شناسهٔ خبر: 67297598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

لیست خروج سپاهان مشخص شد

سپاهان وقتی برای لذت بردن از جام حذفی ندارد، چرا که نه وضعیت کادر فنی‌اش مشخص است و نه بسیاری از ستاره‌های این تیم.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از "ورزش‌ سه"، سپاهان پس از 11 سال موفق شد طلسم قهرمان نشدن در جام حذفی را پایان دهد و پنجمین قهرمانی در این مسابقات را به نام خود بزند. هواداران این تیم پرافتخار ایران برای کسب این قهرمانی مشقت زیادی طی سال‌های اخیر کشیدند و سرانجام پس از 9 سال یک قهرمانی دیگر به نام این تیم خورد. آنها آخرین مرتبه در روز پایانی لیگ چهاردهم یک قهرمانی دراماتیک را در لیگ برتر تجربه کردند و حتی بدبین‌ترین هوادار این تیم هم تصور نمی‌کرد که باید برای ایستادن بر بام فوتبال ایران بیش از یک دهه انتظار بکشند.
اما از هفته‌ها پیش از پایان رقابت‌های این فصل نگرانی بزرگی پیرامون آینده سپاهان ایجاد شده که به وضعیت مورایس و ستاره‌های این تیم پس از یک فصل پر از آشوب برمی‌گردد. در واقع حالا که ساعاتی بیشتر از قهرمانی طلایی‌پوشان در جام حذفی سپری نشده هواداران سپاهان و همین‌طور اهالی فوتبال نگران تیمی هستند که قرار است برای فصل پیش رو و رقابت در سه جام شکل بگیرد و این در حالی است که قرارداد چند بازیکن کلیدی تیم تمام شده و مورایس هم هنوز به صورت قطعی ماندن یا رفتنش مشخص نیست. در این بین جدایی چند بازیکن نظیر رامین رضائیان هم به نظر می‌رسد اجتناب‌ناپذیر است.

در ادامه مطلب به بیان وضعیت این روزهای سپاهان پرداخته‌ایم:

*رامین رضائیان 
رامین رضائیان چند دقیقه پس از قهرمانی طلایی‌پوشان خبر ناراحت‌کننده‌ای را به هواداران سپاهان مخابره کرد. او تاکید کرد که ماموریتش به بهترین نحو در سپاهان و اصفهان تمام شده و ضمن تشکر از هواداران تاکید کرد که دیگر او را در پیراهن طلایی نخواهند دید. این خبر در لحظاتی که سپاهانی‌ها خوشحال و مسرور از کسب پنجمین قهرمانی در جام حذفی بودند خیلی بازخورد نداشت، اما یک روز پس از پایان مسابقه هواداران سپاهان به شدت از این موضوع و جدایی رامین ناراحت هستند و امیدوارند مدیران باشگاه با هر ترفندی که شده ستاره ملی‌پوش دو سال گذشته تیم محبوب‌شان را راضی به ماندن کنند. این البته اصلا ماموریت آسانی پیش روی آذربایجانی نیست.

*امید نورافکن 
امید نورافکن دیگر بازیکن کلیدی سپاهان است که با پایان فصل چاره‌ای جز جدایی ندارد. او پس از تغییر قوانین مربوط به خدمت سربازی مجبور به جدایی و پیوستن به تیمی است که خدمت سربازی خود را در آن پشت سر بگذارد. با این شرایط امید که تازه به دوران اوج بازگشته و در مصاف با مس رفسنجان هم یکی از آماده‌ترین و سرحال‌ترین بازیکنان زمین بود فصل آینده را به احتمال فراوان در ملوان توپ خواهد زد و مدیران سپاهان باید فکری به حال جایگزینی این بازیکن چندپسته و مهم داشته باشند. در واقع ادامه حضور نورافکن منوط به تغییر قوانین سربازی طی مدت زمانی کوتاه است که چندان قابل تصور به نظر نمی‌رسد.

*میلاد زکی‌پور 
میلاد زکی‌پور مدت‌هاست به صورت غیرمستقیم از احتمال جدایی گفته است. زکی‌پور در ابتدای لیگ بیست و دوم با قراردادی دو ساله از گل‌گهر به سپاهان پیوست و طی لیگ 22 و 23 ستاره تیمش در سمت چپ خط دفاعی بوده است. زکی‌پور اینقدر در این پست خوب کار کرد که مورایس ترجیح داد نورافکن را به میانه زمین ببرد و حالا پس از جدایی نورافکن احتمال جدایی زکی‌پور هم از اردوی سپاهان بالاست و باید دید مدیران باشگاه اصفهانی درباره این بازیکن چه استراتژی‌ای به کار خواهند گرفت.

*محمد کریمی 
محمد کریمی قدیمی‌ترین بازیکن سپاهان است. او از لیگ هجدهم به سپاهان پیوست و روز گذشته آخرین بازی را در ششمین فصل حضورش در اصفهان پشت سر گذاشت. قرارداد کریمی در پایان لیگ بیست و سوم با سپاهان تمام شد و هنوز اقدامی رسمی برای تمدید قرارداد با این بازیکن انجام نشده است. کریمی بارها گفته اولویتش سپاهان است و همچنان در انتظار جلسه با مدیران باشگاه برای مذاکره و تمدید قرارداد است. در این بین یکی از تیم‌های پایتخت‌نشین نیز تحرکاتی جدی برای جذب کاپیتان سپاهان دارد.

*فرشاد احمدزاده 
دیگر ستاره سپاهان که قراردادش تمام شد فرشاد احمدزاده است. سپاهان بدون احمدزاده و نقش ویژه این بازیکن تکنیکی و سرعتی طی سه سال اخیر غیرقابل تصور است. احمدزاده در سال دوم حضور محرم نویدکیا به سپاهان پیوست و سومین سال حضورش در اصفهان را تمام کرد. حفظ احمدزاده که طی یکی دو سال اخیر صحبت‌هایی بسیار جدی درباره پیوستنش به استقلال و شاگردی دوباره جواد نکونام یکی از ماموریت‌های مهم مدیران سپاهان است که باید دید در انجام آن چطور عمل خواهند کرد.

*شهریار مغانلو
آقای گل دو فصل گذشته لیگ برتر در ابتدای لیگ بیست و یکم پس از نیم فصل حضور در اردوی پرسپولیس به سپاهان پیوست و طی لیگ‌های 22 و 23 به ترتیب با 13 و 16 گل بهترین گلزن مسابقات لقب گرفته است. قرارداد سه ساله شهریار با سپاهان به پایان رسیده و طی هفته‌های اخیر صحبت‌هایی درباره چند پیشنهاد جدی از سوی تیم‌های اماراتی نظیر اتحاد کلبا نیز وجود داشته که حفظ این مهاجم ملی‌پوش را بسیار دشوار و پیچیده می‌کند.

*محمدجواد حسین‌نژاد
حسین‌نژاد پدیده لیگ بیست و سوم بوده که ویژگی‌های خاص این بازیکن او را به مهره‌ای منحصربه‌فرد در فوتبال ایران بدل کرده است. او البته قراردادی 5 ساله با سپاهان دارد ولی پیشنهاداتی جدی از فوتبال اروپا دریافت کرده که ممکن است منجر به صدور رضایتنامه از سوی مدیران باشگاه و جدایی‌اش شود. این همان اتفاقی است که در پنجره زمستانی برای محمد قربانی هم رخ داد.

*نیما میرزازاد 
دیگر بازیکن سپاهان که قراردادش با برگزاری فینال جام حذفی به پایان رسید نیما میرزازاد است. میرزازاد شب قهرمانی در جام حذفی از داشتن چند پیشنهاد داخلی و خارجی گفت و در صورت تمایل می‌تواند راه جدایی در پیش بگیرد. هر چند به نظر می‌رسد شرایط برای نیما در سپاهان ایده‌آل است و اولویت او ادامه حضور در اردوی طلایی‌پوشان است.

*مورایس و همراهانش 
موضوع مهم دیگر برای سپاهان که باید خیلی زود درباره آن تصمیم نهایی گرفته شود وضعیت مورایس و دستیارانش است. این مربی پرتغالی دومین سال حضورش در ایران را با دلی پر از گلایه و شکایت تمام کرد، ولی کسب قهرمانی در جام حذفی پایانی خوش برای خودش و شاگردانش بود. هنوز ادامه حضور مورایس که یک سال دیگر هم قرارداد دارد به طور کامل مشخص نیست و باید دید مدیران باشگاه اصفهانی چقدر در مذاکرات برای حفظ این مربی موفق عمل خواهند کرد.

آنچه مسلم است این  است که سپاهان روزهای بسیار سخت و سرنوشت‌سازی را در پیش دارد و احتمال جدایی حداقل برخی از نام‌هایی که در بالا به آنها پرداختیم وجود دارد. در این شرایط مهم‌ترین گام مشخص شدن وضعیت کادر فنی است تا بلافاصله نسبت به پر کردن جای بازیکنان جدا شده و آماده کردن تیم که باید 45 روز دیگر در پلی آف لیگ نخبگان به میدان برود، اقدام کند.

نظر شما