شناسهٔ خبر: 67297510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«توهین» بیشترین آمار پرونده‌های قضایی شهرستان اردستان است

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: بیشترین پرونده قضائی اردستان موضوع توهین است و بعضاً این آمار ناشی از ضعف انسان‌هاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام مجتبی عرب سعیدی ظهر امروز در مصلی نماز جمعه اردستان اظهار داشت: شهید بهشتی با توجه به اینکه رئیس دیوان عالی بود رئیس قوه قضائیه هم بود که همراه 72 تن از یارانشان به شهادت رسیدند که نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی از اردستان هم حضور داشتند که امید است از رفتار و عملکردمان ادامه راهشان باشیم.

وی افزود: با توجه به سخنان حضرت امام(ره) که در خصوص شهید بهشتی دارند که در سال 1360 عنوان کردند و با توجه به هجمه‌هایی که به ایشان بود گفت شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم شهید شد و خاری بود در چشم دشمنانشان و همین چند مورد می‌تواند الگوی رفتاری مسئولان الان هم باشد و ساده‌زیستی شهید بهشتی می‌تواند الگو باشد.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: هفته قوه قضائیه را گرامی داشته و آن‌را به همکاران خود تبریک گفته و آن را به سازمان‌های تابعه هم تبریک می‌گویم که صادقانه فعالیت دارند و آماری که اعلام می‌کنیم خوشایند شهرستان اردستان نیست اما در یک سال گذشته حدود 13 هزار ورودی پرونده‌ها به دادگستری اردستان بوده است و این‌ها یک نوبت در دادگستری و یک نوبت در دادگاه ثبت می‌شود که اگر نصف آن را لحاظ کنیم می‌شود هفت هزار پرونده یعنی هر پرونده دو نفر درگیر آن هست یعنی 14 هزار نفر در یک سال گذشته درگیر پرونده بوده و این 50 درصد از جمعیت حوزه قضائی شهر اردستان و مهاباد بوده است.

عرب سعیدی خاطرنشان کرد: از هر دو نفر، یک نفر در اردستان پرونده قضائی دارد که این آمار خوبی نیست اما نسبت به بعضی از شهرستان‌های استان آمار مناسبی است و بیشترین پرونده قضائی اردستان موضوع توهین است و بعضاً این آمار ناشی از ضعف انسان‌ها است، یعنی فرد دلیل و مدرک منطقی ندارد و موجب توهین و بدگویی می‌شوند.

وی بیان کرد: بیشترین پرونده‌هایمان که موضوع مالی است درگیر همین توهین و افتراء است که مدرکی تهیه نمی‌کنند و آن‌را مکتوب نمی‌کنند تا به مشکل که خوردند و شاهدی ندارند دنبال شاهد می‌گردند و تحولی که شهید بهشتی در قوه قضائی داشتند این است که سند تحول قضائی نوشته شد و هر سه سال هم آن به‌روزرسانی می شود.

انتهای پیام/801

 
 

نظر شما