمعه هرمز تاکید کرد: از برکات هیئت‌های مذهبی این است که یک محیط آرامش بخش برای جمع دوستان و همفکران و هم‌اندیشان ایجاد می‌کند که این آرامش از آن به دست می‌آید، بعضی‌ها آدرس غلط می‌دهند می‌گویند آرامش در جای دیگری است در عرفان‌های کاذب است، استفاده از قرص‌های روانگردان به جسم و به روح ضرر می‌زند، ما باید لذت هیئت را به جوانان خود بچشانیم تا از آن لذت ببرند.

حجت‌الاسلام رستاخیز ادامه داد: باید هیئت‌های مذهبی برای حضور جوانان در مساجد نقش آفرینی کنند، مسجد سنگر است، امروز دشمن در بیرون از مسجد جوانان و نوجوانان ما را جذب کرده پس باید این سنگر را حفظ کرد و جوانان را از خطرات حفظ کرد.

وی اضافه کرد: امام هادی(ع) دو زیارت مهم را به یادگار گذاشتند، یکی زیارت جامعه کبیره که یک دوره امام شناسی در آن وجود دارد و دیگری زیارت غدیریه است که امیرالمومنین شناسی است و جامعه جهانی امروز نیاز به شناخت جایگاه امام علی(ع) دارد.

امام جمعه هرمز اظهار کرد: در عید غدیر، تمام حقانیت انسان با ولایت معنا می‌شود به همین دلیل عید غدیر از همه عیدها بزرگتر است.

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: اسلامی که همه جهان را در بر می‌گیرد، اسلام غدیر خم است، یعنی طرف درست تاریخ، طرف اسلام غدیر و طرف ولایت امیرالمومنین(ع) است.

وی ابراز کرد: انتخابات حماسه حضور مردم است که به دو موضوع باید توجه ویژه کنیم، اول مشارکت بالای مردم باید مد نظر همه ما باشد و دوم انتخاب خوب که مشارکت بالا اعتبار بین المللی کشور را بالا می‌برد.

وی تأکید کرد: اقتدار کشور با مشارکت بیشتر تقویت می‌شود، این حضور مردم مانع تعرض دشمن خواهد شد، حضور پرشور مردم وحدت ملی را نشان می‌دهد پس همه مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کنید چرا که مشارکت مردم ایران را قوی‌تر می‌کند.

امام جمعه هرمز خاطرنشان کرد: انصارالله یمن علاوه بر توانایی نظامی خود در دوره تحریم از لحاظ اشراف اطلاعاتی به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد که اعضای شبکه جاسوسی وابسته به اطلاعات آمریکا و رژیم صهیونیستی دستگیر شدند و چشم گوش آمریکا را در یمن بستند.

انتهای پیام. /

نظر شما